Gå til innhold

Flere som plutselig har fått uregelmessige blødninger

Anbefalte innlegg

Har de siste sels ukene fått det og det kan se ut som om de kommer ca annenhver uke. Hadde mens som begynte 29. des, fikk en liten blødning nå ikveld «, spent på hvor lenge den varer. Har hormonspiral men hatt den en stund. Tok celleprøve for ca litt over ett år siden som var ok. Har for noen år siden hatt slike uregelmessige blødninger, var ille noe galt da

Grunn til å oppsøke lege.?

Anonymkode: 18b5d...084

Fortsetter under...

Jeg har har uregelmessige blødninger tidligere, tatt celleprøver og alt var normalt. Feks da jeg var 20, 23 og lengden varierte… 
uregelmessige blødninger skjer, det kan komme av flere ting, det er ikke alltid det er kreft. Men man bør sjekke det ut dersom det er en stund siden man har tatt celleprøve, man har vondt eller det ikke er «grunn til å ha blødninger».

I ditt tilfelle kan grunnen være hormonspiral som gir det blødningene … 

Hos meg kunne jeg ikke skylde på prevensjon siden jeg ikke gikk på det.

Legen mente det skjer av og til, det kan være hormoner og stoffskifte  som tuller, evt stress, kosthold, trening, forandringer i livet, forelskelse osv osv.
hos meg var det knute på livmoren.

Hos ei venninne var det bakovervendt livmor .. 

Med dette svaret mener jeg at det KAN være mange ulike grunner til mellom -og uregelmessige blødninger, det er ikke alltid er er kreft. Men sjekk deg (etter anbefalingene) og har du magefølelse på at det er ble galt så oppsøk legen. 

Anonymkode: 9689b...e4a

Tror ikke det finnes en eneste kvinne som ikke gjennom livet opplever hormonforandringer og blødningsforstyrrelser i større eller mindre grad.

Som regel er det helt ufarlig, og ofte knyttet til hormonprevansjon.

Men det skal likevel alltid sjekkes med lege, for noen ganger er det alvorlige grunner bak, som kreft.

Anonymkode: 0ad56...8b4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...