Gå til innhold

Plutselig ekstremt behov for søvn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nå lurte jeg egentlig på om det var vanlig at det søvnbehovet kommer så brått. Jeg sier at han ikke er syk. Han er bare veldig trøtt, og er derfor surrete

Anonymkode: 773b4...9ce

Hvorfor spør du her? Du har bestemt deg for at han ikke er syk, og bryr deg ikke om å sjekke det ut. Er du på spekteret også? Du virker veldig rigid. 

Anonymkode: 20ac0...eaf

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor spør du her? Du har bestemt deg for at han ikke er syk, og bryr deg ikke om å sjekke det ut. Er du på spekteret også? Du virker veldig rigid. 

Å kalle noen autist er så lavmål at det er umulig å respondere på. Jeg lar den ligge, og lar det gå fra «hun vet ikke bedre»- kontoen.

Jeg har ikke bestemt meg for noe eller driter i å sjekke det. De aller fleste lar det gå noen dager før de kontakter lege, og det er også normalt at tenåringer får økt behov for søvn. Hvis du leser det første innlegget igjen, så vil du kunne lese hva jeg lurer på. Kan du svare på det, så svarer du på en normal måte uten å bruke diagnoser som skjellsord. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å kalle noen autist er så lavmål at det er umulig å respondere på. Jeg lar den ligge, og lar det gå fra «hun vet ikke bedre»- kontoen.

Jeg har ikke bestemt meg for noe eller driter i å sjekke det. De aller fleste lar det gå noen dager før de kontakter lege, og det er også normalt at tenåringer får økt behov for søvn. Hvis du leser det første innlegget igjen, så vil du kunne lese hva jeg lurer på. Kan du svare på det, så svarer du på en normal måte uten å bruke diagnoser som skjellsord. 

Skjellsord?? Jeg bare lurte, siden det kunne forklart måten du opptrer her. Det er DU som drar det til noe negativt  og det er jo litt besynderlig, siden barnet ditt har autisme... du har fått masse svar, men du avfeier alle sammen. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Skjellsord?? Jeg bare lurte, siden det kunne forklart måten du opptrer her. Det er DU som drar det til noe negativt  og det er jo litt besynderlig, siden barnet ditt har autisme... du har fått masse svar, men du avfeier alle sammen. 

Jeg har ikke avfeid et eneste svar. Jeg har fått spørsmål og ha har svart på dem. Jeg har stilt spørsmål til noen som har svart. Men du indikerte at jeg burde ha reagert umiddelbart og om jeg ikke gjorde det, så var det noe galt med meg. Jeg forklarte hvorfor jeg ikke har reagert, og da er jeg visst så rigid at jeg kanskje er autist? Det er du som bruker det for negativ omtale av meg. Og så unnskylder du det med «det ville forklart ….» og ja. Selvsagt er ikke autisme noe positivt selv om de aller fleste av dem er flotte mennesker. Mange autister har tøffe liv. 

Hvordan har han vært i dag?

at søvnbehov og glemskhet endrer seg på dagen er ikke vanlig for noen, verken barn, tenåringer eller voksne.

Om han er på samme måte i dag ville jeg absolutt ringt legen.

Anonymkode: 992c6...7b9

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan har han vært i dag?

at søvnbehov og glemskhet endrer seg på dagen er ikke vanlig for noen, verken barn, tenåringer eller voksne.

Om han er på samme måte i dag ville jeg absolutt ringt legen.

Anonymkode: 992c6...7b9

Han er på skolen i dag, var ikke spesielt trøtt på morgenen

Slik var det for meg, ble ufattelig trøtt, tok lang tid å våkne ordentlig, sov plutselig mange timer og hade behov for søvn på dagtid. Jeg hadde epilepsi fra før, så vi trodde det kunne være et anfall som ikke slutter (blodsmak? tungebit?).

Det viste seg at det ikke er epileptisk men en sjelden sykdom kalt hypersomni. Det har fellestrekk med narkolepsi.

Kontakt lege.

Anonymkode: b4aa4...12a

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Slik var det for meg, ble ufattelig trøtt, tok lang tid å våkne ordentlig, sov plutselig mange timer og hade behov for søvn på dagtid. Jeg hadde epilepsi fra før, så vi trodde det kunne være et anfall som ikke slutter (blodsmak? tungebit?).

Det viste seg at det ikke er epileptisk men en sjelden sykdom kalt hypersomni. Det har fellestrekk med narkolepsi.

Kontakt lege.

Anonymkode: b4aa4...12a

Han virker helt normal i dag. Pratsom, glemte ikke noe, gjør lekser og er ellers normal igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...