Gå til innhold

Uføretrygdet venninne!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Så å jobbe som frivellig DET er du frisk nok til,men å tjene egne penger istedenfor å NAVE det er du for syk til. Merkelig det der.

Anonymkode: 1e48f...805

Gir du like sterkt uttrykk for denne meningen din til kjæresten din som sier han er 100 % frisk, men likevel ikke gidder å jobbe?

Om du vet han snylter, noe han gjør om han velger å ikke jobbe når han - etter egen påstand - er 100 % frisk nå, så kan du jo bare melde fra til Nav om at han innrømmer at han nå er helt friskt og fint kan jobbe, men bare vil ikke.

Dobbelmoralen din får det til å single godt rundt deg...

Anonymkode: c97ef...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Kan jeg melde fra til nav om at jeg tror venninna mi er for frisk til å være ufør? Hun har slitt psykisk i mange år, hun er bipolar og har ptsd. Men hun har ikke vært innlagt på ett helt år. Og hun orker både cafe besøk og å generelt være sosial. Hvis hun er frisk til det er hun frisk til å ha en jobb mener jeg. Selv jobber jeg 100% og er sliten hver dag. Og sjeldent tid og ork til noe sosialt. Hun ligger og sover når barna er på skolen. 

Anonymkode: 8f1d9...81a

Herregud for et uvitende, smålig og ufyselig menneske du er! 

Anonymkode: fee3b...0f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Kan jeg melde fra til nav om at jeg tror venninna mi er for frisk til å være ufør? Hun har slitt psykisk i mange år, hun er bipolar og har ptsd. Men hun har ikke vært innlagt på ett helt år. Og hun orker både cafe besøk og å generelt være sosial. Hvis hun er frisk til det er hun frisk til å ha en jobb mener jeg. Selv jobber jeg 100% og er sliten hver dag. Og sjeldent tid og ork til noe sosialt. Hun ligger og sover når barna er på skolen. 

Anonymkode: 8f1d9...81a

Du er ikke mye venninne! 

Anonymkode: 60384...55b

Skrevet

Eeehhh litt drøyt å kalle deg selv en venninne. 

trolleri trollera

Anonymkode: 5f74a...cdc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Eeehhh litt drøyt å kalle deg selv en venninne. 

trolleri trollera

Anonymkode: 5f74a...cdc

Det verste med tråden er at det finnes nok av folk med sånne meninger desverre.

Anonymkode: 772a7...829

Skrevet

Som ufør er det utrolig trist å lese dette, selv om du sannsynligvis kun er ute etter å provosere.

Jeg er usynlig syk. Noen dager har jeg energi til å gjøre ting, andre dager ligger jeg i sengen hele dagen. De dagene ser ingen hvor ille ting er, bortsett fra de som bor sammen med meg. For å opprettholde følelsen av å være verdt noe, bidra i samfunnet og være en del av samfunnet, er jeg til tider også frivillig. Servere grøt før jul på klassetrinnet til sønnen min er kjempe koselig. Mange ser at jeg deltar, men ingen ser hva det koster meg de neste dagene. Og det er helt greit, fordi jeg ser min sønn lyse opp når jeg er der og fordi da føler jeg at jeg bidrar. Samme gjelder å samle inn julegaver til familier med dårlig økonomi før jul. Jeg bidrar når jeg orker, men det koster mye. Dette er ikke synlig for andre enn dine nærmeste. 
Jeg håper man etterhvert kan slutte og dømme andre mennesker. Man vet ikke hvordan ting er bak lukkede dører.

Anonymkode: d4d33...167

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Som ufør er det utrolig trist å lese dette, selv om du sannsynligvis kun er ute etter å provosere.

Jeg er usynlig syk. Noen dager har jeg energi til å gjøre ting, andre dager ligger jeg i sengen hele dagen. De dagene ser ingen hvor ille ting er, bortsett fra de som bor sammen med meg. For å opprettholde følelsen av å være verdt noe, bidra i samfunnet og være en del av samfunnet, er jeg til tider også frivillig. Servere grøt før jul på klassetrinnet til sønnen min er kjempe koselig. Mange ser at jeg deltar, men ingen ser hva det koster meg de neste dagene. Og det er helt greit, fordi jeg ser min sønn lyse opp når jeg er der og fordi da føler jeg at jeg bidrar. Samme gjelder å samle inn julegaver til familier med dårlig økonomi før jul. Jeg bidrar når jeg orker, men det koster mye. Dette er ikke synlig for andre enn dine nærmeste. 
Jeg håper man etterhvert kan slutte og dømme andre mennesker. Man vet ikke hvordan ting er bak lukkede dører.

Anonymkode: d4d33...167

Jeg er også ufør, også usynlig syk.

Jeg gjorde noe få dager i julen som gjør at jeg fremdeles sliter veldig. Men når jeg går meg en liten tur hver dag ser jeg frisk ut. Ingen ser at jeg ikke sover på natten, ingen ser at jeg har forsøkt i fire-fem dager nå å vaske klær, ingen ser at jeg ikke greier å lage meg mat, men må ty til fjordland. Ingen ser at jeg glemmer ting, at jeg ikke hadde hatt ork til noe sosialt. Men møter jeg noen når jeg er ute på min lille gåtur, da er jeg alltid smilende og blid og får høre hvor frisk jeg ser ut. Ingen ser at leger har lurt på hvordan jeg i det hele tatt er i stand til å gå.

Jeg tenker at den siste setningen din, den vil jeg gjerne vende rett mot HI og hennes like - man vet ikke hvordan hun/de har det bak sine dører. Eller, vi vet faktisk en del om det, og det er ikke noe å misunne, det er kanskje mer å synes synd på...

Anonymkode: c97ef...743

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...