Gå til innhold

Har du noen gang blitt utestengt herfra?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja for en 12-13 år siden da de hadde moderatorer fra et firma. Jeg hadde nicket modelator og kaldte moderator ei ku. Da ble jeg utestengt i 2 uker. Fikk en beklagelse da ordinær moderator kom på jobb da. Men de leie-moderatoerene var så morsomme å erte, og man kunne bytte nick 19 ganger om dag. 

Anonymkode: 5ff67...400

Annonse

Nei. Men eg fekk eit innlegg sletta ein gong, sånn utover det vanlege som er innlegg som blir sletta grunna sitat av sletta innlegg. Hugsar ikkje kvifor, men var ueinig.

Det viser seg at det går heilt fint an å vere ueinig i moderators vurdering utan å hverken styre med DM eller furtetråd, som eg registrerer er blitt vanleg. Eg rett og slett gjekk vidare med dagen min, og denne uhyrlige inngripenen frå moderator påverka hverken blodtrykk eller forventa resterande levetid det eg veit.

Nei, men jeg har fått en pekefinger en gang (melding fra admin) fordi jeg og ei annen på forumet røyk litt for mye i tåtene på hverandre. Jeg fikk beskjed om å la være å diskutere med den andre brukeren.

Ikke noe verre enn det.

Anonymkode: 443c8...5d4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja for en 12-13 år siden da de hadde moderatorer fra et firma. Jeg hadde nicket modelator og kaldte moderator ei ku. Da ble jeg utestengt i 2 uker. Fikk en beklagelse da ordinær moderator kom på jobb da. Men de leie-moderatoerene var så morsomme å erte, og man kunne bytte nick 19 ganger om dag. 

Anonymkode: 5ff67...400

Lol😂

Anonymkode: 18ee7...b9c

Annonse

Jeg har blitt utestengt to ganger.

Den ene gangen fordi jeg eksploderte på "Tussi". Da var jeg virkelig provosert, og kalte henne frekk. (Hun hadde en av sine sedvanlige runder, der alle som faktisk prøver å hjelpe henne blir ignorert, eller hun biter dem av.) Den utestengningen var nok i henhold til regler, ettersom det kan kalles personangrep.

Den andre gangen vet jeg fortsatt ikke hva som var feil. Jeg svarte en bruker med det jeg selv mener var et saklig innlegg. Like etterpå ble tråden moderert i hjel, slik at det kun gjensto svar som støttet hovedinnleggeren. Alle som hadde motforestillinger (jeg var en av dem) var blitt klippet vekk. Vi var generelt høflige, men én bruker var usaklig. Merkelig nok sto ett av hennes innlegg igjen. Mitt ble med i dragsuget, jeg vet fortsatt ikke hva som var galt i det. Og da jeg siterte Admin, fikk jeg følgende svar: "Respekter administrator. Admin er her for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenger eller ryddes en tråd, har dette en grunn. Hetsing og uthenging av admin i åpent forum eller på pm kan føre til utestengelse uten varsel."

Jeg hetset ikke Admin, men de vil ikke at man kommenterer på modereringen deres. Verken i selve tråden eller inne på Ris og Ros. Så hva du enn gjør, ikke siter Admin og si at du ble ryddet vekk uten grunn! Da kan dette skje.

Anonymkode: 016bc...ccf

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har blitt utestengt to ganger.

Den ene gangen fordi jeg eksploderte på "Tussi". Da var jeg virkelig provosert, og kalte henne frekk. (Hun hadde en av sine sedvanlige runder, der alle som faktisk prøver å hjelpe henne blir ignorert, eller hun biter dem av.) Den utestengningen var nok i henhold til regler, ettersom det kan kalles personangrep.

Den andre gangen vet jeg fortsatt ikke hva som var feil. Jeg svarte en bruker med det jeg selv mener var et saklig innlegg. Like etterpå ble tråden moderert i hjel, slik at det kun gjensto svar som støttet hovedinnleggeren. Alle som hadde motforestillinger (jeg var en av dem) var blitt klippet vekk. Vi var generelt høflige, men én bruker var usaklig. Merkelig nok sto ett av hennes innlegg igjen. Mitt ble med i dragsuget, jeg vet fortsatt ikke hva som var galt i det. Og da jeg siterte Admin, fikk jeg følgende svar: "Respekter administrator. Admin er her for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenger eller ryddes en tråd, har dette en grunn. Hetsing og uthenging av admin i åpent forum eller på pm kan føre til utestengelse uten varsel."

Jeg hetset ikke Admin, men de vil ikke at man kommenterer på modereringen deres. Verken i selve tråden eller inne på Ris og Ros. Så hva du enn gjør, ikke siter Admin og si at du ble ryddet vekk uten grunn! Da kan dette skje.

Mener du slettet eller utestengt? Det høres ut som du bare ble slettet?

Anonymkode: a8819...e6b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mener du slettet eller utestengt? Det høres ut som du bare ble slettet?

Anonymkode: a8819...e6b

Utestengt. Ene gangen var det vel i 2 uker, andre gangen i 1 uke.

• 1 måned senere...

Ja, jeg ble utestengt i et kortere tidsrom litt tilbake i nåtid. Jeg tror ikke et øyeblikk at jeg hverken har dårligere oppdragelse eller på noen måte er en verre person enn de fleste her. Jeg ser at noen få er gode eksempler av menneskeheten her på forumet men ikke fordi de alltid er defensive røvslikkere eller nikker og er enige og kjedelige uansett hva.  De er gode eksempler fordi de går inn og konfronterer uten den trangen til å absolutt krangle eller kverulere, men for å forklare, bli forstått. Opplevde det senest i dag hvor den personen fikk min respekt fort etter litt diskusjon. 

Jeg vil gjerne holde meg til regelverket her, for jeg er ikke så barnslig at jeg opponerer og sutrer for konsekvenser. Men det skjedde, det er greit, og jeg aksepterer det. Og jeg gir så blanke f... i hva de prektige her mener altså 🙂 

Anonymkode: 158a1...91c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...