Gå til innhold

Forbanna godtegris av en mann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det mange sure folk. Er da ingen problem å ta godteriet til barna så lenge han erstatter det dagen etterpå. Det skjer mange ganger her, å det er da virkelig ikke ett problem! Kjøper selvsagt bare ny før barnet skal ha det.

Anonymkode: 18bf7...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Nei. Det kunne vært hva som helst. Denne gangen var det sjokolade. Det handler om respekt for andre og respekt for andres ting.

Det var jo bare en sjokolade………….

Anonymkode: 7535a...af3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det var jo bare en sjokolade………….

Nei. Det var mangel på respekt.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Er du et sånt person som hadde blitt sur om noen poenget opp kalenderen din også? Det gjorde jeg når jeg var liten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er du et sånt person som hadde blitt sur om noen poenget opp kalenderen din også? Det gjorde jeg når jeg var liten. 

Hvis mannen min hadde tatt åpnet kalenderen min? Selvsagt. Hvis jeg hadde gledet meg over en kalender og han hadde åpnet den så hadde jeg ikke bare blitt sur , vi hadde hatt et enormt problem. Med respekt og tillit. Samme om det dreier seg om sjokolade, kalender eller hva det måtte være. Det handler om at man må respektere at noe er viktig for den man er glad i .

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hvis mannen min hadde tatt åpnet kalenderen min? Selvsagt. Hvis jeg hadde gledet meg over en kalender og han hadde åpnet den så hadde jeg ikke bare blitt sur , vi hadde hatt et enormt problem. Med respekt og tillit. Samme om det dreier seg om sjokolade, kalender eller hva det måtte være. Det handler om at man må respektere at noe er viktig for den man er glad i .

Hva hvis det gjaldt dine avkom da? Altså når en sjokolade kan være så viktig virker det som det er gnitenhet som er problemet… den kan jo erstattes. En sjokolade liksom. Herregud! 

Skrevet

Sjokoladen er dritgod (og dyr), så forstår godt du er sur!

Anonymkode: 347d7...b8d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva hvis det gjaldt dine avkom da? Altså når en sjokolade kan være så viktig virker det som det er gnitenhet som er problemet… den kan jo erstattes. En sjokolade liksom. Herregud! 

Selvsagt hadde jeg blitt sur hvis mine barn tar noe som de vet er noe som er mitt uten å spørre først. Det handler ikke om sjokolade. Igjen. Det kunne IGJEN vært hva som helst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er en gave. Man tar ikke andres gaver, sjokolade eller ei.

Anonymkode: 8e4db...5d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Man skal ikke stjele, enkelt og greit. Om det nå er en fremmed sin bil, et blad fra butikken, naboens avis eller ektefellens julegave, stjeling er rett og slett ikke greit. Hadde han så veldig lyst på den sjokoladen, kunne han spurt. At du mangler moral er ikke HI sitt problem, men dem rundt deg.

Anonymkode: efa4c...a5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man skal ikke stjele, enkelt og greit. Om det nå er en fremmed sin bil, et blad fra butikken, naboens avis eller ektefellens julegave, stjeling er rett og slett ikke greit. Hadde han så veldig lyst på den sjokoladen, kunne han spurt. At du mangler moral er ikke HI sitt problem, men dem rundt deg.

Jesus… halleluja jeg har forstått det nå. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (57 minutter siden):

Selvsagt hadde jeg blitt sur hvis mine barn tar noe som de vet er noe som er mitt uten å spørre først. Det handler ikke om sjokolade. Igjen. Det kunne IGJEN vært hva som helst. 

Det har du sagt tydelig i fra om. 

Skrevet

Å ikkje kjøpe inn att hadde vore den største synda på det generelle. Er det noko eg hatar så er det å tru at vi har, og så har vi ikkje. Det gjeld enten det er brus, sjokolade eller kakepynt(!).

Eller grovbrød for den del. Ser ein når ein tek seg mat at det ikkje er nok til neste dag, så kan det ikkje vere så helvetes vanskelig å kjøpe inn att.

Men å ta ei gåve nokon har gitt deg er noko heilt anna enn å ikkje fylle på att det som er felles forråd. Eg hadde blitt eitrande forbanna!

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Her var det mange sure folk. Er da ingen problem å ta godteriet til barna så lenge han erstatter det dagen etterpå. Det skjer mange ganger her, å det er da virkelig ikke ett problem! Kjøper selvsagt bare ny før barnet skal ha det.

Anonymkode: 18bf7...911

Men han erstattet jo ikke julekonfekten hennes. Han åt den opp og lot en nesten tom eske bli liggende …

Anonymkode: 2ffaf...9a1

Skrevet

Ser det er flere som kommenterer at det er jo "bare sjokolade" og ikke skjønner at HI blir sur. Til dere vil jeg si en ting, dette handler faktisk ikke om sjokolade, det handler etter min mening ikke engang om at han tar hennes ting uten å spørre. Det handler om følelsen av å bli respektert og hørt.  

Egentlig burde dette være unødvendig å fortelle voksne, for de fleste oppegående, veloppdratt mennesker med en sosial intelligens på snittet burde skjønne at man ikke bare forsyner seg uhemmet, og særlig ikke av det andre har kjøpt/fått - men i noen hjem har man en "alt mitt er ditt" tilnærming. Greit nok. 

Til og med i slike tilfeller - når man ber parteneren om å ikke ta ABC og vedkommende likevel gjør det - er det tydelig at HI, hennes følelser og ønsker betyr ingenting - og det er ikke første gang heller! jeg hadde vært RASENDE!

Anonymkode: 35b42...b11

Skrevet

Spiser dere kveldsmat? Hvis ikke, ville jeg innført det. Han er tydeligvis sulten og har lavt blodsukker og klarer ikke å lage seg mat selv. 

Anonymkode: beb93...75d

Skrevet

Hehe, virker litt rart å bli så sint over at noen har spist sjokoladen din. Selvfølgelig litt kjedelig og til og med irriterende- men hadde ikke blitt sint som i sinna. Men kan hende du overdriver når du skriver her🤔

Anonymkode: def30...59f

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hehe, virker litt rart å bli så sint over at noen har spist sjokoladen din. Selvfølgelig litt kjedelig og til og med irriterende- men hadde ikke blitt sint som i sinna. Men kan hende du overdriver når du skriver her🤔

Anonymkode: def30...59f

Jeg ville ikke blitt sint hvis det kun var den ene gangen. Men dette er tydeligvis en gjentagende handling, og mannen har jo fått med seg at det ikke er greit.  Likevel gjentar han det. Med det viser han lite respekt for hi og hennes ønsker for hva som skal skje med hennes gaver (i dette tilfellet).  Hvis han må ha sjokolade, må han skaffe seg det selv, altså komme seg på butikken og kjøpe inn. 

Anonymkode: e61cb...4ff

Skrevet

Jøss hadde ikke brydd meg. Mindre kalorier på meg da;)

Anonymkode: 1d83d...d7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Å herregud. Ro deg ned

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (15 timer siden):

Nei det var en sjokolade 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei det var en sjokolade 

jeg skjønner hva du mener - det var på en måte ikke en viktig ting - bare sjokolade. Men synes du det er greit at når man sier til partneren kan du gjøre/ikke gjøre dette...og så gjentatte ganger driter han fullstendig i hva du sier - så oppleves det rimelig respektløst og man får følelsen av at man ikke betyr noe? For det er det vi egentlig diskuterer - ikke sjokoladen.

Anonymkode: 35b42...b11

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nei det var en sjokolade 

Mest mangel på respekt. Han dreit fullstendig i hva HI sa om å ta sjokolade. 

Anonymkode: e61cb...4ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å herregud. Ro deg ned

Ro deg ned selv. Både hissig og manglende moral? Sjarmklump, du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å herregud. Ro deg ned

Er ikke du kasta ut av forumet ENDA?!?

Anonymkode: 8543f...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...