Gå til innhold

Må vi til dyrlege for å få p piller til katt?

Anbefalte innlegg

Men hvor mye dyrere er det å kastrere katten enn å få konsultasjon hos dyrlegen for så å betale for piller? Kan du komme med noen tall? Du kan også sammenligne priser hos flere hvis du har tilgang til det. Prisene varierer veldig! 

Anonymkode: 8258d...e28

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Men hvor mye dyrere er det å kastrere katten enn å få konsultasjon hos dyrlegen for så å betale for piller? Kan du komme med noen tall? Du kan også sammenligne priser hos flere hvis du har tilgang til det. Prisene varierer veldig! 

Anonymkode: 8258d...e28

Nei jeg aner ikke. Vet bare at billigste sterilisering her er 2000 kr.

Anonymkode: 291b9...5bc

Anonym bruker skrev (På 12.1.2023 den 23.34):

For 3 månender siden fikk vi en kattunge som vi er blitt veldig glad i. Da hadde jeg fast jobb og grei økonomi. Men nå har jeg nylig mistet jobben så økonomien er blitt ganske dårlig nå som alt er blitt så dyrt. Jeg hadde egentlig tenkt å sterilisere jentepusen våres men nå har jeg rett og slett ikke økonomi til å betale 2000 kr for å få hun sterilisert.

Så jeg tenker å skaffe p piller til pusen. Må vi til dyrlege først da?

Tviler på at du finner en dyrlege som skriver ut p piller

Anonymkode: 59cdb...e79

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er det ikke vanlig lenger?

Nei, og det har tre sider med svar her fortalt for lenge siden.

Veterinær vil ikke skrive det ut pga bivirkningene.

De skriver av og til ut for veldig korte perioder, f.eks på katter som skal brukes i avl. Men selv der er de veldig motvillige og vil heller at du holder hunnkatten borte fra hannene fremfor å skrive ut p-piller.

Anonymkode: b7b83...4e7

Var dere som misforsto! Lurte på om det er blitt uvanlig at dyrlege skriver ut p piller. Har fått med meg at dere sier at p piller ikke er til pusens beste.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Var dere som misforsto! Lurte på om det er blitt uvanlig at dyrlege skriver ut p piller. Har fått med meg at dere sier at p piller ikke er til pusens beste.

Jeg skrev på første side at det ikke er vanlig å gi p-piller lenger. Og du svarte at det vet du.

Anonymkode: 5424d...8c3

Det er da vitterlig DU som har problem her. Da sparer du. Den skal jo uansett ikke ut på lenge alene.  Katten skal jo til veterinær, ha chip og vaksine og mat osv og. Du må jo bare prioritere litt, eller gi katten til noen som greier ta seg av den. 

Anonymkode: 3886b...979

Endret av Rhodiola

Dyrlegen kommer til å si det samme som er sagt utallige ganger i denne tråden, enten steriliserer du eller du holder katten inne mens du sparer opp til det.

Koster en del med p-piller også, for katten må gjennom en full helsesjekk før dyrlegen i det hele tatt kan vurdere å skrive ut en resept, og selv da er det vanskelig å finne en dyrlege som faktisk vil skrive ut.

Har du en dyrlege som er villig til å skrive ut må du regne med et sted mellom 5-600 og 1.000 kr bare for å få første resepten. Så det er ikke veldig lenge du må spare for å få råd til sterilisering. 

Ha katten inne frem til vår/sommer og sats på at jobb er på plass så du kan sterilisere før ferien.

Anonymkode: b7b83...4e7

Endret av Rhodiola
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er da vitterlig DU som har problem her. Da sparer du. Den skal jo uansett ikke ut på lenge alene.  Katten skal jo til veterinær, ha chip og vaksine og mat osv og. Du må jo bare prioritere litt, eller gi katten til noen som greier ta seg av den. 

Vi greier helt fint å ta oss av den,men det er bare tull at katten må  være chippet. Holder lenge med ett halsbånd med nummeret vårt.

Hvorfor har du anskaffet deg katt når du mangler helt elementær kunnskap om kattehold? Det er mennesker som deg som er skyld i at så mange katter lider, får kull etter kull og går for lut og kaldt vann.

Har du ikke råd og kapasitet til å ta deg av katten får du omplassere den. 

Anonymkode: 92c83...76f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor har du anskaffet deg katt når du mangler helt elementær kunnskap om kattehold? Det er mennesker som deg som er skyld i at så mange katter lider, får kull etter kull og går for lut og kaldt vann.

Har du ikke råd og kapasitet til å ta deg av katten får du omplassere den. 

Anonymkode: 92c83...76f

Nei en får ingen kull når en bruker p piller til katt! Tror du bør lese deg opp på hva p piller brukes til.

Det er overhodet ikke aktuelt å omplassere en katt vi er glad i. Den får alt den trenger.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei en får ingen kull når en bruker p piller til katt! Tror du bør lese deg opp på hva p piller brukes til.

Det er overhodet ikke aktuelt å omplassere en katt vi er glad i. Den får alt den trenger.

Den kommer til å få kull når den ikke finner veien hjem igjen.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke katten menneske p - piller? Sikkert samme virkestoff? Om det går kan du gi den kg katten veier. 

Anonymkode: 0e08b...a83

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi greier helt fint å ta oss av den,men det er bare tull at katten må  være chippet. Holder lenge med ett halsbånd med nummeret vårt.

Du MÅ da være et troll???

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tror du alle som har katt chipper den? Morsom du

Alle ansvarlige katteeiere vaksinerer, chipper og kastrerer så tidlig som mulig

Anonymkode: 5680e...464

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Alle ansvarlige katteeiere vaksinerer, chipper og kastrerer så tidlig som mulig

Alle gjør ikke det nei. En kan dessuten lære å komme på navnet sitt. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tviler på at du finner en dyrlege som skriver ut p piller

Er det ikke vanlig lenger?

Nei. Er ikke vanlig. Dyrleger ønsker ikke å skrive resept på p-piller. 

Halsbånd forstår jeg ikke at noen har på katten sin. De kan henge seg opp i ting, ikke komme seg løs eller bli kvelt.  Er heller ikke alle katter som takler halsbånd 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Er ikke vanlig. Dyrleger ønsker ikke å skrive resept på p-piller. 

Halsbånd forstår jeg ikke at noen har på katten sin. De kan henge seg opp i ting, ikke komme seg løs eller bli kvelt.  Er heller ikke alle katter som takler halsbånd 

Man kan få halsbånd som løser seg ut hvis de blir hengende fast i noe.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Alle gjør ikke det nei. En kan dessuten lære å komme på navnet sitt. 

Jo. Ellers er de jo ikke ansvarlige eiere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...