Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg bestilte charter tur fly og hotell på Booking.com. Klikket inn på et hotell jeg ønsket å bestille og da ble jeg videresendt til en side som het Lastminute.com. Jeg var så dum at jeg bestilte, og betalte et lite depositum der og da. Skulle inn på Booking.com og sjekke bestillingen, men den var ikke der. Fikk dårlig magefølelse og kansellerte turen rett etter. Sperret også kortet mitt så ikke noe mer skulle bli trukket. Fikk beskjed om at det ville ta en uke før kanselleringen ble besvart. Så idag fikk jeg en Mail fra bravotravel.com om at de hadde prøvd å kontakte mange ganger. Noe som ikke stemmer, har aldri fått noe fra dem før. De skriver at de har forsøkt å trekke et beløp de hevder de har rett på, uten hell. De krever å få et beløp på 585 euro (over 6000nok!!) ihht til regler og forskrifter i bestillings bekreftelsen. Jeg bestilte en avbestillings beskyttelse da jeg booket, men den ser ut til å være helt borte nå. Kan ikke gå inn på selve bestillingen min lengre, de har «fyrst» siden. Kan ikke kontakte dem via Mail eller telefon (er bare feil når jeg prøver å ringe) de har gitt meg en frist på 10 dager til å betale beløpet de mener jeg skylder dem, men har ikke vedlagt noe faktura. Hva ville dere gjort? Kontaktet politi eller advokat? Er det bare noe de prøver seg på? Dette er jo penger de tydeligvis har prøvd å trekke fra kortet mitt, uten å ha fått det til. Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg bestilte charter tur fly og hotell på Booking.com. Klikket inn på et hotell jeg ønsket å bestille og da ble jeg videresendt til en side som het Lastminute.com. Jeg var så dum at jeg bestilte, og betalte et lite depositum der og da. Skulle inn på Booking.com og sjekke bestillingen, men den var ikke der. Fikk dårlig magefølelse og kansellerte turen rett etter. Sperret også kortet mitt så ikke noe mer skulle bli trukket. Fikk beskjed om at det ville ta en uke før kanselleringen ble besvart. Så idag fikk jeg en Mail fra bravotravel.com om at de hadde prøvd å kontakte mange ganger. Noe som ikke stemmer, har aldri fått noe fra dem før. De skriver at de har forsøkt å trekke et beløp de hevder de har rett på, uten hell. De krever å få et beløp på 585 euro (over 6000nok!!) ihht til regler og forskrifter i bestillings bekreftelsen. Jeg bestilte en avbestillings beskyttelse da jeg booket, men den ser ut til å være helt borte nå. Kan ikke gå inn på selve bestillingen min lengre, de har «fyrst» siden. Kan ikke kontakte dem via Mail eller telefon (er bare feil når jeg prøver å ringe) de har gitt meg en frist på 10 dager til å betale beløpet de mener jeg skylder dem, men har ikke vedlagt noe faktura. Hva ville dere gjort? Kontaktet politi eller advokat? Er det bare noe de prøver seg på? Dette er jo penger de tydeligvis har prøvd å trekke fra kortet mitt, uten å ha fått det til. Anonymkode: d15d3...6d5 Beklager Bravofly ikke Bravotravel Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Del Skrevet 17. januar 2023 Disse svindler jo ikke, her har du bare kastet bort penger på en avbestilt tur som kunne blitt noe av. Anonymkode: e72fb...417 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Del Skrevet 17. januar 2023 La det bare være og la være å betale. Så ser du hva de gjør etter 10 dager. Da skal de egentlig sende en purring med 14 dagers frist. Gjør de ikke det og heller begynner å true med ditt og datt, så er det bare å la være å svare. Da har du «bevis» på at dette virker suspekt om det skulle ende opp med en evt rettslig behandling Anonymkode: 51e12...b2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Disse svindler jo ikke, her har du bare kastet bort penger på en avbestilt tur som kunne blitt noe av. Anonymkode: e72fb...417 Via Trustpilot (som jeg sjekket etterpå 🤦♀️) så har mange hatt veldig dårlige erfaringer med dem. Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): La det bare være og la være å betale. Så ser du hva de gjør etter 10 dager. Da skal de egentlig sende en purring med 14 dagers frist. Gjør de ikke det og heller begynner å true med ditt og datt, så er det bare å la være å svare. Da har du «bevis» på at dette virker suspekt om det skulle ende opp med en evt rettslig behandling Anonymkode: 51e12...b2c Men hva om de sender en faktura da? Skal jeg bare la det være? Kan jo evnt slette mailen min, og kortet er jo slettet. Kan se om jeg kan slette brukeren min, selv om jeg antar det ikke går Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hva om de sender en faktura da? Skal jeg bare la det være? Kan jo evnt slette mailen min, og kortet er jo slettet. Kan se om jeg kan slette brukeren min, selv om jeg antar det ikke går Anonymkode: d15d3...6d5 Da sendes den jo selvsagt videre til inkasso. Anonymkode: c89c9...2fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Da sendes den jo selvsagt videre til inkasso. Anonymkode: c89c9...2fa Men er dette noe de langs krav på? Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men er dette noe de langs krav på? Anonymkode: d15d3...6d5 Langs krav på? Anonymkode: c89c9...2fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Del Skrevet 17. januar 2023 Ring Forbrukerrådet i morgen og snakk med dem, HI - de er interessert i å få tips om useriøse aktører. De kan også råde deg om ev. anmeldelse også, om de forsøker å kreve deg for penger de ikke har rett på. Anonymkode: 0051c...67f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #11 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Langs krav på? Anonymkode: c89c9...2fa Har krav på, beklager. De krever å få over halve reisebeløpet betalt. Det er jo helt vanvittig. Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har krav på, beklager. De krever å få over halve reisebeløpet betalt. Det er jo helt vanvittig. Anonymkode: d15d3...6d5 Det er vanskelig å svare på, for jeg har ikke lest vilkårene du samtykket til ved bestilling. Har du ikke kvittering/bekreftelse på kjøpet med avbestillingsforsikringen du inngikk? Hva står det under vilkår der? Anonymkode: c89c9...2fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Del Skrevet 17. januar 2023 Her kommer du jo ingen vei, dette er eksisterende selskaper og dermed eksisterte reisen du bestilte, for så å avbestille. Leste du vilkårene i avbestillingsforsikringen, for de gjelder ofte kun ved legeattest når du er syk og lignende tilfeller Anonymkode: 53669...073 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er vanskelig å svare på, for jeg har ikke lest vilkårene du samtykket til ved bestilling. Har du ikke kvittering/bekreftelse på kjøpet med avbestillingsforsikringen du inngikk? Hva står det under vilkår der? Anonymkode: c89c9...2fa Det er det som er så vanskelig, jeg får ikke fram den på siden deres siden jeg ikke kan gå inn på bestillingen min. Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er det som er så vanskelig, jeg får ikke fram den på siden deres siden jeg ikke kan gå inn på bestillingen min. Anonymkode: d15d3...6d5 Men du fikk vel bekreftelse på e-post da du bestilte? Anonymkode: c89c9...2fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er det som er så vanskelig, jeg får ikke fram den på siden deres siden jeg ikke kan gå inn på bestillingen min. Anonymkode: d15d3...6d5 Nå har jeg undersøkt litt, og en avbestillingsforsikring gjelder kun ved plutselig sykdom o.L. Den gir deg ikke rett til å avbestille, så her har former du bestilte av retten på sin side, dessverre for deg. Anonymkode: 53669...073 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #17 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Men hva om de sender en faktura da? Skal jeg bare la det være? Kan jo evnt slette mailen min, og kortet er jo slettet. Kan se om jeg kan slette brukeren min, selv om jeg antar det ikke går Anonymkode: d15d3...6d5 Hvis de sender purring uten faktura først, så er ikke det lov ihht norsk lov Anonymkode: 51e12...b2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #18 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg leste på nettsiden nå. Du har bestilt det som heter "flexible". Vilkårene sier dette: "Dersom flyreisen innstilles av flyselskapet eller avbestilles av kunden, vil ikke selskapet pålegge kunden å betale noen administrasjonsavgift. Det kan