Gå til innhold

Rhodos i April

Anbefalte innlegg

Noen her som har vært på Rhodos i slutten av April? Hvordan var temperaturen? Kaldt og surt eller innafor?

Ser at siste uken i april er første turen charterselskapene setter opp til Rhodos for sesongen, så det må jo være brukbar temp der på den tiden?

Anonymkode: 0e4af...0ce

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437299-rhodos-i-april/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er omtrent som gjennomsnittlig norsk sommer. Ganske varmt på dagtid, men kan bli litt kjølig om morgenen og kvelden, og fortsatt ganske kaldt i vannet. Det er også en risiko for at i hvert fall én dag blir litt skyet og regnfull. Jeg ville pakket bukse og genser i tillegg til sommertøy. 

Anonymkode: 1090f...cd2

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Noen her som har vært på Rhodos i slutten av April? Hvordan var temperaturen? Kaldt og surt eller innafor?

Ser at siste uken i april er første turen charterselskapene setter opp til Rhodos for sesongen, så det må jo være brukbar temp der på den tiden?

Det kan fint være varmt som en norsk sommer, men temperaturen i havet er enda ganske så frisk :) Er det en tur for å komme litt til varmen etter en vinter hjemme kan dere få det riktig så fint. Forventer dere å ha det som en sommerferie i syden kan dere bli skuffet.
Her ser du en oversikt over klima på Rhodos. https://weather-and-climate.com/average-monthly-Rainfall-Temperature-Sunshine,Rhodes,Greece

Anonymkode: 1612d...db6

Du kan få all slags vær da, men mest sannsynlig norsk sommer. Hellas er nydelig på våren da og perfekt tidspunkt for gå og sykkelturer. Blomstringen er også verdt å få med seg. Det er gjerne kaldt i havet og ville sjekket om hotellet har oppvarmet basseng! 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Var på Kreta i begynnelsen av mai, skikkelig surt og kaldt. Måtte be om flere ekstra tepper da det var iskaldt om natta. Kunne bare glemme å bade, sjøen og bassenget var iskaldt, 

Anonymkode: d5f52...6e3

Æsj.. Nå er jeg redd ungenes første ferietur til syden ikke blir det de hadde sett for seg.. Dumt av meg å ikke gjøre mer reseach før bestilling.. Regnet med at det var varmt og badevennlig når reiseselskaet hadde turer dit. Spesielt når det er på familyresort-hotell 😅

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Æsj.. Nå er jeg redd ungenes første ferietur til syden ikke blir det de hadde sett for seg.. Dumt av meg å ikke gjøre mer reseach før bestilling.. Regnet med at det var varmt og badevennlig når reiseselskaet hadde turer dit. Spesielt når det er på familyresort-hotell 😅

Har du sjekket om basseng på hotell er oppvarmet? Er det mulig å flytte reisen? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Har du sjekket om basseng på hotell er oppvarmet? Er det mulig å flytte reisen? 

Er dessverre ikke mulighet for å flytte reisen. Bassengene er heller ikke oppvarmet ( noe jeg har skjønt er normalt at de ikke er på Rhodos)

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Da vet du det til neste gang. ❤️

Jeg ble invitert med på tur til Lesvos, i slutten av mai for mange år siden. Ja, vi gikk i t skjorte. Men holdt på å fryse ihjel på natten. Kalde flisgulv. Vi tente telys og ba om ekstra dyner. 

Husker taxi sjåføren hadde på seg boblejakke, og syns jeg var gæren som hadde på meg kjole med tynn cardigan over. 

Kunne ikke bade i sjøen. 

Hadde drøya det til første ukene i august eller noe. 

Anonymkode: 5cc98...598

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er dessverre ikke mulighet for å flytte reisen. Bassengene er heller ikke oppvarmet ( noe jeg har skjønt er normalt at de ikke er på Rhodos)

Jaja, da får dere ihvertfall en tur. 😊Selvom været er nesten likt som her. 🙈 Tur er tur. 😊Kanskje det fins innendørsbasseng i byen dere skal til. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Da vet du det til neste gang. ❤️

Jeg ble invitert med på tur til Lesvos, i slutten av mai for mange år siden. Ja, vi gikk i t skjorte. Men holdt på å fryse ihjel på natten. Kalde flisgulv. Vi tente telys og ba om ekstra dyner. 

Husker taxi sjåføren hadde på seg boblejakke, og syns jeg var gæren som hadde på meg kjole med tynn cardigan over. 

Kunne ikke bade i sjøen. 

Hadde drøya det til første ukene i august eller noe. 

Oj! I slutten av Mai? For noen år siden var vi på ferie i nord-Hellas i begynnelsen av Juni og vi hadde 30 grader og sol hver dag. Varmt i havet også. Tror nok det er ganske god sommervær garanti fra begynnelsen av juni de fleste steder i Hellas, men er helt med på at det kan bli kjølig på nettene. Juni-juli og August er typisk sommermåneder i Hellas. 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jaja… dere KAN være heldige med været , men jeg tror det kan være lurt å være innstilt på kaldt vann hvis bading står på planen. Håper det uansett blir en bra tur😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...