Kamomille Skrevet 11. januar 2023 #26 Skrevet 11. januar 2023 lærerne skal på seminar for å bygge lag. Dette kunne de jo fått til med å bruke et par dager av vinterferien eller påskeferien (som forsåvidt er arbeidstid for lærerne), bruke første uka av elevenes sommerferie, ved å bruke planleggingsdager eller ved å bruke planleggingsdag + helg osv.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #27 Skrevet 11. januar 2023 Kamomille skrev (31 minutter siden): lærerne skal på seminar for å bygge lag. Dette kunne de jo fått til med å bruke et par dager av vinterferien eller påskeferien (som forsåvidt er arbeidstid for lærerne), bruke første uka av elevenes sommerferie, ved å bruke planleggingsdager eller ved å bruke planleggingsdag + helg osv. Nå er der vel ikke lærerne som har bestemt dette, men ledelsen på skolen. Det er ikke sånn at oppgaver lærerne vanligvis gjør i vinterferien eller på planleggingsdager på magisk vis blir borte fordi det kommer andre dager med oppgaver og program i tillegg. Anonymkode: 3012a...a76
Østerdølen Skrevet 11. januar 2023 #28 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg synes derimot at det bør være en selvfølge at skolen både sjekker lovligheten av dette og at den informerer foreldre om lovligheten - ikke at skolen bare tar det for gitt... Anonymkode: dd3d7...359 Men siden FAU er informert og med på det, er de jo informert.Og hvor står det at de IKKE har sjekket lovligheten?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #29 Skrevet 11. januar 2023 Det er brudd på forvaltningsloven ’En forelder som er tilstede i undervisningen kan få taushetsbelagt informasjon om de andre elevenes personlige forhold. Det følger av forvaltningsloven § 13 at enhver som utfører arbeid for et forvaltningsorgan, plikter å hindre at andre får adgang eller kjennskap til noens personlige forhold. Det faktum at en forelder får kjennskap til taushetsbelagt informasjon om en annen elev gjennom å være tilstede i undervisningen, kan også medføre at læreren (skolen i dette tilfellet) har brutt sin taushetsplikt’ Det er også brudd på opplæringslovens paragraf 10-9 Anonymkode: a3dc9...ee5
Kamomille Skrevet 12. januar 2023 #30 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Nå er der vel ikke lærerne som har bestemt dette, men ledelsen på skolen. Det er ikke sånn at oppgaver lærerne vanligvis gjør i vinterferien eller på planleggingsdager på magisk vis blir borte fordi det kommer andre dager med oppgaver og program i tillegg. Anonymkode: 3012a...a76 akkurat som eller i arbeidslivet:) Nå har jo lærerne fleksible arbeidstid, så akkurat det burde vel ikke være noe problem.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #31 Skrevet 12. januar 2023 Kamomille skrev (2 timer siden): akkurat som eller i arbeidslivet:) Nå har jo lærerne fleksible arbeidstid, så akkurat det burde vel ikke være noe problem. Akkurat som ellers i arbeidslivet ja. Hvis jeg har oppgaver som utgjør en 100% stilling, og så blir jeg pålagt en oppgave til, så utgjør ikke plutselig de øvrige oppgavene mine 80%. Hvordan og når lærerne utfører sine oppgaver er vel uansett ikke opp til deg, men avtales mellom lærerne og deres ledelse. Akkurat som ellers i arbeidslivet 😀 Anonymkode: 3012a...a76
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #32 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Akkurat som ellers i arbeidslivet ja. Hvis jeg har oppgaver som utgjør en 100% stilling, og så blir jeg pålagt en oppgave til, så utgjør ikke plutselig de øvrige oppgavene mine 80%. Hvordan og når lærerne utfører sine oppgaver er vel uansett ikke opp til deg, men avtales mellom lærerne og deres ledelse. Akkurat som ellers i arbeidslivet 😀 Anonymkode: 3012a...a76 Nettopp derfor kan det avtales å gjøre de f.eks i vinterferieuka, påskeferieuka, på kveldstid osv. Det er slik en fleksitidsavtale og overtidsavtale fungerer. Lærerne jobber noen ganger mer enn 100% på en dag/uke og noen ganger mindre. Den totale arbeidstiden skal gå opp i løpet av (max) ett år - akkurat som for alle andre ansatte med fleksitid. Et alternativ kan også være å leie inn vikarer. Hilsen lærer Anonymkode: b60c6...a9d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #33 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Nettopp derfor kan det avtales å gjøre de f.eks i vinterferieuka, påskeferieuka, på kveldstid osv. Det er slik en fleksitidsavtale og overtidsavtale fungerer. Lærerne jobber noen ganger mer enn 100% på en dag/uke og noen ganger mindre. Den totale arbeidstiden skal gå opp i løpet av (max) ett år - akkurat som for alle andre ansatte med fleksitid. Et alternativ kan også være å leie inn vikarer. Hilsen lærer Anonymkode: b60c6...a9d Selvfølgelig KAN det sikkert det. Dette er som sagt opp til ledelsen og de ansatte. Som ellers i arbeidslivet. Anonymkode: 3012a...a76
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #34 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig KAN det sikkert det. Dette er som sagt opp til ledelsen og de ansatte. Som ellers i arbeidslivet. Anonymkode: 3012a...a76 I Hvilke andre deler av arbeidslivet er det ok at noen andre overtar arbeidsoppgavene uten lønn og ansettelse? Anonymkode: b60c6...a9d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #35 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): I Hvilke andre deler av arbeidslivet er det ok at noen andre overtar arbeidsoppgavene uten lønn og ansettelse? Anonymkode: b60c6...a9d Det var ikke det jeg svarte på. Anonymkode: 3012a...a76
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #36 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det var ikke det jeg svarte på. Anonymkode: 3012a...a76 jo, du uttalte jo at Dette er som sagt opp til ledelsen og de ansatte. Som ellers i arbeidslivet Så, hvilke andre deler av arbeidslivet er det opp til ledelse og ansatte å sette jobben ut til noen uten lønn og ansettelse? Anonymkode: b60c6...a9d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #37 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): jo, du uttalte jo at Dette er som sagt opp til ledelsen og de ansatte. Som ellers i arbeidslivet Så, hvilke andre deler av arbeidslivet er det opp til ledelse og ansatte å sette jobben ut til noen uten lønn og ansettelse? Anonymkode: b60c6...a9d Gaaaahhhh… så kjedelig med sånne dustedebatter. Dette svarte jeg: «Hvordan og når lærerne utfører sine oppgaver er vel uansett ikke opp til deg, men avtales mellom lærerne og deres ledelse. Akkurat som ellers i arbeidslivet.» Altså. Jeg svarte at det er ledelsen og lærerne som avtaler NÅR OG HVORDAN LÆRERNE UTFØRER SINE OPPGAVER. Jeg sa IKKE at det er opp til lærere og lederne deres å pålegge folk å utføre en jobb de ikke er ansatt til eller får lønn for. Ble det tydelig nok nå? Anonymkode: 3012a...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå