Gå til innhold

Tips om ting som er gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Økonomien gjør at jeg må gå for sånne alternativer, men tom for ideer. 

Alternativ for ut å spise. 

Anonymkode: 6962c...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du? Gratis alternativer til å spise ute?

Anonymkode: 5f19a...f8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du? Gratis alternativer til å spise ute?

Ja, hva gjør jeg som er alternativ til det. 

Skrevet

Tenker du på gratis mat, så må det bli å finne mat i søppelkasser til matbutikkenr, er jo en del som driver med det.

Men hvis du tenker på alternative måter å treffe venner utenom hjemmet kan det være:

Skitur

Gåtur

Arrangementet på det lokale biblioteket

Jeg treffer av og til en venninne for lang gåtur, vi sskravle og får oss også trim.

Anonymkode: 6fd3b...a8a

Skrevet

Spiser aldri ute så skjønner ikke hva du mener. Nesten gratis å spise hjemme. Hvis du tenker på å spise ute som en måte å være sosial på så kan man vel heller gå en tur eller dra på besøk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Økonomien gjør at jeg må gå for sånne alternativer, men tom for ideer. 

Alternativ for ut å spise. 

Alternativer til å gå ut og spise? Du kødder?

Anonymkode: edd4d...bac

Skrevet

Med mannen? Popcorn og filmkveld, spillkveld, lage god middag sammen middag hjemme, tenne lys og gjøre det koselig, gå tur sammen, gå på besøk, inviterere folk, trenger ikke å servere noe dyrt , eller ha en rett, så kan gjestene ta med en rett . 

Anonymkode: 0158f...6e7

Skrevet

Kirkekaffe er gratis mat. Andre kirkeaktiviteter også.

Foreningsliv, som å bli med i et husflidslag, er veldig billig.

Frivilligarbeid, som å bidra i språkkafé eller strikkekafé for flyktninger er gratis.

Gå natteravn. 

Anonymkode: 8bc90...756

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Spiser aldri ute så skjønner ikke hva du mener. Nesten gratis å spise hjemme. Hvis du tenker på å spise ute som en måte å være sosial på så kan man vel heller gå en tur eller dra på besøk.

Du er ferdig på jobb. Sulten og skal møte en venninne. Så mat og sosialt. Det koster penger og vi bor ikke i nærheten av hverandre. 

Skrevet

Onani er gratis. Godt er det også.

Anonymkode: 0df8b...07b

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Du er ferdig på jobb. Sulten og skal møte en venninne. Så mat og sosialt. Det koster penger og vi bor ikke i nærheten av hverandre. 

Be henne hjem og spis der. Ta med termos og niste og avtal å gå en tur og spise niste sammen.

Er virkelig ikke så vanskelig om du vil...

Anonymkode: aab5c...feb

Skrevet

Skjønner dere synes det er dumt spm. Glem det. 

Skrevet

Grill pølser, lag boller og kakao, lag pizzasnurrer eller annet og ta med på tur.

Anonymkode: 40e54...11c

Skrevet

Dra på fisketur og grill selvfanget fisk.

Anonymkode: 53c28...0f3

Skrevet

BUA, der kan du låne friluftsutstyr gratis. Telt, ski, slalomski, skøyter. Zucarello stiftelsen kan sponse gratis aktiviteter til barn. Søk det opp. Lykke til.

Anonymkode: 326de...bd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, hva gjør jeg som er alternativ til det. 

Du spiser hjemme

Anonymkode: 659c1...836

Skrevet

Trening er også gratis

Anonymkode: 659c1...836

Skrevet

Alternativet er vel mat hjemme alene og mindre sosial. Og kan en gang av og til spise ute. Er ikke henne som ikke kan det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Alternativet er vel mat hjemme alene og mindre sosial. Og kan en gang av og til spise ute. Er ikke henne som ikke kan det. 

Du har fått mange tips. Bare si at du ikke har råd til å spise ute så dere må finne på noe annet.

Anonymkode: 53c28...0f3

Skrevet

En tur på biblioteket er fantastisk til tider. Legg igjen mobilen hjemme eller slå av og nyt noen timer i lun atmosfære med en god bok uten at noen roper "mamma, mamma" hvert femte minutt. Jeg har med min egen bok om jeg holder på med en, når den er utlest leter jeg i hyllene etter en ny.

Ellers en tur i skogen/fjellet som på ingen måte har tempo nok til å være trening, gjerne med lydbok på øret og sitteunderlag og termokopp med kaffe i sekken. Eller som en sosial tur med en du gjerne tilbringer tid med. 

Har du langrennsski og bor i nærheten av løyper er du aldri tom for ting å gjøre på denne tida av året. Langrennsski og -sko er forresten både tilgjengelig på utlånssentraler og lett å få grisebilling på facebook, finn, loppemarkeder og bruktbutikker. Du trenger ikke toppmodellen for å nyte en runde i pensjonisttempo. Det er også en nydelig sosial aktivitet eller familieaktivitet. 

Anonymkode: e4a81...9fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Skjønner dere synes det er dumt spm. Glem det. 

Vi skjønner bare ikke hva du spør om. Skal dette erstatte et måltid (typ: maten må være gratis) eller skal det være noe å gjøre sammen (typ: aktiviteten er gratis, trenger ikke inneholde mat.)

Ingen kan gi deg tips om en gratis kafé med mindre du er uteligger og går på gratiskafeen der de mest desperate folka må gå for å overleve. Såååå ille har du det vel ikke? Pakk niste! 

Anonymkode: ebc32...721

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men hun vil neppe tvinge deg til å bruke penger hvis det er sånn at du ønsker å møtes på arenaer som ikke koster noe! 

Anonymkode: ebc32...721

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

"Hun"

Skrevet

Takk for tips, men ser det ikke blir lett etter jobb og trøtt. Da pleier vi gå ut å spise og prate + en kaffe før hjem. 

Har ikke lyst å fortelle om min økonomi. Så må gjerne møtes sjeldnere når jeg ikke kan dette. Ble lei meg av bare tanken. Økonomi er noe dritt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Takk for tips, men ser det ikke blir lett etter jobb og trøtt. Da pleier vi gå ut å spise og prate + en kaffe før hjem. 

Har ikke lyst å fortelle om min økonomi. Så må gjerne møtes sjeldnere når jeg ikke kan dette. Ble lei meg av bare tanken. Økonomi er noe dritt! 

Da velger du jo mindre kontakt, det er ditt valg.

Eller... du kan være ærlig om at nå er det trangt økonomisk, du har ikke mulighet til å gå ut og spise, men du kan tilby å ta med noe og en termos, så kan dere likevel møtes, spise og prate.

Men vil du ikke, så vil du ikke...

Anonymkode: aab5c...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...