imidlertid forekomme eventuelle avbestillingsgebyr fra flyselskapet." Med andre ord kommer du ingen vei. Anonymkode: c89c9...2fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #19 Del Skrevet 17. januar 2023 Her har du jo handlet i panikk, og det er aldri lurt. Du må nok skrive det på kontoen for dyrekjøpt erfaring og betale regningen. Du gav de jo ikke en sjanse, du leste ikke vilkårene. Nå vil du gjemme deg for dem... Det er ikke de som fremstår som useriøse her. Anonymkode: fe2d6...13b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #20 Del Skrevet 17. januar 2023 Hvis du har avbestilt, og de har mottatt avbestillingen, er det kun depositumet de skal ha. De kan ikke kreve mer. Men det virker ikke som de har mottatt den. Du må prøve å svare dem på mailen du fikk, så vil du nok få bedre svar enn her inne. Anonymkode: a4096...904 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2023 #21 Del Skrevet 17. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis du har avbestilt, og de har mottatt avbestillingen, er det kun depositumet de skal ha. De kan ikke kreve mer. Men det virker ikke som de har mottatt den. Du må prøve å svare dem på mailen du fikk, så vil du nok få bedre svar enn her inne. Anonymkode: a4096...904 De har mottatt depositumet, men de vil tydeligvis ha over 6000,- mer. I tillegg til depositumet på 1300. Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #22 Del Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Men hva om de sender en faktura da? Skal jeg bare la det være? Kan jo evnt slette mailen min, og kortet er jo slettet. Kan se om jeg kan slette brukeren min, selv om jeg antar det ikke går Anonymkode: d15d3...6d5 Slettet kort hos de eller sperret? Jeg ville sperret kortet og sendt en henvendelse til Forbrukerrådet. Hvis du har brukt kredittkort kan du ta kontakt med banken angående depositum. Anonymkode: 26154...1f8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #23 Del Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): da ble jeg videresendt til en side som het Lastminute.com. Jeg var så dum at jeg bestilte, og betalte et lite depositum der og da. Skulle inn på Booking.com og sjekke bestillingen, men den var ikke der. Fikk dårlig magefølelse og kansellerte turen rett etter Du fant ikke bestillingen, men avbestilte den rett etter.......? Du fant den vel ikke på Booking.com fordi du var sent videre til Lastminute.com, og det var jo de du hadde bestilt fra.... Dumt å bare avbestille så forhastet, det finnes ikke en reise-leverandør som ikke har dårlig tilbakemelding på trustpilote, det vil ikke si at alle er svindel fordet. Anonymkode: a6d8f...68d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2023 #24 Del Skrevet 18. januar 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): De har mottatt depositumet, men de vil tydeligvis ha over 6000,- mer. I tillegg til depositumet på 1300. Anonymkode: d15d3...6d5 Kontakt forbrukerrådet, men jeg tror ikke du kommer noen vei basert på vilkårene. Du bestilte kun billett med endringsmuligheter, ikke full avbestilling. Anonymkode: c89c9...2fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149903631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2023 #25 Del Skrevet 22. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 18.1.2023 den 9.41): Kontakt forbrukerrådet, men jeg tror ikke du kommer noen vei basert på vilkårene. Du bestilte kun billett med endringsmuligheter, ikke full avbestilling. Anonymkode: c89c9...2fa Nei jeg bestilte med full avbestilling, der det stod at det gjaldt for avbestilling uansett grunn. Og så er det skjult i vilkårene at gebyrer kan forekomme. Ikke hvor mye eller prosentvis hva de regner som gebyrer. De vil altså trekke meg for over halve beløpet for hele turen, fordi det finnes diffuse gebyrer. Jeg får ikke tak på dem. Og kan ikke svare på mailene. Må kontakte advokat dersom det kommer noe mer fra dem. Anonymkode: d15d3...6d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437399-hjelp-noen-som-kan-hjelpe-har-f%C3%A5tt-bestilt-tur-via-en-useri%C3%B8s-akt%C3%B8r/#findComment-149905262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå