Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Nå er jeg faktisk livredd for at det er noe alvorlig galt… jeg har hatt uregelmessige blødninger siden jeg tok vaksina i 2020, men nå har jeg hatt brunlig utfold og/eller mensen konstant siden uka før jul. Har vært hos legen som tok masse prøver og henviste meg til ultralyd av livmor/eggstokker samt celleprøve. Har den siste uka hatt skikkelig murringer i korsryggen, men trodde det var fordi jeg har vært i mer aktivitet enn tidligere denne uka. Nå er jeg bekymra for at det har sammenheng med noe annet. Jeg er snart 40, fødte sist gang i 2013 og har aldri noensinne hatt smerter i forbindelse med menstruajson… Noen med erfaringer? Anonymkode: 08953...099
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Når tok du sist celleprøve? Anonymkode: eead6...050
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Når tok du sist celleprøve? Anonymkode: eead6...050 I 2018… ja jeg vet jeg skulle vært der før, men livet skjedde og jeg gikk på en skikkelig smell som gjorde at jeg ikke orka ta tak… Anonymkode: 08953...099
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Blødninger kan også komme av tidlig overgangsalder. Og smerter kan være endometriose. Der er også infeksjonstilstander som kan gi disse symptomene. Ikke få panikk! Anonymkode: 2e8b0...93b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Blødninger kan også komme av tidlig overgangsalder. Og smerter kan være endometriose. Der er også infeksjonstilstander som kan gi disse symptomene. Ikke få panikk! Anonymkode: 2e8b0...93b Prøver å ikke få panikk. Jeg er ikke «sånn», jeg bekymrer meg aldri. Kom inn med nesten sprekt blindtarm fordi jeg tenkte det gikk over… Murrer i livmor og korsrygg, og jeg blør konstant. Hadde normal crp om ikke annet… Anonymkode: 08953...099
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): I 2018… ja jeg vet jeg skulle vært der før, men livet skjedde og jeg gikk på en skikkelig smell som gjorde at jeg ikke orka ta tak… Anonymkode: 08953...099 Det er jo ikke så lenge siden. Dersom det ikke påvises HPV virus trenger du jo ikke teste deg før etter 5 år. Så du er jo i rute der. Tipper på en hormonforstyrrelse eller begynnende overgangsalder. Jeg begynte slik da jeg var 46. Blødde i ukesvis og bare styr. Anonymkode: eead6...050
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke så lenge siden. Dersom det ikke påvises HPV virus trenger du jo ikke teste deg før etter 5 år. Så du er jo i rute der. Tipper på en hormonforstyrrelse eller begynnende overgangsalder. Jeg begynte slik da jeg var 46. Blødde i ukesvis og bare styr. Anonymkode: eead6...050 Legen sa jeg skulle ta hvert 3.år, men da er det kanskje ikke så ille da. Har bestilt time til gyn! Jeg er 38, mamma og bestemor kom i overgangsalderen når de var i midten av 50-årene… men kan jo selvsagt være Anonymkode: 08953...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå