Gå til innhold

Noen her som har teppegulv på soverommet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig fornøyd, har kortlugget ullteppe som støvsuges hver uke, synes ikke det er uhygienisk.

Det er lunt og godt, demper lyd og er varmt å tråkke på om morgenen.

Hunden er ikke på soverommet da, og kastet opp på gulvet har jeg virkelig aldri gjort ;)

Anonymkode: 4e451...914

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hadde det før, det er koselig men jeg synes det blir for uhygienisk. Også tenk om man er syk og kaster opp på gulvet 🤢

Anonymkode: b1241...faf

Vi har deilig hvitt vegg-til-vegg teppe og det er helt fantstisk å putte bena på en kald vintermorgen. Med god støvsuger er det ikke mer uhygienisk enn parkett, og jeg kaster da aldri opp på gulvet?

Anonymkode: 7af4e...9b6

Hadde det før, det er koselig men jeg synes det blir for uhygienisk. Også tenk om man er syk og kaster opp på gulvet 🤢

Anonymkode: b1241...faf

Tenk om du er syk og kaster opp på madrassen.

Anonymkode: 6184f...0de

Annonse

Ja vi har det, er veldig fornøyd, så lunt og godt. Det var ganske dyrt, kan tømme ett glass vann på teppet uten at det trekker inn, er sånn spesial greier. Så ingen problem om noen skulle kaste opp, men det har aldri skjedd, men de kan jo skje me barn i hus. 

Anonymkode: 5710b...687

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tenk om du er syk og kaster opp på madrassen.

Madrassen er dekket av både laken og overmadrass som kan vaskes. Det kan ikke helt sammenliknes. På den andre siden går det an å vaske en flekk på et teppe også.

Anonymkode: fc2d4...50e

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vi har deilig hvitt vegg-til-vegg teppe og det er helt fantstisk å putte bena på en kald vintermorgen. Med god støvsuger er det ikke mer uhygienisk enn parkett, og jeg kaster da aldri opp på gulvet?

Nei. Det er ikke like hygienisk som parkettgulv. Parkettgulv kan vaskes, slik at det blir rent. Tepper kan ikke vaskes, kun støvsuges.
Det kan sammenlignes med å børste bort smuler og matrester fra serviset mellom hvert bruk, men ikke bruke vann og/eller såpe for å vaske det. Etter min oppfatning er ikke begge deler like hygienisk.

Så nei, vi har ingen vegg til vegg tepper, men vi har fine kelimer og andre ulltepper på gulvene. De kan i tillegg til å støvsuges; vaskes, renses, tas ut for å bankes osv.

Anonymkode: ebb56...165

Nei. Det er ikke like hygienisk som parkettgulv. Parkettgulv kan vaskes, slik at det blir rent. Tepper kan ikke vaskes, kun støvsuges.
Det kan sammenlignes med å børste bort smuler og matrester fra serviset mellom hvert bruk, men ikke bruke vann og/eller såpe for å vaske det. Etter min oppfatning er ikke begge deler like hygienisk.

Så nei, vi har ingen vegg til vegg tepper, men vi har fine kelimer og andre ulltepper på gulvene. De kan i tillegg til å støvsuges; vaskes, renses, tas ut for å bankes osv.

Husk på at enkelte som svarer her har brukt samme drikkeflaske i 10 år uten vask. Skylling er nok🤢

Anonymkode: 05825...7c0

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men man spiser jo heller ikke fra teppet. Det er kun beina som skal røre gulvet, så jeg skjønner ikke helt hva man er redd for når man sier det er uhygienisk. Forøvrig kan tepper også renses med tepperensemaskin. 

Vi har teppe i alle soverommene og synes ikke det er uhygienisk, og vi har både hunder og små barn. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Spiser du på gulvet? Støvsugeren min har forøvrig rensefunksjon, så selv om du ikke har utstyr til ordentlig renhold er det ikke likt hos alle. Soverommet blir jo også sjelden skittent, men støvete. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er noe som heter rensemaskin så tepper kan helt klart vaskes. Jeg renser både teppet mitt under stuebordet (har ikke vegg til vegg teppe på soverom, men dkulle gjerne hatt), sofaer og stoffstoler regelmessig med vann og rensemiddel.

Anonymkode: fd914...360

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Teppegulv er bare utrolig ekkelt. Da jeg bodde i England hadde folk til og med teppegulv på badet🤢

Anonymkode: 7b1d6...29f

Forskjellen er at i England så går de i tillegg med sko inne, rett fra gaten. DA blir det ekkelt. Og på bad/kjøkken og vaskerom er og bare helt feil. Men de om det.

Vi har vegg til vegg tepper i de fleste soverom. De barna som ikke har det ville ha stort gulvteppe oppå parketten. Det er deilig og varmt å stå opp på, støvsuges helt normalt og ser fint ut. I tillegg lyddempende i forhold til lek. 

Anonymkode: 62604...dac

Nå vet ikke jeg hva folk drar inn i stuene og soverommene sine, men kan ikke fatte hvorfor teppe som støvsuges kan være uhygienisk. Hvis det finnes masse matrester og kroppssekreter inni gulvteppet så er det ikke primært teppet som er uhygienisk tenker jeg, men folkene som bor der.

Anonymkode: 0ee6c...59d

Pobie skrev (8 timer siden):

Men man spiser jo heller ikke fra teppet. Det er kun beina som skal røre gulvet, så jeg skjønner ikke helt hva man er redd for når man sier det er uhygienisk. Forøvrig kan tepper også renses med tepperensemaskin. 

Vi har teppe i alle soverommene og synes ikke det er uhygienisk, og vi har både hunder og små barn. 

Det ER jo uhygienisk, uansett om dere ikke synes det. Det sier seg ko selv, gitt at de ikke kan vaskes slik man gjør med andre gulv. Har man hunder og barn er det jo dirkete ekkelt.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det ER jo uhygienisk, uansett om dere ikke synes det. Det sier seg ko selv, gitt at de ikke kan vaskes slik man gjør med andre gulv. Har man hunder og barn er det jo dirkete ekkelt.

Det der er jo bare hysteri 😆

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Spiser du på gulvet? Støvsugeren min har forøvrig rensefunksjon, så selv om du ikke har utstyr til ordentlig renhold er det ikke likt hos alle. Soverommet blir jo også sjelden skittent, men støvete. 

Har jeg sagt at jeg mangler utstyr til ordentlig renhold? Jeg har møbelrensemaskin jeg, som også brukes på madrasser og sofaer blant annet. Men det krever en del tid og rigg, så det gjøres et par ganger i året. 
Jeg har ingen tro på at dere med vegg til vegg tepper drar frem rensemaskinen hver fredag når dere tar helgevasken. Så fortsatt er tepper langt mer uhygienisk enn parkett, etter min mening. Bryr meg egentlig ikke så mye om andre er enige. Det er også folk her inne som ikke synes det er uhygienisk å ha husdyr i sofa og seng. Vi er uenige der også. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det der er jo bare hysteri 😆

Nei, det er bare uhygienisk. Deal with it. Noen foretrekker rene gulv, andre ikke. Men jeg grøsser om jeg er hos folk som har slikt. Men det er jo ofte typer som ikke ville vasket gulv så ofte uansett. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er bare uhygienisk. Deal with it. Noen foretrekker rene gulv, andre ikke. Men jeg grøsser om jeg er hos folk som har slikt. Men det er jo ofte typer som ikke ville vasket gulv så ofte uansett. 

Haha, så dum er det ikke lov å være

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Men hvilke bakterier er du redd for som lurker i tepper? Har noen noensinne blitt syke av å ha teppe på soverommet?

Forøvrig viser studier at å vaske harde gulv med vann ikke dreper bakteriene på gulvet. Så de er ikke noe mer hygieniske de heller. 

Takk for svar. Burde jo ant meg at et spm om teppegulv skulle sette igang en heftig diskusjon😆 Vi har ingen husdyr, ikke små barn, går ikke inn på soverom med sko på og har aldri noen gang kastet opp på gulvet. Det har forsåvidt ingen andre i familien noen gang gjort heller. Ikke spiser vi fra gulvet og vi  er normalt renslige😅 Blir nok teppegulv hvis jeg finner et jeg liker.

Vi har vegg til vegg teppe på soverommet og er kjempefornøyd.😍 Støvsuger det to ganger i uken og det er alt. Soverommet er varmere og deilig å gå på det myke teppet. Vi kjøpte det på Fargerike Slettvold, betalte 6500,-, heter Borneo.

Anonymkode: 0c637...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...