Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Hvis noen kjenner meg igjen, ta gjerne kontakt med meg på privaten. Jeg har flere ganger skrevet her inne om at jeg ikke klarer å gi det barna trenger. Jeg er 1 person med ansvar alene for 4 barn. Flere med utfordringer. Nå sier barnevernet at jeg skal få mer hjelp. Heldigvis. Men jeg må selv finne et hjem til barna. Men jeg har ikke nettverk som kan stille opp. Alle har nok med sitt. Hva gjør jeg da? Jeg spurte familien min. De ble sint og irritert på at jeg ønsker mer avlastning. De blir nok bekymret og redd for fremtiden for disse barna. At de må flyttes på hit og dit. Det blir selvsagt jeg også. Men hva er alternativet? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 7d384...5b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis noen kjenner meg igjen, ta gjerne kontakt med meg på privaten. Jeg har flere ganger skrevet her inne om at jeg ikke klarer å gi det barna trenger. Jeg er 1 person med ansvar alene for 4 barn. Flere med utfordringer. Nå sier barnevernet at jeg skal få mer hjelp. Heldigvis. Men jeg må selv finne et hjem til barna. Men jeg har ikke nettverk som kan stille opp. Alle har nok med sitt. Hva gjør jeg da? Jeg spurte familien min. De ble sint og irritert på at jeg ønsker mer avlastning. De blir nok bekymret og redd for fremtiden for disse barna. At de må flyttes på hit og dit. Det blir selvsagt jeg også. Men hva er alternativet? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 7d384...5b4 Da sier du til barnevernet at du ikke har noen i ditt nettverk som kan stille opp som avlastere. Anonymkode: 09c21...af4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Da sier du til barnevernet at du ikke har noen i ditt nettverk som kan stille opp som avlastere. Anonymkode: 09c21...af4 Jeg gjorde det. Men de hadde ingen... Anonymkode: 7d384...5b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Hadde jeg kjent deg og visst at du trengte hjelp hadde jeg tilbydd meg. Hvor holder du til? Anonymkode: 98345...628
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg kjent deg og visst at du trengte hjelp hadde jeg tilbydd meg. Hvor holder du til? Anonymkode: 98345...628 Tusen hjertelig takk ❤️ vestlandet. Du da? Anonymkode: 7d384...5b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Har du spurt i barnehagen og sfo? Har sett flere ganger at assistenter i barnehagen er avlaster for barn de har der. Svigerinnen min er vernepleier og hun er avlaster hver tredje helg for en gutt med downs. Vet hun ikke direkte jobber med denne gutten på spesialskolen hun jobber på, men hun kjenner han jo derfra. Bruk de kanalene du har, si ifra til styrer i barnehagen at du jakter på et avlastningshjem, at de må gi beskjed om de kjenner noen som kunne tenke seg en slik jobb. Ellers må faktisk barnevernet søke etter noen som kan ta jobben. Anonymkode: c332f...320
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tusen hjertelig takk ❤️ vestlandet. Du da? Anonymkode: 7d384...5b4 Sørvestlandet, veldig langt sør. Ikke sikkert det hjelper noe som helst, men. Anonymkode: 98345...628
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sørvestlandet, veldig langt sør. Ikke sikkert det hjelper noe som helst, men. Anonymkode: 98345...628 Tusen takk for omtanken ❤️ Anonymkode: 7d384...5b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har du spurt i barnehagen og sfo? Har sett flere ganger at assistenter i barnehagen er avlaster for barn de har der. Svigerinnen min er vernepleier og hun er avlaster hver tredje helg for en gutt med downs. Vet hun ikke direkte jobber med denne gutten på spesialskolen hun jobber på, men hun kjenner han jo derfra. Bruk de kanalene du har, si ifra til styrer i barnehagen at du jakter på et avlastningshjem, at de må gi beskjed om de kjenner noen som kunne tenke seg en slik jobb. Ellers må faktisk barnevernet søke etter noen som kan ta jobben. Anonymkode: c332f...320 Jeg kan spørre styrer i bhg. Tusen takk for tips ❤️ Anonymkode: 7d384...5b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Barnevernet kan da ikke fraskrive seg ansvar slik? De kan gå ut i lokalavisen og søke etter avlastningshjem for deg. Det bør da virkelig du få slippe. Anonymkode: e168c...566
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Det første jeg synes du skal gjøre er å kontakte bv igjen og si klart og tydelig fra om at du gjør ditt, men at nå må bv finne et avlastningshjem til deg. De er pliktig til å finne løsninger. I tillegg til å kontakte barnehage, som noen foreslo, så kanskje du kan kontakte Frivillighetssentralen, HomeStart (om det fremdeles eksisterer og finnes der du bor), kanskje til og med Røde Kors - det kan være disse stedene vet om personer som har mulighet og kapasitet til å hjelpe deg og som enkelt kan godkjennes av bv. Jeg husker noen av dine tidligere tråder - jeg synes du er sterkt, HI! Ikke gi deg, det finnes en løsning slik at du og ungene kan finne en stabil løsning som er god for dere alle. Om jeg ikke husker helt feil har du også et barn med ganske store ekstra behov. Kanskje det er en idé å kontakte det lokale sykehuset, om dere har et i nærheten, og høre på barneavdelingen der om de vet om noen som kan tenke seg å være avlastningshjem for dette barnet? Eller den lokale helsestasjonen, eller kommunelegens kontor? Sender deg en klem for fortsatt styrke og mot ❤️ Anonymkode: 5f670...8b2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Det første jeg synes du skal gjøre er å kontakte bv igjen og si klart og tydelig fra om at du gjør ditt, men at nå må bv finne et avlastningshjem til deg. De er pliktig til å finne løsninger. I tillegg til å kontakte barnehage, som noen foreslo, så kanskje du kan kontakte Frivillighetssentralen, HomeStart (om det fremdeles eksisterer og finnes der du bor), kanskje til og med Røde Kors - det kan være disse stedene vet om personer som har mulighet og kapasitet til å hjelpe deg og som enkelt kan godkjennes av bv. Jeg husker noen av dine tidligere tråder - jeg synes du er sterkt, HI! Ikke gi deg, det finnes en løsning slik at du og ungene kan finne en stabil løsning som er god for dere alle. Om jeg ikke husker helt feil har du også et barn med ganske store ekstra behov. Kanskje det er en idé å kontakte det lokale sykehuset, om dere har et i nærheten, og høre på barneavdelingen der om de vet om noen som kan tenke seg å være avlastningshjem for dette barnet? Eller den lokale helsestasjonen, eller kommunelegens kontor? Sender deg en klem for fortsatt styrke og mot ❤️ Anonymkode: 5f670...8b2 Så god du er ❤️ Tusen takk for støtten. Jeg ønsker av hele mitt hjerte at barna skal ha det bra. Det gjør vondt inni meg når jeg ser at de "lider". Jeg klarer ikke å gi de det de trenger. Tusen takk for tips, skal høre med de du foreslo Anonymkode: 7d384...5b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #13 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Barnevernet kan da ikke fraskrive seg ansvar slik? De kan gå ut i lokalavisen og søke etter avlastningshjem for deg. Det bør da virkelig du få slippe. Anonymkode: e168c...566 Tror du avlastningshjem vokser på trær? Hvordan hadde du reagert om barnevernet hadde kontaktet deg og forlangt at du skulle stille som avlaster? Hvor mange barn har du vært avlastningsfamilie for? Anonymkode: 51d34...830
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Tror du avlastningshjem vokser på trær? Hvordan hadde du reagert om barnevernet hadde kontaktet deg og forlangt at du skulle stille som avlaster? Hvor mange barn har du vært avlastningsfamilie for? Anonymkode: 51d34...830 Jeg skal svare deg når du lærer deg å oppføre deg som folk. Anonymkode: e168c...566
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #15 Skrevet 16. januar 2023 Kor på vestlandet? Eg kan hjelpe om det ikkje er for langt unna? Eg bur i tidligere Sogn og Fjordane fylke. Anonymkode: 9a161...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå