Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Hva er innenfor og hva er utenfor? Og hvordan håndheves brudd? Anonymkode: 852e0...119
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Jobber i bokhandel, så vi får t-skjorter/gensere på jobb og går egne bukser/skjørt. Aldri vært borti brudd. Anonymkode: 5d6ea...61b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Få kleskoder. Vi kan gå både i treningstøy, jeans, kjole, skjorte, t-skjorte osv. Har egentlig aldri hørt om kleskode hos oss. Sånn bortsett fra at man har sosiale antenner og ikke tropper opp i bunad, magetopp, bukser der ræva henger ut etc. Anonymkode: 7e466...fea
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Ingen bar overkropp, bikinitopp eller veldig utringede topper. Anonymkode: 77800...366
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Dress og skjorte med stolpe og krage til menn og bluse og pen bukse/skjørt til dame. Begge skal ha pene sko. Ingen joggesko og lignende. En gang kom en av mennene i shorts og ble faktisk sendt hjem for å skifte. Med andre ord ganske stivt og firkantet🤪.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Vanlige klær, dvs bukse/skjørt, genser/skjorte/T-skjorte. Jobber på ungdomsskole, er lærer. Så jeg vil si normalt kledd. Anonymkode: 60328...5bc
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Normalt kledd. Ingen kleskode. Men ikke lov å ha veldig utringning eller korte shorts Jobber i bhg Anonymkode: 83d14...8e9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Vanlig, anstendig hverdagstøy. Ikke dype utringinger, veldig korte skjørt, magetopper, shorts, singlet eller ermløse kjoler, da må man i så fall ha ei jakke over. Menn må ha sko, damene kan ha pene sandaler om sommeren. Det som er utrolig er at ledelsen faktisk måtte gå ut og si at det ikke var greit med kosebukse, tøfler, treningstøy og annet hjemmeantrekk. En del av de yngste på kontoret begynte å subbe rundt i plysjdress og pusetøfler og full hjemmekontorlook etter pandemien. Om de ikke skal ha kundemøte selv den dagen så gikk de jo i gangene og syntes for andres kunder. Anonymkode: 99bc5...a54
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Grønn "pysjamas", heldekkende hette. Ingen smykker, klokker eller annet anheng. Det er ikke forbud mot sminke, men vi vet at mikropartikler av disse ikke er bra. Jobber på operasjonsavdeling. Som følge av dette eier jeg ikke parfyme og har bare en maskara 😅 ok, ikke bare på grunn av det. Det spiller vel litt inn at jeg er alenemor og ikke tar meg råd til ting som bare blir ødelagt siden det ikke blir så mye brukt. Anonymkode: 76dbd...02c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Sykehusklær Anonymkode: 1e583...8d0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Dress/drakt/kjole mandag til torsdag, etterfulgt av casual friday Anonymkode: fb6ab...b6b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 Jobber i administrasjonen i fylkeskommunen og vi har ingen nedskrevet kleskode. Jeg hadde nok fått en samtale med leder om jeg kom i kort skjørt og dyp utringning, men stort sett er folk velkledde og rene. Anonymkode: 4c107...0e7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 Vi kan gå i akkurat det vi vil igrunn. Endel ting som ikke er lurt i vår arbeid, men uten om det så er det ingen som bryr seg tror jeg. Hadde en kollega som gikk i noe som lignet en pysj i jula. Vi hadde noen dager der vi sleit med varmen på jobb, så da gikk vi alle rimelig kreative på jobb. Hun har gått i julegensere i hele desember, men de rne ble for kalde så da tok u koseklærne hun hadde med julemotiv. Ingen som sa joe annet enn å smile litt. Nå er det kun vi i produksjonen som ser oss, selgerene som er i en annen etasje har muligens litt kleskoder siden de har møter med kunder innimellom. Anonymkode: 76796...c4d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Uniform. Den er grønn, gratis og god. Passer meg utmerket. Anonymkode: d8bad...86f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 Come as you are. Det anbefales kanskje ikke med plagg som viser for mye kropp, men jeg har aldri opplevd at noen har fått tilsnakk. Anonymkode: 8a3dc...50a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Uniform. Den er grønn, gratis og god. Passer meg utmerket. Anonymkode: d8bad...86f Kiwi? Da må jeg skryte og si at dere er best på frukt og grønt Anonymkode: 7e466...fea
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 Ikke hørt om noen kleskode, men vi har egne t-skjorter vi kan bruke. Anonymkode: 75794...1a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 Vi har kleskode, men den er ganske løs og ledig. Når jeg lærer opp nyansatte og kommer til punkt «kleskode» pleier jeg å si at i tillegg til å unngå miniskjørt, dyp utringning og bar overkropp, så er det på dagtid fint å være kledd slik at man kan delta på møter med ulike instanser, f.eks. jeans og genser. På nattevakt: kle deg så behagelig som mulig. Har aldri hatt behov for å kommentere personalets klær. Anonymkode: 3d501...bc4
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Dress og skjorte med stolpe og krage til menn og bluse og pen bukse/skjørt til dame. Begge skal ha pene sko. Ingen joggesko og lignende. En gang kom en av mennene i shorts og ble faktisk sendt hjem for å skifte. Med andre ord ganske stivt og firkantet🤪. Jeg har vonde knær og må gå i joggesko. Kunne ikke jobbet på din jobb jeg da. Jeg jobber i helsevesenet. Her gjelder den hvite uniformen, ikke parfyme, gode sko (hoka-sko er gull), ingen smykker av noe slag og søsterur. Har aldri falt meg inn å ikke følge reglene. Anonymkode: c526e...eaf
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #20 Skrevet 15. januar 2023 Er lærer og kan egentlig gå med det jeg ønsker så lenge det ikke er støtende eller for utfordrende. Som ung student gikk jeg en dag med singlet på jobb (jeg har naturlig store pupper), og da nevnte veileder for meg at det kanskje var litt uheldig da guttene i klassen ble veldig distrahert av det. Helt ok det, jeg bare tenkte ikke over det da det var en varm dag og jeg ofte går i singlet, men unngår det nå på jobb. Anonymkode: 88724...fd7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #21 Skrevet 15. januar 2023 Må dekke til knær, skuldre og ikke utringning. Anonymkode: b9b31...40e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #22 Skrevet 15. januar 2023 Hva er dyp utringing? Er ikke det subjektivt? Anonymkode: b82df...479
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #23 Skrevet 16. januar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 timer siden): Dress og skjorte med stolpe og krage til menn og bluse og pen bukse/skjørt til dame. Begge skal ha pene sko. Ingen joggesko og lignende. En gang kom en av mennene i shorts og ble faktisk sendt hjem for å skifte. Med andre ord ganske stivt og firkantet🤪. Jobber du tilfeldigvis i en amerikanske eller britisk bank? Fikk den vibben. Nordisk bank her - her er det ingen felles kleskode siden det er så mange yrkesgrupper og ikke minst ulike grader av kontakt med kunder. Team/avdelinger kler seg etter behov. De fleste bruker en variant av business casual, der unntaket er ledere, selgere og Markets-gutta som kjører mer dress/skjørt/bluse, og IT-folka som kjører t-skjorte / slitt dongeri. Anonymkode: 964c9...9ba
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. januar 2023 #24 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jobber du tilfeldigvis i en amerikanske eller britisk bank? Fikk den vibben. Nordisk bank her - her er det ingen felles kleskode siden det er så mange yrkesgrupper og ikke minst ulike grader av kontakt med kunder. Team/avdelinger kler seg etter behov. De fleste bruker en variant av business casual, der unntaket er ledere, selgere og Markets-gutta som kjører mer dress/skjørt/bluse, og IT-folka som kjører t-skjorte / slitt dongeri. Anonymkode: 964c9...9ba Hehe, nei. Vi følger dog amerikanske regler for dresscode. Jobber i en stor organisasjon , norsk avdeling😊
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #25 Skrevet 16. januar 2023 Hvitt sykehustøy for de som har pasientkontakt. Normale, ordentlige klær for de som jobber administrativt. Ingen kløft, knær eller skuldre, og sko man kan løpe i. Anonymkode: 7d253...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå