Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #26 Skrevet 18. januar 2023 Så snille dere er som svarer meg skikkelig og kommer med så mange gode råd! Jeg tar til meg hvert enkelt og skal snakke med henne om det og se om noe kan hjelpe litt. For å svare på noen spørsmål, hun dusjer ikke etter gym (ingen gjør det). Hun elsker å bade, men ikke via skolen, vil ikke gå på svømming og ikke med oss foreldre nå som hun har blitt så stor, så bading i basseng skjer sjeldent da. Ellers hadde det vært en fin løsning. Vi har badekar, men det er sånt svært hjørnebadekar, så med strømprisen nå til dags er det litt uaktuelt å fylle det opp, men jeg kan foreslå å sitte oppi der og dusje. HI Anonymkode: 72c4c...bda
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #27 Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så snille dere er som svarer meg skikkelig og kommer med så mange gode råd! Jeg tar til meg hvert enkelt og skal snakke med henne om det og se om noe kan hjelpe litt. For å svare på noen spørsmål, hun dusjer ikke etter gym (ingen gjør det). Hun elsker å bade, men ikke via skolen, vil ikke gå på svømming og ikke med oss foreldre nå som hun har blitt så stor, så bading i basseng skjer sjeldent da. Ellers hadde det vært en fin løsning. Vi har badekar, men det er sånt svært hjørnebadekar, så med strømprisen nå til dags er det litt uaktuelt å fylle det opp, men jeg kan foreslå å sitte oppi der og dusje. HI Anonymkode: 72c4c...bda Er det rett og slett nakenhet hun misliker? Da kan rett og slett lås på døra, ikke gjennomsiktig dusjforheng eller dusjvegg og bikini eller til og med T-skjorte i dusjen. En stor regnponsjo kan også være en ide. Da kan hun dusje seg under ponsjonen uten at det spruter vann hverken i håret eller i fjeset og hun kan føle seg påkledd. (Jeg har ikke forsøkt. Det var bare en ide.) Anonymkode: 553b6...703
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #28 Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så snille dere er som svarer meg skikkelig og kommer med så mange gode råd! Jeg tar til meg hvert enkelt og skal snakke med henne om det og se om noe kan hjelpe litt. For å svare på noen spørsmål, hun dusjer ikke etter gym (ingen gjør det). Hun elsker å bade, men ikke via skolen, vil ikke gå på svømming og ikke med oss foreldre nå som hun har blitt så stor, så bading i basseng skjer sjeldent da. Ellers hadde det vært en fin løsning. Vi har badekar, men det er sånt svært hjørnebadekar, så med strømprisen nå til dags er det litt uaktuelt å fylle det opp, men jeg kan foreslå å sitte oppi der og dusje. HI Anonymkode: 72c4c...bda Dusjer de ikke etter gym? Da tenker jeg skolen har feilet i å skaffe et trygt miljø i klassen. Kan denne utryggheten føre til manglende dusjvilje hjemme? Anonymkode: cfb09...64e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #29 Skrevet 18. januar 2023 Ingen gode ideer, men en liten styrkeklem din vei, husk at du er en utrolig mamma å ha på lag. Imponert 🤩 Anonymkode: e271d...00e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #30 Skrevet 18. januar 2023 Liten oppdatering her. Vi ble enige om at jeg skal vaske håret over badekaret en tid framover, så slipper hun vann over hodet, og hun prøvde å stille dusjhodet slik at det kom i skulderhøyde. Hun sa at det hjalp, så da håper jeg at vi får det litt lettere i hvert fall i tiden fremover, så jeg er forsiktig optimistisk. Og takk for alle gode ord underveis, de varmer ❤️ HI Anonymkode: 72c4c...bda
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #31 Skrevet 18. januar 2023 Jeg ser at du skriver at hun ikke vil ha ekstern hjelp, kanskje dere kan snakke litt om det? Hun er såpass stor at hun skjønner viktigheten av å holde seg ren og at det er noe hun må gjennomføre hele livet, så kanskje du kan få henne med på laget om du fokuserer på at det er hjelp å få. Du ser jo bare i denne tråden at det er mange som kjenner til problemstillingen, så hun er absolutt ikke alene om denne utfordringen og ingen kommer til å se på henne som ‘rar’. Lykke til, håper at dere kommer frem til en løsning som gjør hverdagen deres enklere❤️ Anonymkode: 8ba43...9ae
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #32 Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Liten oppdatering her. Vi ble enige om at jeg skal vaske håret over badekaret en tid framover, så slipper hun vann over hodet, og hun prøvde å stille dusjhodet slik at det kom i skulderhøyde. Hun sa at det hjalp, så da håper jeg at vi får det litt lettere i hvert fall i tiden fremover, så jeg er forsiktig optimistisk. Og takk for alle gode ord underveis, de varmer ❤️ HI Anonymkode: 72c4c...bda Så fint å høre! Anonymkode: 1ddbf...753
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #33 Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg ser at du skriver at hun ikke vil ha ekstern hjelp, kanskje dere kan snakke litt om det? Hun er såpass stor at hun skjønner viktigheten av å holde seg ren og at det er noe hun må gjennomføre hele livet, så kanskje du kan få henne med på laget om du fokuserer på at det er hjelp å få. Du ser jo bare i denne tråden at det er mange som kjenner til problemstillingen, så hun er absolutt ikke alene om denne utfordringen og ingen kommer til å se på henne som ‘rar’. Lykke til, håper at dere kommer frem til en løsning som gjør hverdagen deres enklere❤️ Anonymkode: 8ba43...9ae Vi har snakket masse om det, men hun er veldig privat av seg og liker ikke tanken på å dele noe som helst med en fremmed. Samtidig er hun jo, som du påpeker, så stor at hun rent intellektuelt forstår at hun kanskje vil ha utbytte av hjelp og behandling. Ikke bare rundt akkurat dette, men flere steder der hun strever med ting. Akkurat nå har hun det relativt bra, sånn generelt sett, så vi presser henne ikke så mye da. Men hun har fått hjelp på BUP tidligere, bl.a. mot angst. HI Anonymkode: 72c4c...bda
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #34 Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi har snakket masse om det, men hun er veldig privat av seg og liker ikke tanken på å dele noe som helst med en fremmed. Samtidig er hun jo, som du påpeker, så stor at hun rent intellektuelt forstår at hun kanskje vil ha utbytte av hjelp og behandling. Ikke bare rundt akkurat dette, men flere steder der hun strever med ting. Akkurat nå har hun det relativt bra, sånn generelt sett, så vi presser henne ikke så mye da. Men hun har fått hjelp på BUP tidligere, bl.a. mot angst. HI Anonymkode: 72c4c...bda Du kan sjekke om de har en helsestasjon for ungdom der dere bor. Det er et dantastidk tilbud her. Ungdommene trenger ikke bestille time og foreldrene trenger ikke vite at de går dit hvis de føler det er for privat. Min ene gikk dit, fikk første time etter 10 minutters venting og gratis psykologiske en gang i uka i en periode. Vi fikk ikke vite det før hun var klar til å fortelle. Anonymkode: 553b6...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå