Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #26 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Lina beskylder Ørnulf for å ha sagt at hun jobbet som en pakkis, da han skulle skryte over hennes innsats med å bære murstein. Han nekter for å ha sagt det, ho blir så sur at ho reiser hjem fra Farmen. Gir mye mer mening at han har sagt "jobber som et pakkesel". Andre som også tror han har sagt pakkesel istedenfor pakkis? Anonymkode: fb46f...96c Jeg tror ikke Ørnulf har sagt det ordet. Det bekreftet andre hjelperen i storbondehuset at stemmte. Lina virker hysterisk og er ute etter å lage kvalm. Anonymkode: 01df5...715
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #27 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er også litt nedsettende siden de ikke kunne brukes til noe særlig annet. Esler er lite egnet både som ridedyr og trekker. De sto lengre ned på rangstigen enn hester. Å jobbe som pakkesel er nedsettende fordi det betyr at du bare er med for å bære. Noe annet kan du ikke brukes til. Anonymkode: 4e13a...c4e Spar meg! Da er det på tide å bruke tid på å sette seg inn i språk og kultur fremfor potensiale for fornærmelse, hvis du resonnerer en så bokstavelig retning. Anonymkode: 1816c...11a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #28 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Spar meg! Da er det på tide å bruke tid på å sette seg inn i språk og kultur fremfor potensiale for fornærmelse, hvis du resonnerer en så bokstavelig retning. Anonymkode: 1816c...11a Men hvis vi ikke kan sparke på de som ligger nede, hvem skal vi da sparke på? Hva, ikke sparke på folk i det hele tatt? Men da klarer jo ikke troll å overleve. 😢 Anonymkode: 9d32d...711
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #29 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men hvis vi ikke kan sparke på de som ligger nede, hvem skal vi da sparke på? Hva, ikke sparke på folk i det hele tatt? Men da klarer jo ikke troll å overleve. 😢 Anonymkode: 9d32d...711 Det er ikke å sparke noen som ligger nede å bruke helt vanlige uttrykk som på ingen måte er negativt ment. Du kan jo snu på det, hvordan skal vi høre og se de som faktisk opplever nedsettende og trakasserende oppførsel fra andre, hvis alle skal rope høyt for alt mulig rart som ikke er det? Anonymkode: 1816c...11a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #30 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Det er ikke å sparke noen som ligger nede å bruke helt vanlige uttrykk som på ingen måte er negativt ment. Du kan jo snu på det, hvordan skal vi høre og se de som faktisk opplever nedsettende og trakasserende oppførsel fra andre, hvis alle skal rope høyt for alt mulig rart som ikke er det? Anonymkode: 1816c...11a Ja, jeg trykket feil igår. Denne og "min venninne er uføretrygda" lå rett ved hverandre. Jeg så det først etter at jeg hadde postet. 😕 Jaja. Anonymkode: 9d32d...711
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #31 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg trykket feil igår. Denne og "min venninne er uføretrygda" lå rett ved hverandre. Jeg så det først etter at jeg hadde postet. 😕 Jaja. Anonymkode: 9d32d...711 😅 Fort gjort. Ga litt mer mening 😃 Anonymkode: 1816c...11a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #32 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Det er også litt nedsettende siden de ikke kunne brukes til noe særlig annet. Esler er lite egnet både som ridedyr og trekker. De sto lengre ned på rangstigen enn hester. Å jobbe som pakkesel er nedsettende fordi det betyr at du bare er med for å bære. Noe annet kan du ikke brukes til. Anonymkode: 4e13a...c4e Helt feil! Begrepet "Å jobbe som et pakkesel" er ikke ment nedsettende i det hele tatt. Ordtak og begrep må tolkes i betydningen det brukes, ikke i det det kanskje muligens kan bety som enkeltord. (Og et pakkesel kan muligens ikke brukes til noe annet enn å bære, men det er likevel en svært viktig jobb som eselet gjør) Når noen sier at "Du er poteten i gruppa / på jobben / i nabolaget / eller hvor som helst" så betyr ikke det at du er smakløs, billig eller kjedelig , eller noe de ikke liker- selv om mange kan synes at poteter er nettopp det. Det betyr at man er fleksibel og kan brukes til det meste. Og dessuten har poteter reddet mange menneskeliv, og det samme har nok mange pakkesler. Det er forskjell på enkeltords betydning og ord satt i sammenheng med andre. Anonymkode: 06d68...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå