Gå til innhold

Dyrt på cup? Hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer skal vi på cup med håndballen og foreldrene skal bo på hotell. 10 tusen for rom (2pers) i 5 netter. Er det dyrt? 

Anonymkode: 235a7...400

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor?

Anonymkode: e92d6...13d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor?

Anonymkode: e92d6...13d

Gøteborg . Hi

Skrevet

Alle prisene øker når det er Partille. Vi leide noen hytter på camping. Og så byttet vi på å overnatte på skolen med barna

Anonymkode: 04343...f45

Skrevet

Oi! Da hadde ikke jeg hatt råd til å være med hvertfall

Anonymkode: b435b...191

Skrevet

Dyrt for hotell, nei. Koster jo fort 2000 kr natta. Men hadde prøvd å finne noe billigere.

Dyrt for en ferie, nei. 

Dyrt for en cup, ja, veldig dyrt!

Anonymkode: 243e3...ffe

Skrevet

Uansett valg av hotell, ville jeg sjekket om frokost er inkludert når priser skal sammenlignes.

Anonymkode: 34eec...b1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Uansett valg av hotell, ville jeg sjekket om frokost er inkludert når priser skal sammenlignes.

Frokost er inkludert. Hi

Skrevet

2000 kr natta for to personer i sommerferien i en storby er ikke spesielt dyrt. 

men ja, der er mye penger for p være med på cup. Dere kan vel alltids forsøkene finne noe billigere? Man MÅ jo ikke bo på hotell. Og begge foreldrene MÅ jo ikke være med

Anonymkode: 18549...601

Skrevet

Hvordan gjør dere det med lunsj og middag? Kan bli dyrt å spise ute. Ville sjekket mulighet for å leie noe med mulighet for å lage mat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

2000 kr natta for to personer i sommerferien i en storby er ikke spesielt dyrt. 

men ja, der er mye penger for p være med på cup. Dere kan vel alltids forsøkene finne noe billigere? Man MÅ jo ikke bo på hotell. Og begge foreldrene MÅ jo ikke være med

Poenget her er at det er ønske om at alle foreldrene er samlet samme sted for det sosiale aspektet. Vi vil selvsagt være med begge 2 da det er gøy å se laget. Det jeg lurer på er om det er mye med tanke på at det legges opp til at dette er noe alle skal synes er innafor. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Poenget her er at det er ønske om at alle foreldrene er samlet samme sted for det sosiale aspektet. Vi vil selvsagt være med begge 2 da det er gøy å se laget. Det jeg lurer på er om det er mye med tanke på at det legges opp til at dette er noe alle skal synes er innafor. Hi

Da er det altfor mye synes jeg.

Anonymkode: ce55f...98d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke hatt råd til det

Skrevet

Jeg dukes det er for dyrt. Kan dere ikke spørre om å få overnatte i et klasserom eller i helgen?

Anonymkode: b74e0...75f

Skrevet

Det der hadde ikke jeg ønsket å bruke feriebudsjettet på!! Hvorfor må det være så voldsomt?! Da jeg deltok på norway cup som ungdom, var det bare laget, trener og lagledere med, og vi overnattet alle sammen på en skole. Foreldrene våre var da ikke med!

Anonymkode: 607a3...491

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det der hadde ikke jeg ønsket å bruke feriebudsjettet på!! Hvorfor må det være så voldsomt?! Da jeg deltok på norway cup som ungdom, var det bare laget, trener og lagledere med, og vi overnattet alle sammen på en skole. Foreldrene våre var da ikke med!

Anonymkode: 607a3...491

Det er helt vanlig å være med på sommercup altså. Av 30 spillere som skal dra er det kun 3 som reiser uten foreldre. Vi har råd til det , jeg lurte bare på om dere syntes pris er innenfor. Ungene med trenere skal også bo på hotell( dekkes av lagkasse). Vi hadde definitivt prioritert cup foran andre ting i ferien hvis vi måtte velge. Cupen er mye mer enn bare håndball og en super sosial og artig opplevelse for alle. For mange i laget er dette hovedferien hvor alle i familien reiser. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er helt vanlig å være med på sommercup altså. Av 30 spillere som skal dra er det kun 3 som reiser uten foreldre. Vi har råd til det , jeg lurte bare på om dere syntes pris er innenfor. Ungene med trenere skal også bo på hotell( dekkes av lagkasse). Vi hadde definitivt prioritert cup foran andre ting i ferien hvis vi måtte velge. Cupen er mye mer enn bare håndball og en super sosial og artig opplevelse for alle. For mange i laget er dette hovedferien hvor alle i familien reiser. Hi

Jeg synes ikke det er innafor. Ikke sikkert alle har råd til det.

Anonymkode: ce55f...98d

Skrevet

Hvor gamle er barna som skal spille cup?

Jeg synes man skal tenke på de med dårlig økonomi og ikke legge opp til ting som er for dyrt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvor gamle er barna som skal spille cup?

Jeg synes man skal tenke på de med dårlig økonomi og ikke legge opp til ting som er for dyrt.

De er 13 år. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

De er 13 år. Hi

Finn et billigere alternativ er mitt råd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da synes jeg det er ALTFOR dyrt!

man bør heller ikke «ønske» at alle foreldre skal være med - det fører til utidig press! 

Hvis man virkelig ønsker at alle ungdommene skal kunne ha med seg minst en forelder, bør ungene og ledere sove på skole (mye billigere!) og så kan man gi et tilskudd til hver familie for at foreldre skal kunne være med.

Jeg synes selv det er moro å være med på slike ting altså:) I 2022 var vi på Dana. Og selv om jeg absolutt ser poenget med p skole et sosialt initiativ for foreldrene så er opplegget som her skisseres altfor dyrt!!

Skrevet

Dette blir vårt 3 år på Dana cup! Vi har leid hus/hytte og i tillegg til ferje blir det 17-18.000 fra lørdag til lørdag. For oss er det en del av feriebudsjettet, det er kjempe sosialt og 90% av foreldrene er med. Det er noen få år det står på (for oss er dette siste året). Det tar vi oss råd til for å kunne følge gutta våre og være en del av fellesskapet.

Neste sommer spiller ikke eldste fotball og yngste skal være med på Norway cup 2024…..

Anonymkode: e730a...430

Skrevet

Det er helt hinsides. På skolen jeg jobber ville det betydd at et stort flertall av foresatte ikke ville hatt mulighet til å delta. 

Personlig kunne vi fint hatt råd til å prioritere en slik cupferie, men jeg hadde ikke ønsket å bruke så mye penger på det. 

Anonymkode: dcf77...e32

Skrevet

Hotell er vel det dyreste alternativet. Hva med campinghytte, Airbnb mm? Dere har kanskje bil og kan kjøre der hvor de spiller. Mat må dere ha uansett og med campinghytte/Airbnb lager dere mat der.

Anonymkode: e730a...430

Skrevet

Hvorfor må dere bo så dyrt? Jeg var PP mange cuper og stevner i ungdommen. Vi bodde enten i telt, sov i hallen eller på klasserom og et par ganger på sovesal på undomsherberg. Det er heller ikke nødvendig at så mange voksne er med, trener pluss et par lagledere bør holde i massevis.

Anonymkode: b74e0...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...