Gå til innhold

Billig lørdagsmiddag til 6 personer i morgen?

Anbefalte innlegg

2pk kjøttdeig - 100kr

2 pk hakkede tomater - 20 kr

tomatpuré - 10 kr

løk - 5kr

2-3 gulrøtter evt snacksgulrøtter - 5-20kr

En buljongterning

Salt, oregano, litt pepper (bruk krydder du allerede har) 

Ca 700 gram pasta, kjøp en 1kg pakke av FirstPrice-pasta eller Rema1000 sitt eget merke lignende. 20kr

Sånn gjør du:

Hakk løk og gulrøtter i så små biter du kan.

Stek kjøttdeigen først (stek litt og litt kjøttdeig av gangen).

Ha oppi løk og gulrot og stek litt til, ha deretter i tre tskjeeer tomatpuré, begge boksene med hakket tomat, buljongterning og krydder, rør godt og la stå og putre minst 30 minutter, men jo lenger jo bedre.

Ha på lokk om lar den stå lenge, ha av lokk om du vil prøve å fordampe bort litt væske.

Mens det står og putrer koker du pastaen. Hell av i et dørsalg og ha tilbake i kasserollen igjen etterpå (eller annen stor bolle) og server. Nam nam 😋

Har du litt igjen på budsjettet anbefaler jeg å ha strimlet ost til!!

Anonymkode: 0f8e7...dfe

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/shepherds-pai

https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/shepherds-pie/

Om du har litt større barn har de gjerne en oppskrift på denne fra skolekjøkkenet, alle mine barn har laget en enkel versjon av denne retten på skolen.

Anonymkode: 63ad4...f5f

Det er det som er så bra med denne retten som finnes i flere versjoner med forskjellige navn. Det er litt sånn som lapskaus - noe som hører med, men godt rom til å fylle på med egne smaker og hva man har i skapet. 

Anonymkode: 5c9dc...164

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det er det som er så bra med denne retten som finnes i flere versjoner med forskjellige navn. Det er litt sånn som lapskaus - noe som hører med, men godt rom til å fylle på med egne smaker og hva man har i skapet. 

Anonymkode: 5c9dc...164

Jeg holder på å lage det nå, faktisk. Hos oss er det typisk restemat. I dag har jeg blandet inn rester fra taco i går (bønner, tomater, paprika) og har raspet ost (også fra i går) på toppen.

Kan også bruke kjøttkakerester, kokte grønnsaker og så videre. Mulighetene er uendelige.

Anonymkode: 62e53...808

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...