Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Nå er jeg sinna. Høylytt sinna. Mannen min er nattugle og sitter gjerne oppe en time eller to lengre enn meg og da støvsuger han gjerne skapene for godter og snop. Så om jeg vil ha noe så må jeg omtrent gjemme det. Jeg fikk en eske med god, håndlaget konfekt til jul av jobben og var veldig tydelig med han på at den skulle han ikke under noen omstendighet røre. Han lovte. Nå fant jeg den fram og tenkte at jeg endelig skulle åpne den og unne meg en godbit. Dette er det jeg fant. Han mener at det ikke er så farlig og at han kan kjøpe en ny eske til meg om det er så viktig. En ting er konfekten. En annen ting er at jeg ikke kan få ha noen ting i fred. Har jeg kjøpt inn kokesjokolade til å bake med så må jeg enten vente til samme dag eller så må jeg legge den på et ulogisk sted. Om jeg har kjøpt sjokolade på tilbud og sparer det til ungenes julestrømpe eller påskeegg så er det gjerne spist innen vi kommer så langt. Sist hadde jeg godteriet i en pose på vaskerommet. Der hadde han også funnet det og spist halvparten. Han erstatter det igjen og skjønner ikke problemet. Er det jeg som er sær? Anonymkode: f31eb...b53
sug lut Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Å snike på kokesjokolade er innafor. Å forgripe seg på andres julegaver er så langt utafor at jeg har ikke ord.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Kjøpe en sånn: https://www.coolstuff.no/hjem-hage/kjokken/kjokkentilbehor/kitchen-safe-pid-18199 Anonymkode: 4cbf8...2d6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Jeg hadde blitt så sur jeg. Er det vanlig sjokolade, så kunne jeg kjøpt ny dagen etter. Men at han er SÅ sugen, at han driter i deg.. Jeg har en spiseforstyrrelse, har sittet opp på natten og raidet skap og skuffer, men aldri tatt barnas eller mannens godteri. Aldri. Anonymkode: 3c658...0c5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Det er ikke greit på noen måte. Han må skaffe seg sitt eget lager, og holde seg til det. Anonymkode: e61cb...4ff
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Høres ut som han har et sykelig problem vedrørende sukker. Som en alkoholiker. Jeg har samme problem…. 😕 Anonymkode: 25703...e50
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Slik venner du han av det en gang for alltid (gjemmes sammen med vanlig godteri - godt unna barn). https://www.buttericks.se/gelebjornar-med-pepparsmak https://www.buttericks.se/pepparkarameller-3-st Anonymkode: 1781b...b3c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Er du sammen med min eks 🙈 kun godteri han forsyner seg av eller gjelder det andre ting og? Anonymkode: 38250...414
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Så lenge han erstatter det ser jeg ikke helt problemet når det kommer til ting som ligger i skapet, som kokesjokolade osv. Din julegave burde han absolutt har styrt unna da, det er lavmål synes jeg. Når det kommer til barnas julestrømper, påskeegg osv så la vær å legge det i skapet. Det må du ettersom ungene vokser til uansett. Mine er tenåringer, så det jeg handler inn til strømper o.l. ligger i en pose i klesskapet mitt. Mannen min har aldri rotet i skapet mitt etter noe Men sjokolade som ligger i skapet eller kjøleskapet ligger ikke trygt da, og det er på en måte greit synes jeg. Maten på kjøkkenet er ikke min, den er vår. Anonymkode: db33d...615
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Slik venner du han av det en gang for alltid (gjemmes sammen med vanlig godteri - godt unna barn). https://www.buttericks.se/gelebjornar-med-pepparsmak https://www.buttericks.se/pepparkarameller-3-st Anonymkode: 1781b...b3c Eventuelt så kan du kjøpe https://krydra.no/produkt/carolina-reaper-chili-hel/ Og så lage noe hjemmelaget sjokolade, ha den i, og så si til han at han ikke må røre den for den er din. Den feilen gjør han bare en gang i livet og aldri igjen. (Dette er verdens sterkeste pepper) Anonymkode: 1781b...b3c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Han har en alvorlig sukkeravhengighet - jeg ville vært bekymret for helsen hans. Få ham til lege slik at han kan få tatt en helsesjekk med bl.a. langtidsblodsukker. Og jeg ville blitt forbanna. Hjelper ikke at han erstatter ting i etterkant når han ikke har gjort det før du skal bruke det. Og å forsyne seg av din julegave, som han har fått klar beskjed om er ditt... det er langt forbi respektløs. Han oppfører seg som en narkoman eller alkoholproblem. Og som med andre rusavhengige er hans problem nå så alvorlig at det skader hans forhold til hans nærmeste. Få ham til legen! Anonymkode: b9261...9a8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 Å stjele julegaver er respektløst og slemt. Anonymkode: 2ffaf...9a1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Eventuelt så kan du kjøpe https://krydra.no/produkt/carolina-reaper-chili-hel/ Og så lage noe hjemmelaget sjokolade, ha den i, og så si til han at han ikke må røre den for den er din. Den feilen gjør han bare en gang i livet og aldri igjen. (Dette er verdens sterkeste pepper) Anonymkode: 1781b...b3c Herregud, det der er jo bare ondskapsfullt Anonymkode: 8e4db...5d9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Så lenge han erstatter det ser jeg ikke helt problemet når det kommer til ting som ligger i skapet, som kokesjokolade osv. Han erstatter det jo ikke i tide, hvis det er sånn at hun må kjøpe inn kokesjokoladen samme dag som hun skal bake… Anonymkode: 2ffaf...9a1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Herregud, det der er jo bare ondskapsfullt Anonymkode: 8e4db...5d9 Det er ondskapsfullt å stjele, ja. Dette er en måte å lære han på at det er galt å stjele. Anonymkode: 1781b...b3c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Jeg er også sukkeravhengig, men jeg tar IKKE andre sine ting! Her er det ikke det at han er sukkeravhengig som er problemet, men at han ikke har respekt for andre. Anonymkode: 36c8a...5f6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 Takk for tilbakemeldinger. Han mener jo at jeg er sær og hårsår. Jeg mener at han ikke har respekt for meg og mitt. Jeg nekter å måtte gjemme julegavene mine i truseskuffen for å få bestemme selv når jeg vil spise eller by på noe. Vi har hatt en alvorsprat nå og jeg tror han skjønte at det ikke bare handlet om den konfektesken, for det er det han alltid har tenkt at ting han har tatt kan han lett erstatte og da er det ikke så farlig (ofte har han vippset meg 30,- for kokesjokoladen også har jeg måttet dra i butikken selv). Jeg tror han skjønte at det handler om respekt, om at jeg har rett på å ha mine ting og bestemme over dem, at det er dobbel jobb og stress for meg mange ganger og han hørte selv hvor dumt det låt at jeg må gjemme ting rundt i huset for at han ikke skal ete det. Så får vi se hvor dypt det stikker. HI Anonymkode: f31eb...b53
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Takk for tilbakemeldinger. Han mener jo at jeg er sær og hårsår. Jeg mener at han ikke har respekt for meg og mitt. Jeg nekter å måtte gjemme julegavene mine i truseskuffen for å få bestemme selv når jeg vil spise eller by på noe. Vi har hatt en alvorsprat nå og jeg tror han skjønte at det ikke bare handlet om den konfektesken, for det er det han alltid har tenkt at ting han har tatt kan han lett erstatte og da er det ikke så farlig (ofte har han vippset meg 30,- for kokesjokoladen også har jeg måttet dra i butikken selv). Jeg tror han skjønte at det handler om respekt, om at jeg har rett på å ha mine ting og bestemme over dem, at det er dobbel jobb og stress for meg mange ganger og han hørte selv hvor dumt det låt at jeg må gjemme ting rundt i huset for at han ikke skal ete det. Så får vi se hvor dypt det stikker. HI Anonymkode: f31eb...b53 Få ham til å forstå at han bør til legen også, for å sjekke bl.a. blodsukkeret. En så sterk avhengighet som han har kan ha en underliggende tikkende helsebombe han bør ta tak i for å unngå å bli syk.. Og når avhengigheten hans er så sterk, så er det dessuten stor sjanse for at han ikke kommer til å greie å holde seg fra fortsette som før, men kanskje blir raskere til å erstatte det han tar. Det er jo en fremgang om han umiddelbart erstatter det han tar - men helserisikoen i dette vil fortsatt bestå. Bra du fikk pratet med ham! Anonymkode: b9261...9a8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nå er jeg sinna. Høylytt sinna. Mannen min er nattugle og sitter gjerne oppe en time eller to lengre enn meg og da støvsuger han gjerne skapene for godter og snop. Så om jeg vil ha noe så må jeg omtrent gjemme det. Jeg fikk en eske med god, håndlaget konfekt til jul av jobben og var veldig tydelig med han på at den skulle han ikke under noen omstendighet røre. Han lovte. Nå fant jeg den fram og tenkte at jeg endelig skulle åpne den og unne meg en godbit. Dette er det jeg fant. Han mener at det ikke er så farlig og at han kan kjøpe en ny eske til meg om det er så viktig. En ting er konfekten. En annen ting er at jeg ikke kan få ha noen ting i fred. Har jeg kjøpt inn kokesjokolade til å bake med så må jeg enten vente til samme dag eller så må jeg legge den på et ulogisk sted. Om jeg har kjøpt sjokolade på tilbud og sparer det til ungenes julestrømpe eller påskeegg så er det gjerne spist innen vi kommer så langt. Sist hadde jeg godteriet i en pose på vaskerommet. Der hadde han også funnet det og spist halvparten. Han erstatter det igjen og skjønner ikke problemet. Er det jeg som er sær? Anonymkode: f31eb...b53 Jaaaaaaa du er sær. Tenk å bli sint for at han spiste opp sjokoladen din😂😂😂denne tråden ligner på tråden på kg om hun som ikke ville dele godtesnopet sitt med vennene sine😂😂😂😂😂 Anonymkode: 7535a...af3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. januar 2023 #20 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jaaaaaaa du er sær. Tenk å bli sint for at han spiste opp sjokoladen din😂😂😂denne tråden ligner på tråden på kg om hun som ikke ville dele godtesnopet sitt med vennene sine😂😂😂😂😂 Anonymkode: 7535a...af3 Dette handler om respekt for andre og andres ting. Ikke sjokolade.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #21 Skrevet 15. januar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Dette handler om respekt for andre og andres ting. Ikke sjokolade. Det var en sjokolade…. Hallo. Det er SÆRT Anonymkode: 7535a...af3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #22 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kjøpe en sånn: https://www.coolstuff.no/hjem-hage/kjokken/kjokkentilbehor/kitchen-safe-pid-18199 Anonymkode: 4cbf8...2d6 Enig. Kjøp noe låsbart og sov med nøkkelen Anonymkode: 0e4ca...7dd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. januar 2023 #23 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det var en sjokolade…. Hallo. Det er SÆRT Anonymkode: 7535a...af3 Nei. Det kunne vært hva som helst. Denne gangen var det sjokolade. Det handler om respekt for andre og respekt for andres ting.
frk Nilsen Skrevet 15. januar 2023 #24 Skrevet 15. januar 2023 Han er en respektløs og egoistisk fjott.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #25 Skrevet 15. januar 2023 Vippse deg for sjokoladen?? Sa du ikke mannen? Anonymkode: a91ba...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå