Gå til innhold

Innenfor å selge en bunad som er sydd av besteforeldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri solgt den ut av familien om det ikke stod veldig dårlig til med økonomien. Blir den aldri brukt hadde jeg gitt den til barn eller spart den til barnebarn. Alternativt hadde jeg solgt den billig til søsken eller deres barn (mot at de da selvsagt brukte den og ikke solgte den videre). Det er mye arbeid og affeksjonsverdi i en slik bunad. Affeksjonsverdien eksisterer ikke utenfor familien eller hos andre som stod den som sydde den nær så den vil gå tapt ved et salg til en fremmed.  

Anonymkode: 6171b...958

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde aldri solgt den ut av familien om det ikke stod veldig dårlig til med økonomien. Blir den aldri brukt hadde jeg gitt den til barn eller spart den til barnebarn. Alternativt hadde jeg solgt den billig til søsken eller deres barn (mot at de da selvsagt brukte den og ikke solgte den videre). Det er mye arbeid og affeksjonsverdi i en slik bunad. Affeksjonsverdien eksisterer ikke utenfor familien eller hos andre som stod den som sydde den nær så den vil gå tapt ved et salg til en fremmed.  

Anonymkode: 6171b...958

Det gjør det, jeg skal på ferie snart og trenger penger til turen. 

Anonymkode: ff362...d13

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Aldri i verden om jeg hadde solgt en bunad noen i familien hadde laget. Spar den heller til barn, barnebarn eller andre familiemedlemmer.

Anonymkode: ae09c...482

Det er lenge til jeg får barnebarn du. Ferien er kortere unna. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Håper virkelig du tuller for å provosere!

Om du må selge en bunad for å reise på ferie så har du faktisk ikke råd til den ferien.  Da burde du heller holde deg hjemme og jobbe. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Håper virkelig du tuller for å provosere!

Om du må selge en bunad for å reise på ferie så har du faktisk ikke råd til den ferien.  Da burde du heller holde deg hjemme og jobbe. 

Turen er betalt men jeg har ikke noe å bruke der jeg skal hvis jeg ikke selger noe. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Turen er betalt men jeg har ikke noe å bruke der jeg skal hvis jeg ikke selger noe. 

Har du penger på coop konto eler triumf? Vi hadde plutselig 13 tusen på coop.. 

Anonymkode: 327c7...191

Det blir fint den dagen noen spør om bunaden.. 

"Nei, du den solgte jeg for å ha lommepenger da jeg var i Spania i 2023". 

Skulle gitt mye for å være flue på veggen da. 

Anonymkode: 21488...cbd

Annonse

Jeg bruker ikke bunaden etter min farmor, men aldri om jeg selger den. Jeg tenker at den er ikke min å selge. Jeg ‘låner’ den bare for en dag vil kanskje datteren min ha den. 
Det sitter laaaaaangt inne å skulle selge arvegods

Anonymkode: 63280...b18

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Åh. Du igjen. 

Dette er kjedelig. Hva med å selge til svigersøster? Unnskyld, jeg mente: hva med OG selge til svigersøster? 

Anonymkode: 47385...431

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det blir fint den dagen noen spør om bunaden.. 

"Nei, du den solgte jeg for å ha lommepenger da jeg var i Spania i 2023". 

Skulle gitt mye for å være flue på veggen da. 

Anonymkode: 21488...cbd

13000? Hvordan klarer dere det? 20-års sparing? Jeg har 250😅

Anonymkode: 44677...29a

Jeg har en bunad sydd av min farmor, og det er helt uaktuelt å selge den. Jeg har stått i noen økonomiske utfordringer, og jeg er så utrolig glad i dag for at jeg ikke lot meg friste.

Det er et arvestykke, og et utrolig arbeid som er lagt ned av farmor. Historisk verdi, vil jeg si. Selv om ikke jeg hadde passet den lenger så kan den gå videre i familien

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å selge den om den var kjøpt fra syerske/bunadleverandør

Anonymkode: 09165...866

Jeg har en bunad sydd av eks-svigermor, og det måtte ha fryst til is i helvete før jeg hadde solgt den. Alle de timene hun har lagt ned i den... finnes ingen sum som kan erstatte det

Anonymkode: fb7d7...4c4

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Åh. Du igjen. 

Dette er kjedelig. Hva med å selge til svigersøster? Unnskyld, jeg mente: hva med OG selge til svigersøster? 

Anonymkode: 47385...431

Henne passer den ikke fordi henne er like stor som Hufsa og kanonkule. Henne er ikke snill og henne vil ikke at jeg skal få ferie fordi henne er dum. 

Anonymkode: 686f7...51b

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Henne passer den ikke fordi henne er like stor som Hufsa og kanonkule. Henne er ikke snill og henne vil ikke at jeg skal få ferie fordi henne er dum. 

Anonymkode: 686f7...51b

Kan ikke du bare slutte med å ødelegge forumet for alle andre? Du er søren meg så forstyrret at du burde vært innlagt på psykiatrisk sykehus under tvang!

Anonymkode: 7ec3a...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...