Gå til innhold

Får ikke Klarna hver gang. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei alle. Jeg har i mange mange år hatt betalingsanmerkninger og slitt masse med økonomien...men har endelig fått betalt alt, fått vekk alle anmerkninger og trekk i lønn. Tok mange år, men har nå ingen trekk, alle anmerkninger er slettet og pant i bolig vekke. Jeg hører alle snakke at Klarna er så fint å bruke når man handler og tenkte å teste....litt fordi det kan bare kjennes godt å gjøre noe "alle andre" kan i forhold til penger......handlet en bok, null problem...så skulle jeg kjøpe noe sminke og da fikk jeg ikke og det var på grunn av "min kreditthistorie". Jeg mener jeg har lest at når anmerkninger er vekke skal de ikke kunne bruke det i mot deg? Og er det ikke rart at jeg hos den ene butikken får bruke det men ikke den andre? Begge steder hadde samme type innlogging som gikk videre til Klarna......

Anonymkode: cbe8b...0a1

Fortsetter under...

Så fint at du har fått gjort opp for deg. Jeg tipper at det er ett av to: enten henger det i systemet, eller så er Klarna klar over at du har tulla det til før og vil se om du gjør opp for deg denne gangen. Et privat selskap trenger ikke å gi deg kreditt om du ikke har tillit som betaler. Å begynne å handle på kreditt igjen er uansett ikke en så lur løsning, er det?

Anonymkode: 485db...6b6

Godt jobba! 

Men du, det er mye bedre å bare betale kontant enn å begynne med å handle på kreditt igjen, selv om du nå har gjort opp for deg. 

Jeg bruker Klarna selv, av den grunn at leverandøren på et abonnement vi har, ikke tilbyr annen betalingsløsning, og jeg vet at det er fryktelig fort gjort å glemme en betaling. Joda, det kommer en påminnelse, men i en travel hverdag er det fort gjort at også denne kan glemmes. Da ruller snøballen fort...

Anonymkode: 7aeab...590

Klarna har to alternativer.

Det ene er regning, betal innen 30 dager. Det er alternativet du bør velge og antagelig vil få.

Så har de et alternativ med avbetaling, betal avdrag. Det bør du ikke ta. Så slipper du tulle deg bort i sånt igjen.

Om du har betalt inn alt og ikke har noen anmerkninger lenger er det ikke mulig for nye selskaper å finne din dårlige historikk, men om du ikke har betalt det du skal til Klarna tidligere kan de avvise deg som kunde fordi de har dårlig erfaring med deg. Det er de i sin fulle rett til å gjøre. 

Om de ikke ønsker deg som kunde kan de nekte deg faktura og 30 dagers betalingsfrist også, de kan kreve at du betaler med en gang. At du ikke får bestille uten å betale med kort eller vipps.

Anonymkode: 008ee...845

Annonse

Dere som mener jeg ikke skal handle på kreditt kan ta det helt med ro. Det er nok penger og vel så det, jeg hadde bare lyst å prøve for å få «feelingen» av å aldri kunne gjøre slikt. 

Og - har aldri handlet på klarna før så de kan iallefall ikke ta meg på det. 

Klarna bruker tre forskjellige selskap for å utføre kreditt-sjekken. Dette er Experian, Evry og Bisnode. Mulig forskjellen ligger i historikken disse selskapene har på deg, eventuelt metodene og grenseverdiene de bruker i kredittsjekken.   

Anonymkode: 31d2d...981

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kredittsjekk går jo flere år tilbake i tid

Anonymkode: abeb6...7f5

Når det er betalt ut er anmerkningen slettet og kommer ikke opp på kredittsjekk. 

Annonse

Du kan kredittsjekke deg selv også om du ønsker om du ønsker å vite hva en slik sjekk inneholder av info om deg. Her kan du lese mer om kredittsjekk, kredittvurdering og kredittscore og hva som skal til for å få bedre kredittscore: https://okida.no/artikler/okonomitips/hva-er-kredittvurdering-kredittsjekk-og-kredittrating/

Anonymkode: 31d2d...981

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har aldri brukt kreditt på Klarna. Hold deg unna og bruk heller vanlig bankkort.

Anonymkode: 007b5...3c2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Betaler alltid med kort og med en gang, hvorfor vente?

Anonymkode: eb7e9...eb8

Å handle med Klarna er jo genialt mtp at man kan returnere varene uten å styre med tilbakebetaling osv. Jeg legger inn faktura til forfall med en gang jeg får den, det har aldri skjedd at jeg har glemt det. Og betaler man i tide så er det null renter. 

Hi, jeg opplevde også å ikke få velge Klarna noen ganger i en periode, og jeg har aldri hatt betalingsanmerkninger. Kanskje du kan ta kontakt med kundeservice og sjekke? 

Anonymkode: a81b6...1e9

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å handle med Klarna er jo genialt mtp at man kan returnere varene uten å styre med tilbakebetaling osv. Jeg legger inn faktura til forfall med en gang jeg får den, det har aldri skjedd at jeg har glemt det. Og betaler man i tide så er det null renter. 

Hi, jeg opplevde også å ikke få velge Klarna noen ganger i en periode, og jeg har aldri hatt betalingsanmerkninger. Kanskje du kan ta kontakt med kundeservice og sjekke? 

Det er jo ikke noe styr med tilbakemelding, pengene kommer automatisk når retur er mottatt. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke noe styr med tilbakemelding, pengene kommer automatisk når retur er mottatt. 

Jeg liker å betale for ting jeg beholder og ikke vente på pengene. Noen er svært sene med å refundere hevet kjøp. Hvorfor er det viktig å ikke bruke Klarna? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg liker å betale for ting jeg beholder og ikke vente på pengene. Noen er svært sene med å refundere hevet kjøp. Hvorfor er det viktig å ikke bruke Klarna? 

Jeg har ikke behov for kredit 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke behov for kredit 

Det har ikke jeg heller, men jeg syns det er lettvint. Kreditt er null problem om man har kontroll på økonomien. Det blir kun dyrt om man ikke betaler til forfall. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det har ikke jeg heller, men jeg syns det er lettvint. Kreditt er null problem om man har kontroll på økonomien. Det blir kun dyrt om man ikke betaler til forfall. 

Men det er ikke mer lettvint, du må behandle fakturaen i nettbanken, i tillegg til å returnere varen. Keg returnerer bare varen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...