Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #26 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Takk for tips, men ser det ikke blir lett etter jobb og trøtt. Da pleier vi gå ut å spise og prate + en kaffe før hjem. Har ikke lyst å fortelle om min økonomi. Så må gjerne møtes sjeldnere når jeg ikke kan dette. Ble lei meg av bare tanken. Økonomi er noe dritt! Anonymkode: 6962c...d3a Du trenger jo ikke å gå i detaljer. Mange har det trangere økonomisk for tiden, og det vet alle. Ingenting å skjemmes over. Det er jo dumt om du nedprioriterer vennen din pga dette. Anonymkode: 40e54...11c
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #27 Skrevet 11. januar 2023 Hvorfor er det så vanskelig å fortelle venner at man sliter økonomisk? Tror ikke du finner noe sted med gratis mat... Anonymkode: d25b2...cde
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #28 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor er det så vanskelig å fortelle venner at man sliter økonomisk? Tror ikke du finner noe sted med gratis mat... Anonymkode: d25b2...cde Det er vel mest fordi jeg synes det er så kjipt selv og ønsker å ha det som jeg har hatt det. Du kan ikke gå inn å sette deg en plass heller om du ikke kjøper noe. Og at hun ikke har det sånn. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #29 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er vel mest fordi jeg synes det er så kjipt selv og ønsker å ha det som jeg har hatt det. Du kan ikke gå inn å sette deg en plass heller om du ikke kjøper noe. Og at hun ikke har det sånn. Anonymkode: 6962c...d3a Det er veldig kjipt, det skjønner jeg godt. Men samtidig så er det jo ikke så mange andre alternativer enn å ta med mat,hvis dere ønsker å treffes rett etter jobb, og du ikke har råd til å spise ute. Det kan ikke være et alternativ å invitere hjem til deg i stedet for? Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #30 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Det er vel mest fordi jeg synes det er så kjipt selv og ønsker å ha det som jeg har hatt det. Du kan ikke gå inn å sette deg en plass heller om du ikke kjøper noe. Og at hun ikke har det sånn. Anonymkode: 6962c...d3a Du trenger jo ikke si at du sliter økonomisk, men at nå som alt har blitt mye dyrere må då kutte ned på sånne ting for å sikre at du ikke kommer skjevt ut med økonomien. Alle vet at mange må omprioritere pengebruken. Du sparer jo også til ferie, så det kan også være et argument. Går også an å møtes en gang i blandt over en kaffe, trenger ikke være mat? Anonymkode: 91896...437
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #31 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du trenger jo ikke si at du sliter økonomisk, men at nå som alt har blitt mye dyrere må då kutte ned på sånne ting for å sikre at du ikke kommer skjevt ut med økonomien. Alle vet at mange må omprioritere pengebruken. Du sparer jo også til ferie, så det kan også være et argument. Går også an å møtes en gang i blandt over en kaffe, trenger ikke være mat? Anonymkode: 91896...437 God ide. Må gjerne gå over til en kaffe som du sier. Og det er sant at jeg sparer til ferie som jeg absolutt vil og da må jeg ofre noe for å få det til. Det er bare det at om man skal ta dette treffet rett etter jobb og det er middagstid da er man sulten. Får bare se hva jeg kan få til der. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #32 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er veldig kjipt, det skjønner jeg godt. Men samtidig så er det jo ikke så mange andre alternativer enn å ta med mat,hvis dere ønsker å treffes rett etter jobb, og du ikke har råd til å spise ute. Det kan ikke være et alternativ å invitere hjem til deg i stedet for? Anonymkode: 68e6d...f82 Må prøve å finne alternativer som du sier. Noen ber jeg hjem på mat og andre har jeg pleid å møte til mat, kino og ting ute pga bosted og hva som passer best sånn. Må prøve å se mulighetene, men synes ikke det var så lett akkurat på dette. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #33 Skrevet 11. januar 2023 Hvorfor kan du ikke bare være ærlig? Gode venner har ingen problemer med å tilpasse seg. Jeg var en gang to uker på ferie i utlandet med en venninne som ikke hadde råd til å spise uten en eneste gang. Det var selvfølgelig INGEN problem. Jeg var med på alternativene. Hvis det ikke er en god nok venn til at du kan være ærlig, får du foreslå at dere møtes på en kafé der det også servers varmretter. Du kan da spise rett før du kommer og si "det ble en litt sen lunsj i dag, så jeg tror ikke jeg orker mat helt ennå. Jeg tar en kaffe, så ser jeg om jeg har lyst på noe mer senere". Anonymkode: 1bf46...ed7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #34 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): God ide. Må gjerne gå over til en kaffe som du sier. Og det er sant at jeg sparer til ferie som jeg absolutt vil og da må jeg ofre noe for å få det til. Det er bare det at om man skal ta dette treffet rett etter jobb og det er middagstid da er man sulten. Får bare se hva jeg kan få til der. Anonymkode: 6962c...d3a Hvis du vet om det før du reiser på jobb, tar du med deg en ekstra nistepakke. Spiser før du møter venninnen din, og kjøper en kaffe sammen med henne. Anonymkode: 91896...437
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #35 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor kan du ikke bare være ærlig? Gode venner har ingen problemer med å tilpasse seg. Jeg var en gang to uker på ferie i utlandet med en venninne som ikke hadde råd til å spise uten en eneste gang. Det var selvfølgelig INGEN problem. Jeg var med på alternativene. Hvis det ikke er en god nok venn til at du kan være ærlig, får du foreslå at dere møtes på en kafé der det også servers varmretter. Du kan da spise rett før du kommer og si "det ble en litt sen lunsj i dag, så jeg tror ikke jeg orker mat helt ennå. Jeg tar en kaffe, så ser jeg om jeg har lyst på noe mer senere". Anonymkode: 1bf46...ed7 Godt å høre. Det er gode venner. Det er en god venninne så jeg tror hun ville tatt det helt greit. Det er mer meg selv som ikke liker å si det og å være i den situasjonen. Takk for tips å si. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #36 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hvis du vet om det før du reiser på jobb, tar du med deg en ekstra nistepakke. Spiser før du møter venninnen din, og kjøper en kaffe sammen med henne. Anonymkode: 91896...437 Godt tips og ide. Ville du følt det var dumt om det var bare du som spiste? Altså om du har henne? Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #37 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Godt å høre. Det er gode venner. Det er en god venninne så jeg tror hun ville tatt det helt greit. Det er mer meg selv som ikke liker å si det og å være i den situasjonen. Takk for tips å si. Anonymkode: 6962c...d3a Hva hadde du tenkt, og svart om hun sa til deg at hun ikke hadde råd til å spise ute nå, fordi hun sparte til ferie? Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #38 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hva hadde du tenkt, og svart om hun sa til deg at hun ikke hadde råd til å spise ute nå, fordi hun sparte til ferie? Anonymkode: 68e6d...f82 Jeg hadde skjønt hvorfor og hatt full forståelse for det. Og hadde så klart vært med på alternative treff. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #39 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Godt tips og ide. Ville du følt det var dumt om det var bare du som spiste? Altså om du har henne? Anonymkode: 6962c...d3a Nei 🙂 Anonymkode: 91896...437
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #40 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nei 🙂 Anonymkode: 91896...437 Ok. Skjønner 😊 Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #41 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Godt tips og ide. Ville du følt det var dumt om det var bare du som spiste? Altså om du har henne? Anonymkode: 6962c...d3a Jeg ville følt stdet ødela treffet veldig og blitt ukomfortabel med å sitte og spise sånn foran venninnen min. Si heller fra på forhånd! Anonymkode: 14c41...874
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #42 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville følt stdet ødela treffet veldig og blitt ukomfortabel med å sitte og spise sånn foran venninnen min. Si heller fra på forhånd! Anonymkode: 14c41...874 Jeg er nok litt enig med deg. Jeg hadde ikke synes det var så kjekt å spist alene sånn. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #43 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg hadde skjønt hvorfor og hatt full forståelse for det. Og hadde så klart vært med på alternative treff. Anonymkode: 6962c...d3a Tror du ikke venninna di og vil tenke det samme da? Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #44 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Godt tips og ide. Ville du følt det var dumt om det var bare du som spiste? Altså om du har henne? Anonymkode: 6962c...d3a Ikke meg du spør, men jeg ville synes at det var litt ubehagelig at du plutselig ikke skulle spise når vi pleier å spise sammen, så da ikke jeg heller spist, men sittet og vært sulten antageligvis. Si i fra, så kan hun og spise før dere møtes hvis hun vil, eller spise alene sammen med deg hvis hun synes det er greit. Anonymkode: 68e6d...f82
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #45 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Ikke meg du spør, men jeg ville synes at det var litt ubehagelig at du plutselig ikke skulle spise når vi pleier å spise sammen, så da ikke jeg heller spist, men sittet og vært sulten antageligvis. Si i fra, så kan hun og spise før dere møtes hvis hun vil, eller spise alene sammen med deg hvis hun synes det er greit. Anonymkode: 68e6d...f82 Jeg er enig. Hadde ikke likt settingen om jeg ikke visste det. Så må avtale annet sånn at det ikke blir ubehagelig. Eller gi beskjed. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #46 Skrevet 12. januar 2023 Kanskje dere kan gå et sted som er billig? McDonald’s? Eller evt en pølse? Eller to vårruller fra en vogn eller fiskekaker fra Meny? Anonymkode: 1ab5c...213
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #47 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg ville følt stdet ødela treffet veldig og blitt ukomfortabel med å sitte og spise sånn foran venninnen min. Si heller fra på forhånd! Anonymkode: 14c41...874 Personen sier da bare at hun ikke er sulten og tar heller en kaffe?! Hvorfor er det ubehagelig å spise sammen med en som ikke vil ha mat? Det har jeg da gjort tusener av ganger. Og motsatt. Anonymkode: ebc32...721
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #48 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Personen sier da bare at hun ikke er sulten og tar heller en kaffe?! Hvorfor er det ubehagelig å spise sammen med en som ikke vil ha mat? Det har jeg da gjort tusener av ganger. Og motsatt. Anonymkode: ebc32...721 Her har det vært avtalt ut for å spise så da hadde det gjerne vært rart å ikke spise. Da må jeg evt avtale et annet type møte. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #49 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Kanskje dere kan gå et sted som er billig? McDonald’s? Eller evt en pølse? Eller to vårruller fra en vogn eller fiskekaker fra Meny? Anonymkode: 1ab5c...213 Takk for tips det. Kan jo finne alternativ mat som er rimelig, men skulle vært muligheter til å sitte. Anonymkode: 6962c...d3a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #50 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Her har det vært avtalt ut for å spise så da hadde det gjerne vært rart å ikke spise. Da må jeg evt avtale et annet type møte. Anonymkode: 6962c...d3a Veldig rar logikk. Om én ikke er sulten, så hindrer jo ikke det den andre å spise...? Jeg lover ikke noen at jeg skal spise eller drikke når jeg går ut. Jeg lover kun å møte dem på navngitt kafé. Hva jeg velger å kjøpe der, er det INGEN som har noe med. Anonymkode: 8bc90...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå