Gå til innhold

By- og badeferie i Athen - kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å reise dit i sommer.

2 voksne og en ungdom.

vi tenker å bo noen dager på hotell sentralt i Athen. Deretter noen dagers badeferie med 2 alternativer: 

Reise til en av øyene (de som ligger 1-2 timer med båt) og bo der noen dager, eller å finne et fint strandhotell i Athen med dagstur til nærmeste øy(er)

Trenger tips fra dere som er kjent:

Hva ville dere gjort? Bo på en av øyene, eller bo ved stranden med dagstur til øy? 

Beste hotell ved stranden - hvilken av strendene er hyggeligst?

Hvilken øy (av de som ligge 1-2 timer unna med båt) er den beste å besøke?

Mannen min har MS så vi vil unngå de mest kuperte øyene som har masse trapper over alt - hvis det finnes noen litt flatere øyer 😅

Tar gjerne imot gode lenker til nettsider hvor jeg kan lese mer selv også

Anonymkode: b9506...b4a

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vi tenker å reise dit i sommer.

2 voksne og en ungdom.

vi tenker å bo noen dager på hotell sentralt i Athen. Deretter noen dagers badeferie med 2 alternativer: 

Reise til en av øyene (de som ligger 1-2 timer med båt) og bo der noen dager, eller å finne et fint strandhotell i Athen med dagstur til nærmeste øy(er)

Trenger tips fra dere som er kjent:

Hva ville dere gjort? Bo på en av øyene, eller bo ved stranden med dagstur til øy? 

Beste hotell ved stranden - hvilken av strendene er hyggeligst?

Hvilken øy (av de som ligge 1-2 timer unna med båt) er den beste å besøke?

Mannen min har MS så vi vil unngå de mest kuperte øyene som har masse trapper over alt - hvis det finnes noen litt flatere øyer 😅

Tar gjerne imot gode lenker til nettsider hvor jeg kan lese mer selv også

Hei du! Først av alt Athen er en spennende by, men jeg ville tenkt meg litt om angående byen midt på sommeren og angående din manns MS. Det er varmt og det er mye trasking. I deres tilfelle ville jeg i så fall dratt direkte til en øy og tatt utflukt med muligens en overnatting i Athen. Se på denne linken angående øyer i Athens skjærgård😊 https://www.vg.no/forbruker/reise/i/BJpGk0/oey-idyll-i-dagstur-avstand-fra-athen

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hei du! Først av alt Athen er en spennende by, men jeg ville tenkt meg litt om angående byen midt på sommeren og angående din manns MS. Det er varmt og det er mye trasking. I deres tilfelle ville jeg i så fall dratt direkte til en øy og tatt utflukt med muligens en overnatting i Athen. Se på denne linken angående øyer i Athens skjærgård😊 https://www.vg.no/forbruker/reise/i/BJpGk0/oey-idyll-i-dagstur-avstand-fra-athen

Tusen takk for svar, og for lenke! Har du vært på øyene? Hadde vært topp med en førstehånds anbefaling 😊 

Han kjenner byen Athen og vil gjerne tilbake dit. Han vurderer det slik at det går fint så lenge vi har mange pauser og bruker bussene rundt.

Men han kjenner hverken øyene eller strendene.. Jeg tenker jo at en strandhotell hadde vært fantastisk, men vet ikke hvor fint det er rundt det de kaller «Athens riviera»

Det kunne jo også vært mulig å kombinere Athen med en annen by som man kan nå med tog f.eks. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Tusen takk for svar, og for lenke! Har du vært på øyene? Hadde vært topp med en førstehånds anbefaling 😊 

Han kjenner byen Athen og vil gjerne tilbake dit. Han vurderer det slik at det går fint så lenge vi har mange pauser og bruker bussene rundt.

Men han kjenner hverken øyene eller strendene.. Jeg tenker jo at en strandhotell hadde vært fantastisk, men vet ikke hvor fint det er rundt det de kaller «Athens riviera»

Det kunne jo også vært mulig å kombinere Athen med en annen by som man kan nå med tog f.eks. 

HI

https://www.vg.no/forbruker/reise/i/J1al16/athen-ta-bytrikken-til-stranden Se her for mer info😊

Jeg har vært på Spetses og Hydra. Nydelige øyer. Strendene rundt Athen er gjerne ikke de flotteste strendene du finner i Hellas , men det er som du kan lese mulig å kombinere storby og Strand😊

Skrevet

Vil anbefale Aegina, Agistri eller Poros for gode strender. På Aegina ville jeg ha valgt stedet Agia Marina hvor det finnes en god sandstrand og flere hoteller langs stranda.  Og det er den øya som ligger nærmest Athen/ Preus hvor det går daglige hurtigbåter til.

Skrevet

Selve Athen er jo innlandet. Du finner ingen strandhotell der. 

Det er noe strand rundt Pireus, men de er ikke så fine egentlig. 

Anonymkode: 8ba14...4f4

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selve Athen er jo innlandet. Du finner ingen strandhotell der. 

Det er noe strand rundt Pireus, men de er ikke så fine egentlig. 

Anonymkode: 8ba14...4f4

Det ligger strender ikke så langt utenfor sentrum, man kommer dit med trikk.

Vi endre med å booke hotell med basseng like ved Akropolis. Så tok jeg tipsene jeg fikk her inne og booket opphold på Aegina i området Agia Marina med basseng og en liten tilhørende strand + badeplass fra klippene ved hotellet.

Takk til dere som tipset 😊

Tar gjerne imot opplevelsestips om dere har 😊

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det ligger strender ikke så langt utenfor sentrum, man kommer dit med trikk.

Vi endre med å booke hotell med basseng like ved Akropolis. Så tok jeg tipsene jeg fikk her inne og booket opphold på Aegina i området Agia Marina med basseng og en liten tilhørende strand + badeplass fra klippene ved hotellet.

Takk til dere som tipset 😊

Tar gjerne imot opplevelsestips om dere har 😊

HI

Høres ut som om dere får en strålende ferie😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Høres ut som om dere får en strålende ferie😊

Takk! Håper virkelig det ❤️ Jeg har aldri vært i Hellas før. Vi har i det hele tatt reist lite til varmere strøk. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Takk! Håper virkelig det ❤️ Jeg har aldri vært i Hellas før. Vi har i det hele tatt reist lite til varmere strøk. 

HI

Så gøy at dere prøver noe helt nytt da og at dere tørr å gå for noe litt utenfor de typiske charter stedene😊😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Så gøy at dere prøver noe helt nytt da og at dere tørr å gå for noe litt utenfor de typiske charter stedene😊😊

Ja. Mannen min er allergisk mot typiske resorts, og elsker Athen.

På grunn av sykdommen hans (blant annet) har vi lagt litt i å investere i hotellet som er sentrale og kan være en opplevelse i seg selv, så hvis han har en dårlig dag så kan man slappe av på hotellet uten at det er kjipt 😊

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja. Mannen min er allergisk mot typiske resorts, og elsker Athen.

På grunn av sykdommen hans (blant annet) har vi lagt litt i å investere i hotellet som er sentrale og kan være en opplevelse i seg selv, så hvis han har en dårlig dag så kan man slappe av på hotellet uten at det er kjipt 😊

HI

Høres bra ut! Hvor mange dager valgte dere å ta i Athen? Jeg håper du vil elske Hellas. Det er et fantastisk variert og spennende land😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Høres bra ut! Hvor mange dager valgte dere å ta i Athen? Jeg håper du vil elske Hellas. Det er et fantastisk variert og spennende land😊

Vi blir 4 dager i Athen - da med et hotell vi kan slappe av på og bade ved mye varme, og 4 dager på øya før vi tar en siste dag i Athen pga. tidlig fly hjem. 

Tenker vi tar en dagstur til strendene i Athen også, men mannen min har et par sjekkpunkter han vil ha med seg i byen, og med mange pauser tar det tid. Det mangler visst ikke på pause-cafeer 😆

Vi skal bo her i Athen:

https://divaniacropolishotel.com

og her på Aegina:

https://www.apollo-resort.com/en/

Kjenner jeg gleder meg skikkelig 😍😍

HI

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi blir 4 dager i Athen - da med et hotell vi kan slappe av på og bade ved mye varme, og 4 dager på øya før vi tar en siste dag i Athen pga. tidlig fly hjem. 

Tenker vi tar en dagstur til strendene i Athen også, men mannen min har et par sjekkpunkter han vil ha med seg i byen, og med mange pauser tar det tid. Det mangler visst ikke på pause-cafeer 😆

Vi skal bo her i Athen:

https://divaniacropolishotel.com

og her på Aegina:

https://www.apollo-resort.com/en/

Kjenner jeg gleder meg skikkelig 😍😍

HI

Utmerket hotell. Send gjerne pm om du ønsker tips til spisesteder,  severdigheter m m

Skrevet
KellyTaylor skrev (10 minutter siden):

Utmerket hotell. Send gjerne pm om du ønsker tips til spisesteder,  severdigheter m m

Har du bodd der? Jeg syns det ser fantastisk ut. Eneste var at bademulighetene fra Apollo resort kun er fra klipper, men det er jo ikke langt til stranda - og det kan jo være kjekt med litt variasjon også.

Ser at begge hotellene får veldig gode reviews på Tripadvisor i alle fall 😊

Jeg ønsker alt av tips! Legg gjerne inn her om du vil 😊 Eller jeg kan sende pm om du foretrekker.. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...