Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #51 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Veldig rar logikk. Om én ikke er sulten, så hindrer jo ikke det den andre å spise...? Jeg lover ikke noen at jeg skal spise eller drikke når jeg går ut. Jeg lover kun å møte dem på navngitt kafé. Hva jeg velger å kjøpe der, er det INGEN som har noe med. Anonymkode: 8bc90...756 Så bra for deg, men andre tenker annerledes. Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #52 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 11.1.2023 den 14.53): Takk for tips, men ser det ikke blir lett etter jobb og trøtt. Da pleier vi gå ut å spise og prate + en kaffe før hjem. Har ikke lyst å fortelle om min økonomi. Så må gjerne møtes sjeldnere når jeg ikke kan dette. Ble lei meg av bare tanken. Økonomi er noe dritt! Anonymkode: 6962c...d3a Du gjør virkelig ditt beste for å lage problemer av det meste og skape situasjoner som gjør deg deppa! Hun er venninnen din, gi henne litt kred! Anonymkode: 7d442...3bb
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #53 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du gjør virkelig ditt beste for å lage problemer av det meste og skape situasjoner som gjør deg deppa! Hun er venninnen din, gi henne litt kred! Anonymkode: 7d442...3bb Når gikk det litt i svart her. Jeg ser ikke noe gode løsninger på dette. Jeg har ikke lyst å sitte å se henne spise og jeg bør ikke bruke penger på annet enn mat. Så enklest er da å møtes sjeldnere å kunne spise den gangen jeg gjør det. Dritt situasjon. Da slipper vi begge å forholde oss til dette. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #54 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Når gikk det litt i svart her. Jeg ser ikke noe gode løsninger på dette. Jeg har ikke lyst å sitte å se henne spise og jeg bør ikke bruke penger på annet enn mat. Så enklest er da å møtes sjeldnere å kunne spise den gangen jeg gjør det. Dritt situasjon. Da slipper vi begge å forholde oss til dette. Anonymkode: 6962c...d3a Men kjære vene, hvorfor kan du ikke bare si til henne at du ikke har råd til å spise ute nå for tiden? Ikke lag deg problemer som ikke er der Å møtes sjeldnere på et sånt grunnlag er jo bare tåpelig og egentlig litt slemt, du gir hun ikke et valg engang. Du sier jo selv dette om hvis det var din venninne som var i dien sko : Jeg hadde skjønt hvorfor og hatt full forståelse for det. Og hadde så klart vært med på alternative treff. Så hvorfor tenker du at venninnen din er annerledes enn deg, og skal tenke dårlig om deg? Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #55 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Når gikk det litt i svart her. Jeg ser ikke noe gode løsninger på dette. Jeg har ikke lyst å sitte å se henne spise og jeg bør ikke bruke penger på annet enn mat. Så enklest er da å møtes sjeldnere å kunne spise den gangen jeg gjør det. Dritt situasjon. Da slipper vi begge å forholde oss til dette. Anonymkode: 6962c...d3a Nå skaper du problemer du egentlig ikke har! Slutt å forvrenge ting og dikte opp ting som ikke er. Du har fått tre sider med svar, du bare avfeier alt. Da tenker jeg at du egentlig ikke har lyst til å møte denne venninnen, at du ikke er en oppriktig venninne, at du bare er en godværsvenninne. Slutt å gjøre deg selv til offer og martyr når du ikke trenger å være det. "Hei, Kari - du, jeg gleder meg til vi skal møtes på ...dag. Men jeg lurer på om vi kanskje må finne på noe alternativt, for jeg innser at nå som alt er blitt så dyrt har jeg ikke råd til å gå ut og spise. Vil du komme hjem til meg så kan vi skravle og spise her? Eller kanskje vi kan ta med oss litt niste og sitteunderlag og termos, så går vi en tur og spiser ute? Hva vil du? Det viktigste er jo at vi får litt hyggelig tid sammen - så hva tror du?" Og så ringer du henne NÅ, ikke vent, for nå sitter du bare og ruger og utsetter alt slik at du kan avlyse i siste liten, og det er forferdelig dårlig gjort av deg og viser lite respekt for henne. Vil du avlyse, da bør du i det minste være ærlig om det, og hvorfor. For om du planlegger å ikke møte henne/noen før du har god råd igjen, da tenker jeg du den dagen, når den kommer vil være rimelig venneløs. Velg riktig retning nå... eller skap deg selv langt større problemer helt unødvendig. Skjerp deg! Anonymkode: aab5c...feb
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #56 Skrevet 12. januar 2023 Jeg treffer en venninne ofte - vi går som regel tur og skravler. Gratis Anonymkode: 535ef...e4b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #57 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Så bra for deg, men andre tenker annerledes. Anonymkode: 68e6d...f82 Da mangler de noe vesentlig i det sosiale. Man er udannet hvis man legger seg opp i om andre bestiller mat eller bare drikke! Anonymkode: ebc32...721
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #58 Skrevet 13. januar 2023 Ser det er flere som nevner biblioteket. Det anbefaler jeg også, det er det eneste som er gratis i den norske "velferdsstaten". Ikke si det høyt, for da kommer det nok en konstruert skatt på dette også. Anonymkode: 2a3c1...851
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #59 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ser det er flere som nevner biblioteket. Det anbefaler jeg også, det er det eneste som er gratis i den norske "velferdsstaten". Ikke si det høyt, for da kommer det nok en konstruert skatt på dette også. Anonymkode: 2a3c1...851 Tror du ikke politikerne vet at biblioteket er gratis 🤦🏼♀️ Anonymkode: 7d442...3bb
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #60 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Men kjære vene, hvorfor kan du ikke bare si til henne at du ikke har råd til å spise ute nå for tiden? Ikke lag deg problemer som ikke er der Å møtes sjeldnere på et sånt grunnlag er jo bare tåpelig og egentlig litt slemt, du gir hun ikke et valg engang. Du sier jo selv dette om hvis det var din venninne som var i dien sko : Jeg hadde skjønt hvorfor og hatt full forståelse for det. Og hadde så klart vært med på alternative treff. Så hvorfor tenker du at venninnen din er annerledes enn deg, og skal tenke dårlig om deg? Anonymkode: 68e6d...f82 Dette! Jeg hadde blitt skikkelig skuffa og lei meg, eller egentlig hadde jeg vel blitt mest sint, om en venninne av meg ikke kunne si til meg at hun ikke hadde råd til å gå ut å spise. Det er da en ærlig sak. Og tåler ikke venninnen din det, er det like så greit å finne det ut for da er det ikke mye å spare på. "Skal vi gå ut å ta en kaffe / gå en tur å ta med kaffe og mat / møtes hjemme / eller hva som helst. Å gå ut å spise stor ikke på budsjettet for tiden, men det hadde vært kjekt å møtes likevel" Så enkelt er det. Anonymkode: ae67e...986
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #61 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ser det er flere som nevner biblioteket. Det anbefaler jeg også, det er det eneste som er gratis i den norske "velferdsstaten". Ikke si det høyt, for da kommer det nok en konstruert skatt på dette også. Anonymkode: 2a3c1...851 Biblioteket er jo ikke kkurat plassen å sitte å kjase på da. Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #62 Skrevet 13. januar 2023 Beklager, men jeg ble litt negativ her. I denne settingen hvor vi pleier å møtes spise middag sammen og prate noen timer før vi reiser hjem føler jeg det ikke er noe alternativ til som ikke koster noe. Har fått mange gode råd her alene eller i annen setting. Takk! Kan godt være hun hadde vært åpen til det, men synes ikke det er kjekt å si og trives ikke med situasjonen. Vet ikke om jeg bare bør droppe ferien. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #63 Skrevet 13. januar 2023 Ta med noen pølser og pølsebrød, og drikke. Gå tur, tenn bål og grill pølser. Veldig koselig, og billig. 😊 Anonymkode: 35912...124
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #64 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ta med noen pølser og pølsebrød, og drikke. Gå tur, tenn bål og grill pølser. Veldig koselig, og billig. 😊 Anonymkode: 35912...124 Veldig god ide, men mer ideelt vår/sommer synes jeg. Vi har mye dårlig vær nå og fort mørkt. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #65 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vet ikke om jeg bare bør droppe ferien. Anonymkode: 6962c...d3a Nei, nå må du gi deg, det får være måte på til martyr du skal være. Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #66 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Beklager, men jeg ble litt negativ her. I denne settingen hvor vi pleier å møtes spise middag sammen og prate noen timer før vi reiser hjem føler jeg det ikke er noe alternativ til som ikke koster noe. Har fått mange gode råd her alene eller i annen setting. Takk! Kan godt være hun hadde vært åpen til det, men synes ikke det er kjekt å si og trives ikke med situasjonen. Vet ikke om jeg bare bør droppe ferien. Anonymkode: 6962c...d3a Ja, dropp ferien, så kan du rulle deg i martyr og offer-rollen hele veien frem til sommeren, skylde på alle andre, inkl. din venninne, og så kan du klage helt frem til sommeren 2024 fordi du ikke har hatt ferie. Og før den tid kommer det sikkert til å være enda en venninne som du ikke vil være ærlig med, og som du derfor kan skylde på at sommerferien 2024 og 2025 og 2025 skjærer seg. Det er det du vil, ikke sant? Ikke? Vel, da har du fått enormt mange råd her i tråden for å være ærlig og positiv og finne på noe annet. DU skaper dine egne problemer, HI, og fortsetter du med så skaper du bare mer og mer elendighet for deg selv. Du vet allerede at det du gjør på disse måtene ikke fungerer. Hvorfor ikke bare gjøre det du får forslag om - vær ærlig og foreslå at dere gjør noe annet UTEN!!!! å komme med all verdens negative og oppdiktede grunner for at det liksom ikke kan gjøres. Om du ønsker å være en uærlig venninne og slik presse alle andre fra deg, så husk at det i så fall er DITT valg og DITT alene. Du kan velge å gjøre det som er positivt for deg og positivt for vennskapet. Ditt valg. Anonymkode: aab5c...feb
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #67 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Beklager, men jeg ble litt negativ her. I denne settingen hvor vi pleier å møtes spise middag sammen og prate noen timer før vi reiser hjem føler jeg det ikke er noe alternativ til som ikke koster noe. Har fått mange gode råd her alene eller i annen setting. Takk! Kan godt være hun hadde vært åpen til det, men synes ikke det er kjekt å si og trives ikke med situasjonen. Vet ikke om jeg bare bør droppe ferien. Anonymkode: 6962c...d3a Gå en tur sammen, trenger ikke være i skogen. Mange steder det er gatelys. MÅ det være mat inne i bildet? Går dere tue slår dere to fluer i en smekk, dere får både pratet og trimmet på samme tid. Ta med mat og spis før dere går. Er virkeilg ikke et problem å få til noe hvis du/dere vil det. Anonymkode: 91896...437
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #68 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Beklager, men jeg ble litt negativ her. I denne settingen hvor vi pleier å møtes spise middag sammen og prate noen timer før vi reiser hjem føler jeg det ikke er noe alternativ til som ikke koster noe. Har fått mange gode råd her alene eller i annen setting. Takk! Kan godt være hun hadde vært åpen til det, men synes ikke det er kjekt å si og trives ikke med situasjonen. Vet ikke om jeg bare bør droppe ferien. Anonymkode: 6962c...d3a Så det er dét dette dreier seg om, du leter etter grunn til å droppe ferien. Så gjør det da, men vær så snill å ikke skriv ett eneste innlegg om at du ikke får dra på ferie! Anonymkode: 7d442...3bb
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #69 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja, dropp ferien, så kan du rulle deg i martyr og offer-rollen hele veien frem til sommeren, skylde på alle andre, inkl. din venninne, og så kan du klage helt frem til sommeren 2024 fordi du ikke har hatt ferie. Og før den tid kommer det sikkert til å være enda en venninne som du ikke vil være ærlig med, og som du derfor kan skylde på at sommerferien 2024 og 2025 og 2025 skjærer seg. Det er det du vil, ikke sant? Ikke? Vel, da har du fått enormt mange råd her i tråden for å være ærlig og positiv og finne på noe annet. DU skaper dine egne problemer, HI, og fortsetter du med så skaper du bare mer og mer elendighet for deg selv. Du vet allerede at det du gjør på disse måtene ikke fungerer. Hvorfor ikke bare gjøre det du får forslag om - vær ærlig og foreslå at dere gjør noe annet UTEN!!!! å komme med all verdens negative og oppdiktede grunner for at det liksom ikke kan gjøres. Om du ønsker å være en uærlig venninne og slik presse alle andre fra deg, så husk at det i så fall er DITT valg og DITT alene. Du kan velge å gjøre det som er positivt for deg og positivt for vennskapet. Ditt valg. Anonymkode: aab5c...feb Jeg/vi drømmer om denne ferien, men vil tro det blir mellom 15-20.000 kr bare for turen og gjerne 10.000 kr i opphold. Da blir det mellom 25-30.000 kr til dette. Økte kostnader på ca 1500 kr i mnd og klare å spare av det er tøft. Hadde ikke mye før heller, men mindre å bruke. Og dette er bare første mnd. Derfor jeg nevnte det. Er det realistisk å klare? Så det jeg unnet meg selv å bruke på meg selv til ut å spise, bytur osv er borte. Kanskje jeg ser lysere på det om jeg prøver alternativer. Håper! Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #70 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Gå en tur sammen, trenger ikke være i skogen. Mange steder det er gatelys. MÅ det være mat inne i bildet? Går dere tue slår dere to fluer i en smekk, dere får både pratet og trimmet på samme tid. Ta med mat og spis før dere går. Er virkeilg ikke et problem å få til noe hvis du/dere vil det. Anonymkode: 91896...437 Må ikke det sånnsett, men etter jobb er man sulten og trøtt derfor vi har spist og sittet og pratet. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #71 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så det er dét dette dreier seg om, du leter etter grunn til å droppe ferien. Så gjør det da, men vær så snill å ikke skriv ett eneste innlegg om at du ikke får dra på ferie! Anonymkode: 7d442...3bb Nei, den vil jeg prøve alt å få til. Med må ofte for det. Får ikke i pose og sekk. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #72 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jeg/vi drømmer om denne ferien, men vil tro det blir mellom 15-20.000 kr bare for turen og gjerne 10.000 kr i opphold. Da blir det mellom 25-30.000 kr til dette. Økte kostnader på ca 1500 kr i mnd og klare å spare av det er tøft. Hadde ikke mye før heller, men mindre å bruke. Og dette er bare første mnd. Derfor jeg nevnte det. Er det realistisk å klare? Så det jeg unnet meg selv å bruke på meg selv til ut å spise, bytur osv er borte. Kanskje jeg ser lysere på det om jeg prøver alternativer. Håper! Anonymkode: 6962c...d3a Hvor mye har du spart hittil, da? Anonymkode: 91896...437
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #73 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Veldig god ide, men mer ideelt vår/sommer synes jeg. Vi har mye dårlig vær nå og fort mørkt. Anonymkode: 6962c...d3a Vår/sommer er det bålforbud. Anonymkode: 53c28...0f3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2023 #74 Skrevet 13. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg/vi drømmer om denne ferien, men vil tro det blir mellom 15-20.000 kr bare for turen og gjerne 10.000 kr i opphold. Da blir det mellom 25-30.000 kr til dette. Økte kostnader på ca 1500 kr i mnd og klare å spare av det er tøft. Hadde ikke mye før heller, men mindre å bruke. Og dette er bare første mnd. Derfor jeg nevnte det. Er det realistisk å klare? Så det jeg unnet meg selv å bruke på meg selv til ut å spise, bytur osv er borte. Kanskje jeg ser lysere på det om jeg prøver alternativer. Håper! Anonymkode: 6962c...d3a Dette svaret viser bare at du ikke ser hva du selv gjør. Temaet for tråden er ikke om du greier å realisere den tenkte ferieturen økonomisk. Og ingen av oss kan vite om det er realistisk så lenge man ikke kjenner din økonomi i detalj. Temaet for din egen tråd er å finne på noe som er gratis sammen med din venninne. Likevel avfeier du alle gode forslag. Les det jeg skrev i mitt forrige svar til deg. Det er DITT valg hvordan du ønsker å leve. DU må velge om du vil skape deg problemer du ikke trenger å ha - eller om du vil være ærlig med din venninne, fortelle hvordan økonomien er nå og så komme med noen forslag til hva dere kan gjøre, og spørre hva hun tenker om det. Om du ikke tar tak i dette tror jeg du kommer til å enten avlyse, eller bruke penger du ikke har råd til å bruke... og så kommer du til å føle deg deprimert pga. det og dra deg selv lenger ned i kjelleren psykisk. Eller... du kan velge å være ærlig med din venninne nå og se om dere kan finne en bra løsning sammen. Hva tror du er best for deg? Anonymkode: aab5c...feb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2023 #75 Skrevet 14. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette svaret viser bare at du ikke ser hva du selv gjør. Temaet for tråden er ikke om du greier å realisere den tenkte ferieturen økonomisk. Og ingen av oss kan vite om det er realistisk så lenge man ikke kjenner din økonomi i detalj. Temaet for din egen tråd er å finne på noe som er gratis sammen med din venninne. Likevel avfeier du alle gode forslag. Les det jeg skrev i mitt forrige svar til deg. Det er DITT valg hvordan du ønsker å leve. DU må velge om du vil skape deg problemer du ikke trenger å ha - eller om du vil være ærlig med din venninne, fortelle hvordan økonomien er nå og så komme med noen forslag til hva dere kan gjøre, og spørre hva hun tenker om det. Om du ikke tar tak i dette tror jeg du kommer til å enten avlyse, eller bruke penger du ikke har råd til å bruke... og så kommer du til å føle deg deprimert pga. det og dra deg selv lenger ned i kjelleren psykisk. Eller... du kan velge å være ærlig med din venninne nå og se om dere kan finne en bra løsning sammen. Hva tror du er best for deg? Anonymkode: aab5c...feb Det er sant. Sporet litt av der med ferien. Ligger i bunn og skal være noe vi skal glede oss til og ikke som det ble her nå. Håper bare vi får til en tur. Innlegget handler om alternativer vi kan gjøre som ikke koster noe. Har fått gode svar. Du kjenner meg litt for tanken har vært innom å bare spise ut og ta støyten etterpå eller avlyse. Må si det til henne og finne alternativer for det blir jo ikke bare en måned. Og renten gikk fortsatt opp så jeg i et nytt brev om lånet som gjelder for mars. Anonymkode: 6962c...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå