Gå til innhold

Tips til lampe over spisebordet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Den lyser jo, men du må jo uansett ha mer enn én lampe i et rom.

Anonymkode: ab7d4...73b

Ja, den skal ikke være eneste lampen. Men er litt redd det blir for mørkt i den halvdelen av stuen jeg vil ha den. Har en bordlampe i nærheten av spisebordet, men ellers ingen annen belysning i den delen av stuen. Vi har f.eks ikke spotter i taket. Synes belysning er vanskelig, er kanskje lurere å ha en lampe som lyser litt mer utover/oppover i rommet og?

Anonymkode: 5da11...d9a

De fleste lampebutikker har faktisk stylister som kan komme på hjemmebesøk og gi råd, om du ønsker det. Belysning er en kunst egentlig, lett å gjøre helt feil.

Vi har vegglamper ved spisestua, som kan dimmes, og lyser både opp og ned på veggen. Da kan vi ha en lampe over bordet som gir stemningslys og ikke trenger lyse opp rommet på samme måte.

Anonymkode: 43065...5b5

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De fleste lampebutikker har faktisk stylister som kan komme på hjemmebesøk og gi råd, om du ønsker det. Belysning er en kunst egentlig, lett å gjøre helt feil.

Vi har vegglamper ved spisestua, som kan dimmes, og lyser både opp og ned på veggen. Da kan vi ha en lampe over bordet som gir stemningslys og ikke trenger lyse opp rommet på samme måte.

Har dessverre ingen rene lampebutikker her jeg bor, men kan muligens finne noen som driver med rådgivning om interiør generelt. Takk for tips 🙂

Jeg elsker disse.

https://www.hadeland.com/nettbutikk/belysning/belysningspakker

Men vi har Finn serien i glass også da, arvet. Svigermor begynte spare da hun giftet seg og fikk et og et glass gjennom hele sitt liv i tillegg til at hun kjøpte noen selv, fikk flere ved jubileer osv. Da hun døde arvet vi hele samlingen. Vi har et stort vitrineskap fullt med glass i denne serien og jeg elsker dem. Alle slags glass i alle slags størrelser.

https://www.hadeland.com/catalogsearch/result/?q=finn

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, den skal ikke være eneste lampen. Men er litt redd det blir for mørkt i den halvdelen av stuen jeg vil ha den. Har en bordlampe i nærheten av spisebordet, men ellers ingen annen belysning i den delen av stuen. Vi har f.eks ikke spotter i taket. Synes belysning er vanskelig, er kanskje lurere å ha en lampe som lyser litt mer utover/oppover i rommet og?

Jeg ville hatt et par vegglamper i tillegg, kanskje denne, Birdy? De kan dimmes og dreies og jeg synes stilmessig de passer til ph5. 
https://www.lampegiganten.no/northern-birdy-retro-vegglampe-hvit.html?gclid=CjwKCAiA2fmdBhBpEiwA4CcHzWx2c_OyvU-KfttFXTPrw1TzBZIzjIg13uOwC-gVIuGaXQX8KzG55BoCFnIQAvD_BwE

Anonymkode: ab7d4...73b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor langt/stort bord? Rundt eller avlangt?

To lamper er et alternativ. 

ph 5 er veldig fine, og gir behagelig lys, som kan styres både opp og ned med dimmer. 

Anonymkode: 81e5b...de7

Usikker på nøyaktig lengde, kanskje 180 cm? Plass til tre stoler på hver side når det ikke er forlenget. Hadde to lamper over tidligere, det er absolutt et alternativ. Men skal jeg ha to PH5 blir det dyrt 😅

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

https://www.nordicnest.no/merkevarer/louis-poulsen/collage-pendel-o45-cm/?variantId=39506-01

vi har denne over kjøkkenbordet, og ELSKER den🤩

Anonymkode: d7d40...1ee

Veldig fin 🤩

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Den gir ikke spesielt sterkt lys. 

Anonymkode: 86991...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...