Gå til innhold

Gunhild Stordalen

Anbefalte innlegg

Altså, hun fremstår jo rett og slett litt enkel? Ikke særlig smart? Og hun har virkelig fullført medisinstudiet? Tenker det er en grunn til at hun ikke jobber som lege, men heller sørga for berømmelse ved å bli sammen med en rik kjendis? 

Den boka hennes, hennes omtale om den og et angrep på anmelder i Dagbladet for åpent kamera, altså...

Mulig sykdom og behandling har påvirket kognitive evner, men hun virker jo bare "blond" nå. Og avskriver nesten medisin og kommer med banale "påstander" som hun har "opppdaget". Hva har skjedd med henne? Eller er hun lik? Bare at nå er hun ikke gjemt i Petter sin skygge mer? 

Anonymkode: 6f47e...fc3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437191-gunhild-stordalen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orker ikke følge med på alt hun gjør.

Men det siste jeg leste, der tror jeg hun dessverre blander kortene.

At kosthold og ernæring, trening og livsstil har enormt mye å si for helsen, at det i mange tilfeller kan reversere plager og sykdom eller bedre eller i forebygge videre plager/sykdom, det er det ingen tvil om.

Problemet er at hun nå - tilsynelatende, ut fra det lille jeg har lest - nærmest hevder at denne livsstilsendingen er skyld i at hun er noenlunde frisk i dag. At hun holder seg frisk med et kosthold og livsstil, det er jeg ikke i tvil om. Men hun kan ikke se bort fra eller bagatellisere det at hun var gjennom to stamcellebehandlinger som ingen andre med samme problemer har fått i Norge (og som hun heller ikke hadde fått om det ikke var for at hun da var gift med han hun var gift med).

Videre så er ikke det kostholdet hun fører for alle. Flott om hun kan leve bra på vegansk eller vegetarisk. Men det er ikke alle som kan det, fordi de tåler dårlig proteinkildene man da må velge og ellers tåler dårlig en del av det andre man må spise mer av.

JA! til sunnere og mer bærekraftig kosthold, mer fysisk aktivitet og bedre livsstil!

Men også ja til mer forståelse for hva hvermansen med div. diagnoser ofte møter i systemet når man blir syk. Jeg kunne nok også mest trolig vært i jobb og tilnærmet frisk om jeg hadde hatt en milliardærmann som kunne betalt for behandling i utlandet for meg tidlig i mitt sykdomsforløp (annen sykdom enn hva GS har). Men jeg stod uten noen slike muligheter, hvor det lille som er av kompetanse på det jeg feiler er i utlandet, men som det norske helsevesenet ikke vil forholde seg til overhodet fordi de ikke kan noe om det. Jeg endte med uføretrygd og lite å leve av. Jeg gjør det beste jeg kan innen de rammene jeg har. GS kunne gjerne forsøkt å leve som meg, jeg tror ikke hun hadde greid seg særlig bedre enn jeg gjør (jeg har like lang utdannelse som det hun har). For uten alle de privilegiene hun har så hadde nok ikke hun greid å prestere veldig godt heller. Det er greit å snakke om hvor enkelt det er å ta riktige valg når man sitter i en 30-mill leilighet og vet du ikke vil få økonomiske problemer resten av livet.

GS er smart nok, hun, det er det ingen tvil om. Men det virker på mange måter som om hun har mistet bakkekontakten - selv om hun forsøker å fremstille det som om hun er svært så jordnær og lever "enkelt".

For en tid tilbake var det en artikkel i en avis hvor det bl.a. var delt noen mattips og oppskrifter - men bare der mister hun mange, fordi det var i stor grad dyre ingredienser, og mange av dem er også mat som er alt annet enn lokalprodusert, for å si det sånn.

Det er synd, jeg tror hun har en god vilje og et svært viktig budskap. Den jobben hun har gjort med å spre kunnskap og få viktige nøkkelpersoner på ulike kontinent til å samtale sammen, det er det få som greier. Visjonen er stor og jobben enormt viktig.

Men hun må passe på at hun ikke distanserer seg for mye fra folk, for det skader prosjektet hennes. Hun må takle saklig kritikk, og bør møte annen med saklig kunnskapsopplysning. Det er få journalister som har gode nok kunnskaper om et så stort og tverrfaglig område som mat og miljø er, spesielt når man også skal se det sammen med økonomi og bærekraft og internasjonale lover og regler.

Anonymkode: 0a8a6...eb4

Jeg har ikke sansen for henne. Supert hun jobber for å få til endringer for å bedre levevilkårene for kommende genrasjoner, men det er så mye som motsier det hun sier. 

Hadde hun vært lege så hadde hun nok sagt at personen hadde ett alkohol problem om det var hun som var pasienten før. Nå skryter hun av at hun har sluttet med alkohol. For meg så skurrer det i ørene for mengden hun drakk hver dag før, burde jo hun som lege ha vist ikke var bra for noe og at det var ett missbruk. Har en 20åring i hus som komme terte at hun hadde sluttet helt å drikke og hun ville gjøre det samme. Da måtte jeg spørre henne om hun viste hvor mye hun drakk ifra før av. Hun ble litt paff når hun googlet og fant det ut, for dette var veldig langt unna hva min datter drakk. Hun drikker lite til å akkurat ha vært russ, var vel nesten edru hele russetiden. Så det at hun påvirker ungene voksne slik er både bra og negativt, for de får bare med seg det positive med dette i overskrifter, men de leser ikke lengre ned og finner ut at hun faktiskt hadde ett problem for det skjønnmaler hun. 

Utifra hvordan hun lever så kan jeg spise kjøtt med god samvittighet resten av livet, for jeg har ett helt annet forbruk på det meste enn hun. Jeg kjører ikke bil, jeg sykler dit jeg skal og ikke påen elsykkel.Jeg kjøper meg ikke nye klær før jeg trenger og jeg har ikke mer ennjeg må ha. Jeg har en veldig liten leilighet i forhold til henne, altså så bruker jeg mindre strøm, vann og ikke har jeg mange fancy ting som bruker strøm. Jeg kan ta bussen til hytta når jeg har ferie,nå er jeg ikke glad i å dra til utlandet når jeg har ferie så jeg nyter late dager på hytta der jeg ikke for ruker noe mer enn hjemme. 
Ja, jeg skjønner hun trenger å bruke bil, fly osv mer enn meg siden hun reiser verden rundt, men det virker som hun gjør det mer enn hun burde utifra hva hun skriker så høyt om. Hu tar bilen med bikkja i bilen for å lufte den. For meg er det helt bak mål å slenge bikkja i bilen, kjøre ett sted for å gå tur med den når hun skal redde verden. Dabør hu heller gå ut døra og gå en runde derifra.hu som bor der hu bor, så om det er kjedelig å se asvalt er jo hennes valg egentlig. 

Anonymkode: e2400...948

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg orker ikke følge med på alt hun gjør.

Men det siste jeg leste, der tror jeg hun dessverre blander kortene.

At kosthold og ernæring, trening og livsstil har enormt mye å si for helsen, at det i mange tilfeller kan reversere plager og sykdom eller bedre eller i forebygge videre plager/sykdom, det er det ingen tvil om.

Problemet er at hun nå - tilsynelatende, ut fra det lille jeg har lest - nærmest hevder at denne livsstilsendingen er skyld i at hun er noenlunde frisk i dag. At hun holder seg frisk med et kosthold og livsstil, det er jeg ikke i tvil om. Men hun kan ikke se bort fra eller bagatellisere det at hun var gjennom to stamcellebehandlinger som ingen andre med samme problemer har fått i Norge (og som hun heller ikke hadde fått om det ikke var for at hun da var gift med han hun var gift med).

Videre så er ikke det kostholdet hun fører for alle. Flott om hun kan leve bra på vegansk eller vegetarisk. Men det er ikke alle som kan det, fordi de tåler dårlig proteinkildene man da må velge og ellers tåler dårlig en del av det andre man må spise mer av.

JA! til sunnere og mer bærekraftig kosthold, mer fysisk aktivitet og bedre livsstil!

Men også ja til mer forståelse for hva hvermansen med div. diagnoser ofte møter i systemet når man blir syk. Jeg kunne nok også mest trolig vært i jobb og tilnærmet frisk om jeg hadde hatt en milliardærmann som kunne betalt for behandling i utlandet for meg tidlig i mitt sykdomsforløp (annen sykdom enn hva GS har). Men jeg stod uten noen slike muligheter, hvor det lille som er av kompetanse på det jeg feiler er i utlandet, men som det norske helsevesenet ikke vil forholde seg til overhodet fordi de ikke kan noe om det. Jeg endte med uføretrygd og lite å leve av. Jeg gjør det beste jeg kan innen de rammene jeg har. GS kunne gjerne forsøkt å leve som meg, jeg tror ikke hun hadde greid seg særlig bedre enn jeg gjør (jeg har like lang utdannelse som det hun har). For uten alle de privilegiene hun har så hadde nok ikke hun greid å prestere veldig godt heller. Det er greit å snakke om hvor enkelt det er å ta riktige valg når man sitter i en 30-mill leilighet og vet du ikke vil få økonomiske problemer resten av livet.

GS er smart nok, hun, det er det ingen tvil om. Men det virker på mange måter som om hun har mistet bakkekontakten - selv om hun forsøker å fremstille det som om hun er svært så jordnær og lever "enkelt".

For en tid tilbake var det en artikkel i en avis hvor det bl.a. var delt noen mattips og oppskrifter - men bare der mister hun mange, fordi det var i stor grad dyre ingredienser, og mange av dem er også mat som er alt annet enn lokalprodusert, for å si det sånn.

Det er synd, jeg tror hun har en god vilje og et svært viktig budskap. Den jobben hun har gjort med å spre kunnskap og få viktige nøkkelpersoner på ulike kontinent til å samtale sammen, det er det få som greier. Visjonen er stor og jobben enormt viktig.

Men hun må passe på at hun ikke distanserer seg for mye fra folk, for det skader prosjektet hennes. Hun må takle saklig kritikk, og bør møte annen med saklig kunnskapsopplysning. Det er få journalister som har gode nok kunnskaper om et så stort og tverrfaglig område som mat og miljø er, spesielt når man også skal se det sammen med økonomi og bærekraft og internasjonale lover og regler.

Jeg tror du har veldig rett i det du sier om at hun ikke har bakkekontakt. Hun har antakelig levd så lenge med mye penger at hun ikke ser hvor inni gamperæva privilegert hun er. Hun lever ikke i samme verden som de fleste av oss og hun har helt glemt hvor hun kom fra. 

Anonymkode: 8079c...39b

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tror du har veldig rett i det du sier om at hun ikke har bakkekontakt. Hun har antakelig levd så lenge med mye penger at hun ikke ser hvor inni gamperæva privilegert hun er. Hun lever ikke i samme verden som de fleste av oss og hun har helt glemt hvor hun kom fra. 

Jeg tror hun ved å fremstå på denne måten dessverre gjør at EAT får mindre oppslutning. Teori og praksis synes å tilhøre to forskjellige verdener, og jeg tror ikke det er det hun ønsker.

Så akkurat hvordan hun angrep hun som har gitt boken hennes et dårlig terningkast. Der virket GS mildt sagt ikke stabil.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror hun ved å fremstå på denne måten dessverre gjør at EAT får mindre oppslutning. Teori og praksis synes å tilhøre to forskjellige verdener, og jeg tror ikke det er det hun ønsker.

