Gå til innhold

Føler meg ikke nok verdsatt på jobb og begynner å mistrives ...

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en liten bedrift hvor jeg har mye ansvar. Jeg har ansvar for alle kunder og avtaler, lederansvar, ansvar for halvparten av arbeidstakerne, ansvarlig for oppsett av folks arbeidsuke, jeg gjør administrativt arbeid, er ansvarlig for driften når sjefen er borte  m.m. Vi har alle mye å gjøre her, men personlig føler jeg at jeg har mest på skuldrene i bedriften her (selvom sjefen er uenig og mener at ingenting hadde fungert her hadde det ikke vært for hn)

Jeg føler absolutt ikke at jeg verdsettes nok iforhold til mengde ansvar og arbeid jeg har! 
Jeg har tilnærmet samme lønn som en "vanlig" ansatt, en kollega fikk 20.000,- mer enn meg i lønn siden han var så viktig at vi ikke kunne miste han. Når jeg nevner mer lønn blir sjefen irritert umiddelbart. 
En av mine goder her er bil. Dette er bilen jeg bruker både privat og i jobb. Jeg sitter på kontor, allikevel har jeg fått en svær varebil. Totalt ubrukelig for meg! Jeg har sagt det flere ganger at den er unødvendig dyr, jeg frakter bare luft (det eneste som ligger i lasterommet er en ryggsekk) og det hadde vært bedre med en personbil. Dette sier jeg for døve ører og jeg har gitt opp. Høres ut som jeg maser om det daglig, men det stemmer ikke. Nevnt det kanskje 5 ganger iløpet av mine to år her.

Andre får ferie og fri når de ønsker. Når jeg ber om det er det ork og uff for da vil sjefen ha fri og jeg må styre skuta. Hvis jeg da ber om hjemmekontor blir det sure miner selvom jeg kan sitte på andre siden av kloden og gjøre jobben min.

Jeg er så lei sure miner og dårlig humør hos sjefen , andre får sine ønsker oppfylt veldig ofte mens når jeg spør om noe blir det bare feid vekk osv. Synes det er så trist for jeg liker virkelig jobben jeg gjør, men det er så mye som blir for dumt her og en sjef som styrer med følelser og ikke fornuft.

Sorry! Dagens klageinnlegg 🙈

Anonymkode: d640e...cdb

Fortsetter under...

Jeg syns du skal begynne å søke jobber. Når du skal til intervju på en annen jobb, ber du så klart om 50.000 mer i lønn der enn du allerede har. Og når du evt får tilbudet, spør du sjefen din om han kan matche det - pluss, såklart litt ekstra. F eks en annen bil, mer fri, eller 10.000 på toppen. 

Anonymkode: 79356...7ee

Enten må du ta deg en skikkelig prat med sjefen din, si at du mistrives og vurderer å slutte og forklare årsakene eller så må du bare finne deg en ny jobb. Faren er at du vil finne en annen jobb der du heller ikke får ferie når du vil, der frynsegodene ikke passer (om det er frynsegoder i det hele tatt) og der anerkjennelsen ikke føles like stor som ansvaret osv, så det er lurt om du har klart for deg hva som er viktigst for deg i et eventuelt jobbytte eller i en samtale med sjefen. Jeg har en jobb der jeg trives godt, men det er ingen frynsegoder, ingen muligheter til lønnsøkning utenom stigen og jeg har vel fått ferie når jeg ønsker én sommer de siste fem årene, men jeg har de beste kollegene, interessante oppgaver og muligheter for nye utfordringer.  

Anonymkode: ae44e...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...