Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Jeg er deprimert (går i behandling). Kroppen min kjennes ufattelig tung og energiløs. Skal jeg presse meg til å gjøre ting eller gir kroppen beskjed om at den trenger hvile og jeg skal lytte til det? Anonymkode: a3f64...f8b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 La kroppen være sliten en stund, bortsett fra en ting. Tving deg selv til å gå tur. Det trenger ikke være langt, kanskje orker du bare 5-10 minutter. Men kroppen trenger å virke litt. Og ikke bli fortvilet for at du mangler energi en stund. Det er helt normalt og det kommer til å gå over når kroppen er klar for å virke igjen❤️ Anonymkode: dbe5b...e45
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Jeg ville presset meg litt. Ingen god ide å grave seg ned. Anonymkode: 77584...34e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Det kan være at du i tillegg til depresjon har vitaminmangel ? Jeg fikk sjekket det hos legen, var mer nedfor og sliten enn jeg vanligvis er. Ble satt på d-vitaminkur og etter noen uker føler jeg meg mye bedre. Bare et tips, kan være at det ikke er relevant for deg. Anonymkode: 47df8...a7c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): La kroppen være sliten en stund, bortsett fra en ting. Tving deg selv til å gå tur. Det trenger ikke være langt, kanskje orker du bare 5-10 minutter. Men kroppen trenger å virke litt. Og ikke bli fortvilet for at du mangler energi en stund. Det er helt normalt og det kommer til å gå over når kroppen er klar for å virke igjen❤️ Anonymkode: dbe5b...e45 Tusen takk for fint svar 💕 Anonymkode: a3f64...f8b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #6 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg ville presset meg litt. Ingen god ide å grave seg ned. Anonymkode: 77584...34e Da vet du ikke hva du snakker om. Å presse seg gjennom en depresjon kan gi total utbrenthet. Anonymkode: a24d6...d9f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #7 Skrevet 13. januar 2023 Helt enig med dem som sier at du ikke skal presse deg, i alle fall skal du gi deg en periode med mye hvile, minst mulig press, men som andre sier her: Ut å gå tur er viktig. Du trenger ikke å gå kjempelangt, men frisk luft og bevegelse er viktig også for den mentale / psykiske helsen vår. Og for den fysiske, om det ikke er spesielle fysiske begrensninger som gjør at man skal holde seg helt i ro. Jeg har fått en utmattelse som en kombinasjon av post viralt og diverse påkjenner som har vært over tid. Og jeg har fått streng beskjed om å tillate meg selv å hvile, både psykisk, fysisk og mentalt, men også beskjed om at frisk luft - ut å gå er fint, ikke nødvendigvis så langt, men gjerne med innlagte "spurter" - enten opp en liten bakke, mellom to lyktestolper etc. Fint å få opp pulsen om det bare er et minutt eller to. Og ellers gjøre ting som gir energi eller glede, og å være tålmodig. Anonymkode: cff42...2e0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #8 Skrevet 13. januar 2023 Takk for svar 👍 Anonymkode: a3f64...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå