Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #51 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Haha, ja det kan du si. Uansett fôres vel de fleste hunder 2x dgl. Hos oss ble det betydelig færre smuler på gulvet etter måltidene etter at vi fikk hund (ja, vi har småbarn). Men spesielt av gjesten å gi hunden bein. Anonymkode: 7e404...ed8 Æsj. Så dere bytta bort tørre smuler, med spytt og kliss fra munnen til hunden. Sleiking på gulvet gjør ikke gulvet rent, tvert imot. Anonymkode: f78c6...28c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #52 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da er det rart at du bruker denne ene hendelsen til å generalisere ut fra, da.  Egentlig er vel dette en sak mellom deg og henne. Hvorfor tar du den via oss…? Anonymkode: 96ccd...cc6 Tenk litt utenfor boksen da! Hvorfor skal folk pirke sånn på andres spørsmål, du er jo tusen ganger verre. Jeg snakket med en venn i går som også har opplevd det samme, derav spørsmålet. Bare at jeg gidder å ta meg tid til å svare deg irriterer meg! Det er ingen fasit på hvor mange ganger en hendelse inntreffer før det er legitimt å stille spm. Jeg tar det til etterretning og skal ikke stille spørsmålet før to ulike hunder har dritt ned teppet mitt neste gang.  Anonymkode: 4aca2...ac9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #53 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tenk litt utenfor boksen da! Hvorfor skal folk pirke sånn på andres spørsmål, du er jo tusen ganger verre. Jeg snakket med en venn i går som også har opplevd det samme, derav spørsmålet. Bare at jeg gidder å ta meg tid til å svare deg irriterer meg! Det er ingen fasit på hvor mange ganger en hendelse inntreffer før det er legitimt å stille spm. Jeg tar det til etterretning og skal ikke stille spørsmålet før to ulike hunder har dritt ned teppet mitt neste gang.  Anonymkode: 4aca2...ac9 Du trenger ikke gjøre ting som irriterer deg. Ikke slit deg ut fot min skyld 🤣 Anonymkode: 96ccd...cc6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #54 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Og takk og pris for det! Her inne blir jeg stadig forundret over ekkelt en del mener at alt mulig er, og jeg synes faktisk litt synd på dere det gjelder. Det må være slitsomt å reagere med ubehag på så mye, ting jeg ikke en gang tenker over. Dyr er ekkelt, bare føtter er ekkelt, sex uten å dusje før/etterpå er ekkelt, å ikke skifte sengetøy rett etter sex er ekkelt, å sove naken er ekkelt, å ha sex i sofaen er ekkelt osv., det er jo så utrolig mange begrensninger man får når man går rundt og har det slik. Anonymkode: 03825...494 Ja det er det, men vanskelig å endre måten man lever på. Jeg skulle ønske jeg var mer ekkel. Anonymkode: 58d7e...31a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #55 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 11.1.2023 den 11.30): Hatt besøk tidlig formiddag av ei venninne. Hun hadde med seg hunden sin.. helt ok, men nå er det sikkel, hår og rester etter et bein han tygde på her. Grusomt ekkelt! Han prompa i tillegg titt og ofte, og det stinka døde dyr, og der skulle vi sitte og spise frokost.  Er det sånn det er å ha dyr? Da må jo enten folk vaske seg ihjel eller leve i gris. Jeg henta vaskebøtta og støvsuger asap etter de dro. Blir de med hund «blind» for slike ting? Anonymkode: 4aca2...ac9 HI, du må jo ha store problemer. Det største problemet handler om kommunikasjon. Hvis du ikke trivdes med hvordan din venninne opptrådte med hunden i huset ditt, så burde du jo ha snakket med henne. I det minste kunne dere ha latt den vente på et annet rom mens dere spiste, hvis lukten plaget deg sånn. Det du beskriver, låter forresten som en veldig gammel hund. De har en tendens til å sikle og prompe mer, og en ung hund ville ikke ha etterlatt rester når den fikk noe spiselig. Om alle med hund er sånn, og blir blinde for ulempene med hund? Tja, nei, er alle uten hund like pripne som deg? Jeg er ikke hundeeier, men jeg er likevel ikke lik deg. Tror du hundeeiere er like? Anonymkode: d9eed...033
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #56 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): HI, du må jo ha store problemer. Det største problemet handler om kommunikasjon. Hvis du ikke trivdes med hvordan din venninne opptrådte med hunden i huset ditt, så burde du jo ha snakket med henne. I det minste kunne dere ha latt den vente på et annet rom mens dere spiste, hvis lukten plaget deg sånn. Det du beskriver, låter forresten som en veldig gammel hund. De har en tendens til å sikle og prompe mer, og en ung hund ville ikke ha etterlatt rester når den fikk noe spiselig. Om alle med hund er sånn, og blir blinde for ulempene med hund? Tja, nei, er alle uten hund like pripne som deg? Jeg er ikke hundeeier, men jeg er likevel ikke lik deg. Tror du hundeeiere er like? Anonymkode: d9eed...033 Pripne?? 🤣 Anonymkode: f78c6...28c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #57 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Forskjellen er jo at bæsjebleier vokser barn ut av etter et par år. Hunder er like ekle hele veien. De blir liksom bare aldri bedre. Anonymkode: f78c6...28c Nåja, det tar nå en 8-10 år før unger begynner å bli til ett individ som ikke griser og som det er hyggelig å omgås. Mao så er unger og hunder omtrent like lenge ekle. Anonymkode: 92377...4ce
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #58 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nåja, det tar nå en 8-10 år før unger begynner å bli til ett individ som ikke griser og som det er hyggelig å omgås. Mao så er unger og hunder omtrent like lenge ekle. Anonymkode: 92377...4ce Eh... nei. Hva slags unger omgås du??? Anonymkode: f78c6...28c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #59 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nåja, det tar nå en 8-10 år før unger begynner å bli til ett individ som ikke griser og som det er hyggelig å omgås. Mao så er unger og hunder omtrent like lenge ekle. Anonymkode: 92377...4ce Vil si vi har og har hatt relativt mange unger innom her gjennom årene.. Og nei, en 8 åring griser ikke. Små barn i spisetilvenning griser, men legg til at de spiser normal mat, ikke ihjeltygde ører. Anonymkode: 4aca2...ac9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #60 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (21 timer siden): At den sikler, røyter og fiser kan jo ikke eieren for - det er naturlige kroppsprosesser hos alle pattedyr. Man kan så klart børste den ofte og få av løse hår. Og man kan fôre den med mat som gir mindre tarmgass. Men ut over det er det da helt naturlige prosesser som beskrives.  Det eneste unaturlige var at HI mente der lå matrester igjen etter den! Altså …. Hva?? En hund som ikke spiser opp maten sin? Har aldri møtt en sånn hund 😂😂😂 Anonymkode: 96ccd...cc6 Vi har en sånn hund 😄 Er det f.eks et bein med kylling utenpå bare tygger hun av kyllingen utenpå fram til hun senere kan ta det fram igjen 😂 Selvom hun får godbiter hun liker kan de ligge i flere timer før hun bestemmer seg for å spise dem. Minst like sær som barnet her hjemme 😄 Men veldig «renslig» likevel, ikke noe gris/sikling. Men hadde jeg vært på besøk hos noen hadde jeg ikke latt mat bli liggende igjen sånn. Rydder da både etter hund og barn om vi er noe sted på besøk. Og hun er så klart en del av familien her hjemme, får være overalt og har en egen plass med teppe i sofaen. Det var et valg vi tok da vi bestemte at hun skulle bli et familiemedlem. Men hun har lært at det bare er hjemme, hopper aldri opp i sofa på besøk hos andre. Anonymkode: 66c39...b23
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #61 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Eh... nei. Hva slags unger omgås du??? Anonymkode: f78c6...28c Eh...jo. unger er generelt ekle langt opp i barneskolen. Anonymkode: 92377...4ce
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #62 Skrevet 12. januar 2023 Spørs jo hva slags hund du har og oppdragelse… Er «kattemenneske» selv og svigers har hund, men opplever ikke deres hun dom ekkel? Ja det er et levende vesen så hunden røyter, har hendt hunden sikler men det er når hun er stresset/urolig.  promp lukter jo fordervelse om det er katt, hund eller menneske. Alle dyr tar sin plass som levende vesner. Katta mi er intet unntak.   Anonymkode: 0835d...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå