Gå til innhold

Billig lørdagsmiddag til 6 personer i morgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

sug lut skrev (3 minutter siden):

Hva er "pinne"? Hilsen nysgjerrig.

En liten rett, gjerne spekemat, eller annen Saltdal, pytt i panne, gravlaks eller liknende som vi spiser etter at vi har spist oss ganske mette på gøt. 

Anonymkode: 9fb06...601

sug lut skrev (3 timer siden):

Lag gulrot- og potetsuppe, server med sprøstekte baconbiter som topping og godt brød ved siden av.

Du fikk med deg at hun sa lørdagsmiddag? Ikke kantinemat.

Anonymkode: 5c9ba...675

Annonse

Lasagne eller pizza kanskje, eller hamburgere.

Om du lager hamburgere selv, baker hamburgerbrød selv og kjøper noen poteter du kutter i staver og steker i langpanne kommer du ikke så mye over tror jeg. Vi lager gjerne en hamburger til hver.

Anonymkode: 63ad4...f5f

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lasagne eller pizza kanskje, eller hamburgere.

Om du lager hamburgere selv, baker hamburgerbrød selv og kjøper noen poteter du kutter i staver og steker i langpanne kommer du ikke så mye over tror jeg. Vi lager gjerne en hamburger til hver.

Skal du lage hamburgere selv så vil jeg tipse om at det er tilbud på karbonadedeig på joker denne uken👍🏻

Har du noen råvarer fra før? Jeg handler inn både datovarer og andre tilbudsvarer. Det forutsetter selvsagt at man ikke har for lite i utgangspunktet. Last ned appen sulten fra fattigstudent, så får du mange gode tips, ellers har vel rema 1000 også tips. En av de beste pizzaene jeg får, er pizzabunn med ketsjup, løk og bogskinke. Og ost selvsagt. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Pinne er litt spekemat. 

Anonymkode: 4243d...743

For meg er grøtpinn spekemat, ja! Ikke gravlaks eller pytt i panne. Men fenalår, fårepølse osv. gjerne servert med flatbrød og meierismør. Nam nam! 

Anonymkode: 86c52...bd2

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De hadde fått en pakke med kjøttdeig hvor det var blandet svin og okse på kiwi, den var det helt greit å lage nachos med. Vi hadde det i går 🙂

Hva var prisen på den i forhold til andre typer kjøttdeig på Kiwi?

Anonymkode: f40e1...652

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva var prisen på den i forhold til andre typer kjøttdeig på Kiwi?

Jeg husker ikke helt, men mener det var rundt 60 kr for 600 gram.

Jeg hadde laget hjemmelaget pizza 🙂

Bunn ca 40 kr 

Saus ca 25 kr

Ost ca 45 kr 

Skinke ca 20 kr

Bacon ca 30 kroner 

Ananas ca 30 kr 

Løk 10 kr 

Paprika 10 kr. 

Har rundet opp prisene så tror det hadde kommet på ca 200. Nok til 2 pizzaer, en med skinke og ananas, og en med bacon, løk og paprika. Men du spurte jo om dette i går da, jeg bare kjedet meg litt. Fikk lyst på pizza nå. 

Anonymkode: 81e8c...c65

Pizza er megaenkelt: En boks hermetiske tomater, ost (gjerne billig og gjerne kombinert med rester fra kjøleskapet), litt krydder og det var det. Eventuelt med litt spekeskinke, gjerne av billigmerke eller rester fra kjøleskapet oppå. Og er det penger igjen, så server en bolle med grønn salat med olje- og sitrondressing på. 

Lasagne kan lages billig, og det samme med suppe som flere er inne på her. 

Nachos også. Trenger mye mindre kjøttdeig da enn til tacos. Fyll på med billige grønnsaker / rester fra kjøleskapet. 

Ostesmørbrød med salat ved siden av.

"Sheppardspai" - i en eller annen variant. Det er bare å steke kjøttdeig sammen med litt løk, hvitløk eller andre ting du liker. Ta det du har i kjøleskapet eller kjøp noe billig: gulrøtter, andre grønnsakrester, krydre og lag en god potetstappe (og her kan du bruke grønnsakrester også om du vil (blomkålstilk, brokkolistilk og hva som helst av rotgrønnsaker og annet). Legg kjøttblandingen i bunnen av en form og stappa oppå, stek i ovnen. 

Anonymkode: 5c9dc...164

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Pizza er megaenkelt: En boks hermetiske tomater, ost (gjerne billig og gjerne kombinert med rester fra kjøleskapet), litt krydder og det var det. Eventuelt med litt spekeskinke, gjerne av billigmerke eller rester fra kjøleskapet oppå. Og er det penger igjen, så server en bolle med grønn salat med olje- og sitrondressing på. 

Lasagne kan lages billig, og det samme med suppe som flere er inne på her. 

Nachos også. Trenger mye mindre kjøttdeig da enn til tacos. Fyll på med billige grønnsaker / rester fra kjøleskapet. 

Ostesmørbrød med salat ved siden av.

"Sheppardspai" - i en eller annen variant. Det er bare å steke kjøttdeig sammen med litt løk, hvitløk eller andre ting du liker. Ta det du har i kjøleskapet eller kjøp noe billig: gulrøtter, andre grønnsakrester, krydre og lag en god potetstappe (og her kan du bruke grønnsakrester også om du vil (blomkålstilk, brokkolistilk og hva som helst av rotgrønnsaker og annet). Legg kjøttblandingen i bunnen av en form og stappa oppå, stek i ovnen. 

Anonymkode: 5c9dc...164

Hvor lenge og på hvor mange grader steker du "Sheppardspai"?

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvor lenge og på hvor mange grader steker du "Sheppardspai"?

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/shepherds-pai

https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/shepherds-pie/

Om du har litt større barn har de gjerne en oppskrift på denne fra skolekjøkkenet, alle mine barn har laget en enkel versjon av denne retten på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...