Så akkurat hvordan hun angrep hun som har gitt boken hennes et dårlig terningkast. Der virket GS mildt sagt ikke stabil.

Nettopp. Og hun lever i den villfarelsen at hun er helt vanlig. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nettopp. Og hun lever i den villfarelsen at hun er helt vanlig. 

Ja, det virker slik. Utad blir hun da dessverre mindre troverdig.

Den visjonen hun har med EAT er helt fantastisk, også det at de har fått med seg mange viktige aktører som tidligere ikke snakket sammen. Men hun må passe seg for å ikke ødelegge for eget prosjekt, til det er det for viktig.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke sansen for henne. Supert hun jobber for å få til endringer for å bedre levevilkårene for kommende genrasjoner, men det er så mye som motsier det hun sier. 

Hadde hun vært lege så hadde hun nok sagt at personen hadde ett alkohol problem om det var hun som var pasienten før. Nå skryter hun av at hun har sluttet med alkohol. For meg så skurrer det i ørene for mengden hun drakk hver dag før, burde jo hun som lege ha vist ikke var bra for noe og at det var ett missbruk. Har en 20åring i hus som komme terte at hun hadde sluttet helt å drikke og hun ville gjøre det samme. Da måtte jeg spørre henne om hun viste hvor mye hun drakk ifra før av. Hun ble litt paff når hun googlet og fant det ut, for dette var veldig langt unna hva min datter drakk. Hun drikker lite til å akkurat ha vært russ, var vel nesten edru hele russetiden. Så det at hun påvirker ungene voksne slik er både bra og negativt, for de får bare med seg det positive med dette i overskrifter, men de leser ikke lengre ned og finner ut at hun faktiskt hadde ett problem for det skjønnmaler hun. 

Utifra hvordan hun lever så kan jeg spise kjøtt med god samvittighet resten av livet, for jeg har ett helt annet forbruk på det meste enn hun. Jeg kjører ikke bil, jeg sykler dit jeg skal og ikke påen elsykkel.Jeg kjøper meg ikke nye klær før jeg trenger og jeg har ikke mer ennjeg må ha. Jeg har en veldig liten leilighet i forhold til henne, altså så bruker jeg mindre strøm, vann og ikke har jeg mange fancy ting som bruker strøm. Jeg kan ta bussen til hytta når jeg har ferie,nå er jeg ikke glad i å dra til utlandet når jeg har ferie så jeg nyter late dager på hytta der jeg ikke for ruker noe mer enn hjemme. 
Ja, jeg skjønner hun trenger å bruke bil, fly osv mer enn meg siden hun reiser verden rundt, men det virker som hun gjør det mer enn hun burde utifra hva hun skriker så høyt om. Hu tar bilen med bikkja i bilen for å lufte den. For meg er det helt bak mål å slenge bikkja i bilen, kjøre ett sted for å gå tur med den når hun skal redde verden. Dabør hu heller gå ut døra og gå en runde derifra.hu som bor der hu bor, så om det er kjedelig å se asvalt er jo hennes valg egentlig. 

Anonymkode: e2400...948

Og hunden hennes spiser jo mer enn meg, så hvor bra er den for miljøet? 

Utdannet lege, men vet ikke hvordan sovepiller fungerer, hun var jo også avhengig av dem. Ikke noe bra forbilde akkurat.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Altså, hun fremstår jo rett og slett litt enkel? Ikke særlig smart? Og hun har virkelig fullført medisinstudiet? Tenker det er en grunn til at hun ikke jobber som lege, men heller sørga for berømmelse ved å bli sammen med en rik kjendis? 

Den boka hennes, hennes omtale om den og et angrep på anmelder i Dagbladet for åpent kamera, altså...

Mulig sykdom og behandling har påvirket kognitive evner, men hun virker jo bare "blond" nå. Og avskriver nesten medisin og kommer med banale "påstander" som hun har "opppdaget". Hva har skjedd med henne? Eller er hun lik? Bare at nå er hun ikke gjemt i Petter sin skygge mer? 

Jeg så debatten, og syns anmelder var veldig ufin og oppjaget når hun omtalte boka - så jeg skjønner faktisk at hun reagerte. Men heldig var det jo ikke.. 

Anonymkode: 0380d...741

Annonse

Nå så jeg  det intervjuet, det var jo direkte pinlig. Å påstå at Cathrine Krøger ikke hadde lest boken er jo helt latterlig. Jeg er ikke alltid enig i CK sine utsagn, men hun er en dyktig litteraturanmelder.  Dette var rett og slett flaut og se. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nå så jeg  det intervjuet, det var jo direkte pinlig. Å påstå at Cathrine Krøger ikke hadde lest boken er jo helt latterlig. Jeg er ikke alltid enig i CK sine utsagn, men hun er en dyktig litteraturanmelder.  Dette var rett og slett flaut og se. 

Krøger har hovedfag idéhistorie, lang erfaring som litteraturanmelder og ja, sykepleien. Hvordan Stordalen prøver å undergrave hennes profesjonelle ståsted og autoritet er bare kvalmt.  

Anonymkode: 4a97d...4c8

Jeg skulle lett ha levd sunt om andre handlet inn, jeg kunne trene med min private instruktør, mens kokken laget mat. I tillegg så hadde jeg ikke trengte å jobbe, betale regninger, vaske klær, ta kollektivt.

Inntil hun selv har prøvd det i et år så kan hun ta seg en bolle. 

Noe av det mest pinlige (hvis det i det hele tatt går an å rangere de mange pinlige utsagnene hennes) er hvordan hun ble så eitrende indignert over at media ikke fremstilte henne som den FAGPERSONEN hun var da hun kom inn i Stordalen-familien. Af hun i det hele tatt ikke skjønner at man ikke er en sterk fagperson som student, og at media faktisk KUN var interessert i henne FORDI hun var dama til Stordalen, er direkte flaut. Snakk om å være høy på seg selv!

Anonymkode: a7fd8...0bb

Huff. Hun kommer meget dårlig fra alt i denne saken. https://www.dagbladet.no/meninger/vil-neppe-gi-noen-et-bedre-liv/78241605

Gud bedre, det klippet var pinlig.

Har selv studert medisin. At godt kosthold, trening, søvn og hvile er viktig visste jeg om før jeg begynte å studere. Hvor restriktiv man skal være med avhengighetsskapende medisiner (herunder sovemedisiner) fikk vi prentet inn igjen og igjen.

Kanskje hun bør ta det på egen kappe - kanskje hun ikke fulgte godt nok med da hun studerte?

Anonymkode: a699a...e36

Huff. Hun kommer meget dårlig fra alt i denne saken. https://www.dagbladet.no/meninger/vil-neppe-gi-noen-et-bedre-liv/78241605

Jeg har skrevet sterkt kritisk til det GS har gjort i denne saken og også hvordan jeg mener hun blir mindre troverdig i det hun fronter i EAT når hun velger å leve som hun gjør, på en måte som viser at hun ikke har bakkekontakt med hva som er virkeligheten til "folk flest".

MEN, jeg synes denne kronikken fra dr Vaage er minst like ille som det han selv kritiserer hennes bok for.

Han skriver bl.a.:

"Har ikke disse livsstilsregler vært en del av allmennkunnskapen i flere tiår?

...

At de fem pilarene - søvn, mat, trening, hvile og nærhet - er viktig, vil sannsynligvis 90 prosent av befolkningen være enig i.

...

Gunhild Stordalen mener at hun har fått vite for lite om de fem pilarene i medisinstudiet. Tja, som sagt er vel dette til stor del allmenn kunnskap. Er der noen leger i Norge som ikke kjenner til og som er uenig i at søvn, mat, trening, hvile og nærhet er viktig?"

Det han skriver her, det er rimelig arrogant og virkelighetsfjernt hva legerollen innebærer.

Da jeg studerte hadde vi også ganske tett samarbeid med legestudenter. På den tiden hadde de på medisinstudiet 8 - åtte! - timer om kosthold og ernæring på studiet. Mange av studentene var sjokkerte fordi de lærte så lite om det og etterlyste langt mer kunnskap om dette for å kunne hjelpe pasientene sine i praksis når de var ferdigutdannet, for som de sa "det hjelper lite om vi ikke kan si særlig annet enn det folk allerede vet, nemlig at sunn mat og trening og søvn er viktig". Flertallet av studentene på studiet mente at kosthold, ernæring og livsstil ikke var deres bord, at det hadde lite eller ikke noe med legegjerningen å gjøre, at det fikk andre ta seg av...

Tre til fem år senere hadde timeantallet på studiet hva kosthold og ernæring angår gått ned til 6 - seks - timer.

Rundt fem år etter det vet jeg om en som startet på medisinstudiet med ønsket om å jobbe spesifikt senere med kosthold og ernæring og livsstil som en tilnærming til både forebygging av sykdom og som redskap til å kurere eller gjøre livet bedre for pasienter med diagnoser. Personen sluttet raskt fordi den oppdaget at fokuset på kosthold og ernæring var så lite at personen anså det som ingenting. Personen søkte seg til samme type utdanning i et annet land hvor fokuset var langt mer oppdatert på hva kosthold og ernæring og livsstil har å si for folks helse, gi legene nok kunnskap om dette og også hvordan de i praksis kan hjelpe pasientene som må legge om kosthold og livsstil.

Selv har jeg hatt én fastlege som har hatt kunnskap om kost og ernæring. Resten har på det beste sagt "om du tror det hjelper så kan du jo spise sunt". Selv ikke når jeg har kommet med helt spesifikke problemer relatert til kosthold fikk jeg noen hjelp, for det var sikkert bare noe jeg innbilte meg, jeg måtte bare ikke "tenke på det" så slapp jeg nok symptomer (fikk mange år senere påvist alvorlig allergi, men måtte gå privat for å finne en lege som var villig til å ta prøvene som var nødvendige).

Jeg var senere mange år i en utredning, hvor kosthold er en internasjonalt kjent faktor som påvirker det som de visste jeg hadde problemer med og noe som er avgjørende for å begrense skadeomfanget man ellers kan få. Norske fastleger og spesialister "jaja, gidder du og tror det kan hjelpe, kan du jo alltids sette deg inn i det og følge det, men det er ikke nødvendig". En og samme spesialist har prestert å si "bare tull, det har ikke noe å si" - neste konsultasjon "hadde du ikke gjort det du har gjort med kostholdet så hadde du i dag vært ekstremt syk og trolig fått alvorlig skade pga. dette, så du må ikke finne på å slutte" - for neste gang å si "at du gidder det greiene der, jaja, du får jo bare fortsette med det om du vil tro det hjelper". All medisinsk forskning viser at kosthold er avgjørende når det kommer til dette problemet.

Jeg har spurt konkret etter hjelp og fått høre, fra både fastleger og spesialister - "nei, dette har jeg ikke kunnskap om, så dette får du finne ut av selv om du absolutt vil".

Så dr. med. emeritus Vaage, han er sørgelig akterutseilt både når det kommer til hva den jevne lege i Norge kan når det kommer til kosthold og ernæring og andre livsstilsfaktorer. Og når legene kan så altfor lite om det blir pasientene i stor grad overlatt til seg selv, finne ut av ting selv, for legene kan ikke nok til å gi konkrete råd, følge opp pasientene over tid som har utfordringer når det kommer til kosthold og ernæring og andre livsstilsfaktorer.

Vi så det senest for få dager siden her på forumet, en bruker som hadde fått beskjed fra sin lege om å legge om kostholdet og spise lavkarbo. Men pasienten fikk ikke noen råd fra legen om hvordan dette skulle gjennomføres, kun beskjed om at det måtte hun finne ut av selv.

Gunnhild Stordalens nylige oppførsel og manglende bakkekontakt er jeg sterk kritiker av. Men slike som dr Vaage er langt farligere for pasienter i landet, fordi han sitter på sin høye hest og lener seg på "90 prosent av folket vet dette", og fraskriver seg dermed ansvar for å formidle kunnskap som hjelper pasienter som kan og må gjøre kostholdsendringer for å få det bedre, bli friske eller forebygge sykdom.

Han skriver også om GS bok, at den er "pinlig overflatisk". Men dr Vaages kronikk er langt mer overfladisk og langt mer pinlig.

Det er et kjent problem i Norge at leger som fronter mer detaljert hva forskning har vist kosthold og ernæring har å si for livsløpshelse, livskvalitet, forebygging av problemer og sykdom OG hvordan optimalt kosthold i mange tilfeller kan gjøre at man ikke lenger er syk, at man kan slippe bruk av medisiner med store bivirkninger eller "bare" gi langt bedre livskvalitet med sykdom og hindre forverring - disse legene blir latterliggjort av sine legekolleger, de blir skvist ut fra det gode lag og ikke tatt på alvor. Dette er gjerne leger som har brukt årevis på å sette seg inn i detaljer i slik forskning, som i noen grader har spesialisert seg, som baserer seg kun på god forskning - men som opplever å nærmest bli tvunget til taushet av sine kolleger. Og Vaage forsøker seg her på det samme når det gjelder Gunnhild Stordalen, det er i Vaages kronikk hersketeknikker og latterliggjøring en masse, mistenkeliggjøring av hennes kunnskaper. Det er pinlig overfladisk det!

https://www.dagbladet.no/kultur/reagerer-pa-stordalen-bok-provoserer-meg/78206459

Mange som reagerer på hennes høyflygende påstander, som bare virker navlebeskuende og selvforherligende.

Den dama er høy på seg selv altså.

Hun har sikkert mange gode egenskaper også, og mange fine ambisjoner, men med denne boka og de siste uttalelsene i media ødelegger hun for seg selv...

Anonymkode: 8c2bf...6ba

Hun er nå ganske lik de fleste i den gata, det er ikke noe nytt eller revolusjonerende hun kommer med. I hvert fall ikke om en følger med på hva som skjer utenfor Norges grenser. Bare se mot California, der har du en egen gruppe med veganere som har frontet dette leeeeenge. Noe er det selvfølgelig i dette, det er ikke uten grunn at de også er en av blå sonene i verden. 

Jeg skjønner ikke hva folk klikker så over når det kommer til Stordalen. Det hun legger frem via EAT og Lancet dietten er absolutt basert på en sunn og bærekraftig livsstil. Det er ikke hun som har funnet ut av dette, hun er kun en videreformidler vi fint kan velge om vi gidder å høre på eller ei. Det er ikke noe å irritere seg over, hun er da bare en av mange tusen som sier akkurat det samme. 

Anonymkode: 865a8...bf2

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hun er nå ganske lik de fleste i den gata, det er ikke noe nytt eller revolusjonerende hun kommer med. I hvert fall ikke om en følger med på hva som skjer utenfor Norges grenser. Bare se mot California, der har du en egen gruppe med veganere som har frontet dette leeeeenge. Noe er det selvfølgelig i dette, det er ikke uten grunn at de også er en av blå sonene i verden. 

Jeg skjønner ikke hva folk klikker så over når det kommer til Stordalen. Det hun legger frem via EAT og Lancet dietten er absolutt basert på en sunn og bærekraftig livsstil. Det er ikke hun som har funnet ut av dette, hun er kun en videreformidler vi fint kan velge om vi gidder å høre på eller ei. Det er ikke noe å irritere seg over, hun er da bare en av mange tusen som sier akkurat det samme. 

Anonymkode: 865a8...bf2

Bærekraftig!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...