Gå til innhold

Kapselmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi tips om kapselmaskin som ikke bråker? Den vi har nå vekker ungene 😅

Anonymkode: e2b5e...b7e

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøp heller en kaffetrakter. Kapselmaskiner er både dyre i bruk og lite miljøvennlige.

Anonymkode: 514db...774

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Kjøp heller en kaffetrakter. Kapselmaskiner er både dyre i bruk og lite miljøvennlige.

Anonymkode: 514db...774

God kaffe er viktigere enn det helvetes miljøet...

Anonymkode: 315c2...be5

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

God kaffe er viktigere enn det helvetes miljøet...

Kjøper du en Moccamaster, så får du god kaffe i trakter. Kapselkaffe er uansett altfor dyrt. 

Anonymkode: d687b...019

Skrevet

Best kaffe uten kapsler, med nymalte bønner. Kjøp en ordentlig kaffemaskin i stedet, så koster hver kopp en brøkdel av kapsel og blir mye bedre. Enten innebygd eller frittstående. 
Kan f.eks. anbefale disse, men finnes mange andre alternativer:

https://www.skousen.no/kjokkenutstyr/kaffe-te/innbyggings-kaffemaskin/product/bosch-ctl636es6-home-connect/?utm_source=google&utm_medium=surfaces

https://www.skousen.no/kjokkenutstyr/kaffe-te/espressomaskin/product/miele-cm-6160-milkperfection-obsedian-black/?utm_source=google&utm_medium=surfaces&gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQiAq5meBhCyARIsAJrtdr760O2E_Ci7UQ5uz31FVsbiDeYl0SlXj0KWlIxHLcSJ5vbsus9RTgUaAm4OEALw_wcB

Anonymkode: 44d03...24d

Skrevet

Venter fortsatt på tips om noen har kapselmaskin :) 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kapselmaskiner brygger med et enormt trykk. Så tror ikke du finner en som ikke bråker litt. Både Nespresso og Dolce Gust gjør det.

Anonymkode: 5a489...429

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Alle bråker. 

Skrevet

Vi bruker aeropress. Det er ikke kapsel, men den er enkel, lager god kaffe, kun en kopp og bråker ikke. 

Anonymkode: 18546...8cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tror alle bråker. Jeg har Nespresso, og er veldig fornøyd, men den bråker.

Anonymkode: f9e7b...72c

Skrevet

Vi har kapselmaskin, men den bråker. Kan du vurdere å sette den et annet sted? Vi har vår på soverommet. 

Det er forresten en myte at kapselmaskiner er verre for miljøet enn traktekaffe. Kaffe er ressurskrevende i fremstilling, og kapsler utnytter kaffen bedre og er lettere å porsjonsberegne enn filterkaffe. 
https://www.framtiden.no/myteknusing/er-kapselkaffe-en-miljobombe.html

Skrevet
Holly Golightly skrev (56 minutter siden):

Vi har kapselmaskin, men den bråker. Kan du vurdere å sette den et annet sted? Vi har vår på soverommet. 

Det er forresten en myte at kapselmaskiner er verre for miljøet enn traktekaffe. Kaffe er ressurskrevende i fremstilling, og kapsler utnytter kaffen bedre og er lettere å porsjonsberegne enn filterkaffe. 
https://www.framtiden.no/myteknusing/er-kapselkaffe-en-miljobombe.html

Denne sammenligner jo bare kapsel mot traktekaffe/filterkaffe. Kaffemaskiner som maler bønner og tilbereder espresso og kaffe under høyt trykk bruker omtrent samme mengde som kapselen, uten å belaste miljøet med engangsemballasje for hver eneste kopp. 

Skrevet

Kaffemaskiner bråker like mye som kapselmaskiner... Venninnen min har en sånn innebygd en på kjøkkenet, og den freser da som bare det.

Vi har Tassimo, veldig fornøyd med den, men den bråker den også. Tror det er vanskelig å få til effekten i en kapselmaskin uten bråk...

Anonymkode: 84fcb...399

Annonse

Skrevet

Dei bråkar alle som ein. Den eg har hatt som bråkar minst er senseo, men den lagar filterkaffi. Ikkje for det, det er god filterkaffi. 

No har eg ei deLonghi maskin med heile bønner. Eg trur heile nabolaget veit om det når eg lagar meg ein kopp, både kverninga og sjølve brygginga er på høgt volum. Men det er det verdt. Slepp å ruinere meg på kapslar og slepp dårleg samvittighet for alt søppelet kapselmaskina produserte. Den kapselmaskina eg hadde sist (ja, samvittigheten over forbruket av maskiner burde overstige samvittigheten over kapselforbruket, kan berre unnskulde meg med at kvar og ei maskin eg har eigd har fått nye heimar) var ei dolce gusto, god kaffi men mykje bråk.

Skrevet

Tusen takk for svar 😄 Da beholder vi den som bråker 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Tusen takk for svar 😄 Da beholder vi den som bråker 😂

Gjør heller litt for at lyden ikke skal bære like hodt.

Sett maskinen på spikes eller litt tykk silikon/gummi-matte f.eks.

Anonymkode: 5a489...429

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Denne sammenligner jo bare kapsel mot traktekaffe/filterkaffe. Kaffemaskiner som maler bønner og tilbereder espresso og kaffe under høyt trykk bruker omtrent samme mengde som kapselen, uten å belaste miljøet med engangsemballasje for hver eneste kopp. 

Helt enig, og kaffemaskinene uten kapsler lager også mye bedre kaffe. Jeg siktet til en lenger oppe som anbefalte kaffetrakter i stedet, og mente trakter var mer miljøvennlig. 

Skrevet

Min bråker også masse. En Dolce Gusto. Når ungene sover bruker jeg perkulator. Den er stille og lager god kaffe. En grei løsning når man ikke vil vekke hele huset. Koster ikke så mye heller :)

Anonymkode: 19022...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...