Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Hvilke skjerm-regler ville du hatt for en 11-åring som er to timer hjemme alene etter skolen før jeg kommer hjem. Han går ikke på noen aktiviteter. Jeg kommer hjem kl 16. Han legger seg 20.30. Anonymkode: 73b32...4e8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Har ingen regler. Mener du han skal begynne på middagen? Ellers har han lekser som han gjør. Anonymkode: 453f5...0b1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Det kommer veldig ann på hvor dere bor og hva han får lov til å gjøre alene hjemme. Vi bodde veldig nære skolen, i en barnevennlig gate med veldig mange barn i nærheten. Slik at ungene ofte hadde med seg venner hjem eller var ute i hagen og leka. De endte igrunn alltid hjem til oss siden vi bodde så nære skolen, enklest for alle. Mine unger skulle gjøre leksene etter skolen, de tok seg gjerne en brødskive før de satt seg med leksene. Da hadde de tiden til å gjøre det de ville. Ungene gjorde leksene selv, lå de oppslått på bordet når ejg kom hjem så viste jeg noen trengte hjelp til noe, men de hadde gjort alt de kunne. Mine to barn syns nemlig det var kjeelig åmåtte avbryte lek for å gjøre lekser, så de syns dette var topp. Hadde de venner på besøk så måtte de også gjøre lekser, det var ingen kjæe mor om de ville være med de hjem. Hadde de venner på besøk var det ikke noe skjerm, såfemt ikke det var skikkelig drittvær ute og en sjelden gang. En sjeldent gang syns jeg det var greit og e holdt seg til det. Jeg var nok en kjip mamma somsa ingen skjermer når det var besøk,var noen besøkende som syns jeg var fryktelig steng i starten men så hørte jeg aldri noe mer. Mine to bonusbarn måtte ha oss voksne til å si de skulle gjøre lekser, selv om de klarte leksene selv så skjedde det aldri at de gjorde de før vi kom hjem og masa ørten ganger. Men utover dette så var reglene de samme og ingen klaging på det der heller. Anonymkode: a1f6c...427
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Da hadde jeg sakt: "Ta deg en is og kos deg til jeg kommer hjem". Anonymkode: 137f7...2fc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 11 åringer er sosial på en annen måte en før nå,de spiller sammen online mens de snakker sammen i headset. Så hadde selvsagt ikke nektet barnet mitt å spille med venner de få timene jeg hadde vært vekke! Her har vi heller ingen regler for spilling nå når han er blitt så stor. Anonymkode: 268af...0dd
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 Ja synes dette er vanskelig. Han har ikke lyst til så mye.. Anonymkode: 73b32...4e8
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 Vi har ingen skjerm-regler, er de alene hjemme gjør de som de vil. Men sier jeg at de må slå av fordi jeg synes de har sittet lenge foran skjermen gjør de det da, så i ditt tilfelle hadde jeg nok bedt han skru av og finne på noe annet en stund når jeg kom hjem. Anonymkode: 1dbe9...1e9
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Hos oss er det en regel at før skjerm skal leksene skal være gjort, de skal spise og rydde etter seg på kjøkkenet. Når det er unnagjort har vi ingen regler for skjerm. Men det begrenser seg selv da mine tre barn er svært aktive, så de fleste ettermiddager går til trening og å være sammen med venner. Hadde de ønsket å sitte med skjerm fra de kom hjem fra skolen og frem til leggetid ville vi nok begrenset ved å igangsette andre aktiviteter. Anonymkode: 86880...fe3
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 On 1/9/2023 at 10:01 PM, Anonym bruker said: Hvilke skjerm-regler ville du hatt for en 11-åring som er to timer hjemme alene etter skolen før jeg kommer hjem. Han går ikke på noen aktiviteter. Jeg kommer hjem kl 16. Han legger seg 20.30. Anonymkode: 73b32...4e8 her spiller hn så mye hn vil fra November til Mars, da er det stort sett møkka vær, hn trener 2-3 ganger i uka og er også med venner, så er ikke så strenge på det. mobilen er av mellom 21-07 har 2 timer på apper på tlf om dagen,men bruker det sjelden opp da det er ps5 som gjelder nå. legger seg 22 Anonymkode: 34bfd...4a2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 2023-1-9 den 22.01): Hvilke skjerm-regler ville du hatt for en 11-åring som er to timer hjemme alene etter skolen før jeg kommer hjem. Han går ikke på noen aktiviteter. Jeg kommer hjem kl 16. Han legger seg 20.30. Anonymkode: 73b32...4e8 0 regler. Hvorfor skal han ha skjermregler? Anonymkode: 7c146...17a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 2023-1-10 den 13.47): Ja synes dette er vanskelig. Han har ikke lyst til så mye.. Anonymkode: 73b32...4e8 Det er ikke vanskelig. La han spille/se skjerm. Tar ikke skade av det. Anonymkode: 7c146...17a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 Da vi kom hjem fra skolen på 90-tallet, glana vi på Fullt hus, Baywatch og Pasific Blue. Vi så alt. Men! Vi var også mye ute. Jeg sier ja til skjerm. Anonymkode: 7c146...17a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): 0 regler. Hvorfor skal han ha skjermregler? Anonymkode: 7c146...17a Det er ikke alle 11 åringer som klarer å regulere at de ikke sitter for mye med skjerm,så er ikke rart at foreldre velger å ha skjerm regler Anonymkode: 268af...0dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå