Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg kunne aldri tenkt meg hund. Allergier og har ingen interesser av det, ser mest styret med det og tid. Er det galt å si dette til noen som har hund? Blir man sett negativt på pga dette? Det er som de som ikke ønsker barn eller bare et. Fordi man ikke vil ha ansvaret ikke fordi det er noe galt med dyr. Anonymkode: 90d25...07e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Hvorfor skal du si det? Anonymkode: 0efdb...b07
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Hvorfor må du si noe om det i det hele tatt? Bare nikk og si «Kjekt å se at dere har det fint med hund» Noen ganger er det bare best å ikke si sp mye, bare anerkjenne gleden andre har for ting i livet sitt. Selv om du selv ikke ville tatt i det med ildtangen til naboen engang. Jeg hater hagearbeid og blomster, men jeg står da ikke og disser ned venner og familien sine prosjekter. Anonymkode: a3203...342
Twintipp Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Har noen hundegale venner, og når de sier: du skulle hatt hund osv, så svarer jeg bare at jeg ikke vil binde meg, at kidsa er allergiske m.m. Sier ikke at jeg synes det er litt uhygienisk, mye styr og litt ekkelt at dyra ligger og slikker tissen og rompa ren i sofaen liksom😅 Det vil jo bare såre dem.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Nei, for all del. Jeg har hund selv og skjønner godt at det ikke er for alle. For oss er det supert der vi er i livet akkurat nå med store barn som tar del i ansvaret, og fordi jeg er over middels glad i dyr og synes det er mer kos og selskap enn styr. Det betyr ikke at jeg ikke ser at det er jobb, og jeg forstår at andre ikke orker den jobben. Anonymkode: 2ab4f...ad4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Jeg tenker at du er teit. Ikke fordi at du ikke ønsker deg hund, men siden du føler du bare må fortelle det til hundeelskere. Jeg liker virkelig ikke katter, men går ikke rundt og fortelle de som har kattet at jeg personlig aldri kunne tenke meg en. Den eneste jeg har sagt det til en min søster mår hun for 3. gang på 3 år prøvde å prakke på meg en kattunge siden barna syns den var så søt... Anonymkode: ce4c5...a71
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Samme som de andre: jeg har hund, elsker hunden min og har null problem med å forstå at mange virkelig ikke vil ha det. Du kan jo bare si det, tror ikke folk blir lei seg for det, men det er jo ganske rart å si det sånn ut i luften. Litt som om du skulle sagt : Jeg ville aldri hatt på meg en sånn genser. Eller: Glad ikke mannen min ser ut som din. Anonymkode: eacfd...1f4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har hund, og blir overhodet ikke lei meg av at noen ikke vil ha det. Men det er jo en helt unødvendig ting å diskutere. Jeg har et vennepar hvor de er allergiske, hvorfor i alle dager skal jeg diskutere hundehold med dem? Jeg aksepterer at de overhodet ikke kunne tenke seg det, og de aksepterer at jeg koser meg med mitt hundehold. Vi kan snakke om andre ting. Anonymkode: f89a5...077
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Det kommer helt an på sammenhengen og situasjonen du sier det, HI - og ikke minst hvordan du sier det. Jeg har ikke hund selv, men er veldig glad i hunder og dyr generelt, har passet mye hunder også. Men noen som ikke selv ønsker seg hund synes å ha behov for å vise avsky eller virkelig utbrodere hvorfor de ikke vil ha hund, nesten som om de føler de må overbevise andre om at det de føler er rett. Og det blir bare veldig feil og egentlig ganske pinlig. Det er ikke vanskelig å formidle i riktig situasjon og sammenheng at man kan forstå at andre liker hunder og ønsker å ha hund, men at du selv ikke vil ha hund, da du synes det er for mye ansvar og du nok ikke er veldig begeistret for hunder generelt, selv om du synes mange hunder kan være søte i små doser. Stor forskjell på det og snakke ned hunder som ekle, skitne og uhygieniske, farlige gneldremaskiner som driter overalt... Hvordan du formidler det har alt å si, samt sammenhengen det sies i. Anonymkode: c0106...ce6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Dette er i sammenhenger der det sies at jeg burde få meg hund. Og jeg snakker ikke ned hund. Selv kommer jeg aldri inn på temaet hund. Så det er hundeeiere som kommer inn på temaet. Anonymkode: 90d25...07e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne aldri tenkt meg hund. Allergier og har ingen interesser av det, ser mest styret med det og tid. Er det galt å si dette til noen som har hund? Blir man sett negativt på pga dette? Det er som de som ikke ønsker barn eller bare et. Fordi man ikke vil ha ansvaret ikke fordi det er noe galt med dyr. Anonymkode: 90d25...07e Ja, det er galt å si, Karen. Anonymkode: 98564...82a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg kunne aldri tenkt meg hund. Allergier og har ingen interesser av det, ser mest styret med det og tid. Er det galt å si dette til noen som har hund? Blir man sett negativt på pga dette? Det er som de som ikke ønsker barn eller bare et. Fordi man ikke vil ha ansvaret ikke fordi det er noe galt med dyr. Anonymkode: 90d25...07e Hva er grunnen til at du føler du MÅ si dette? Det blir litt som å si «æsj, jeg hadde aldri orket alt ansvaret og all jobbingen med å ha barn» til en som er i barselpermisjon, liksom. Hva skal de høre dette for? Noe som er arbeidsomt har likevel gitt livet deres mer mening, hvorfor skal du trekke det ned på et lavt plan? Anonymkode: 3987a...88b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hva er grunnen til at du føler du MÅ si dette? Det blir litt som å si «æsj, jeg hadde aldri orket alt ansvaret og all jobbingen med å ha barn» til en som er i barselpermisjon, liksom. Hva skal de høre dette for? Noe som er arbeidsomt har likevel gitt livet deres mer mening, hvorfor skal du trekke det ned på et lavt plan? Anonymkode: 3987a...88b Jeg føler det er motsatt. Jeg må forsvare valget mitt om å ikke ha hund. Jeg har ingenting i mot hund. Vil bare ikke ha det selv. Samme som en som ikke ønsker barn. Det er da ikke galt det? Anonymkode: 90d25...07e
prekæs Skrevet 10. januar 2023 #14 Skrevet 10. januar 2023 Hører det ofte selv og sier det ikke passer med livsstilen vår. Sier ikke bestandig at jeg hadde blitt gal av all reking Kan godt låne hund å gå tur med. Det kan være hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #15 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg føler det er motsatt. Jeg må forsvare valget mitt om å ikke ha hund. Jeg har ingenting i mot hund. Vil bare ikke ha det selv. Samme som en som ikke ønsker barn. Det er da ikke galt det? Anonymkode: 90d25...07e Hvis dere jevnlig snakker om at du ikke har hund, så har du jo feil venner. Jeg har hund selv, men kan ikke huske en eneste situasjon der jeg har «anbefalt» hund til andre eller bedt dem forklare hvorfor de ikke har det. Anonymkode: 3987a...88b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #16 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg kunne aldri tenkt meg hund. Allergier og har ingen interesser av det, ser mest styret med det og tid. Er det galt å si dette til noen som har hund? Blir man sett negativt på pga dette? Det er som de som ikke ønsker barn eller bare et. Fordi man ikke vil ha ansvaret ikke fordi det er noe galt med dyr. Anonymkode: 90d25...07e Hva i huleste får du ut av å si dette til noen? Kommer du til å føle deg bedre, ved å si noe som gjør at motparten blir, tja ikke fornærmet men i dårligere humør. Hva får du ut av det? Hvis jeg hadde hatt ett barn på fanget, og "venninnen" min hadde sagt :"Åh jeg er så glad jeg ikke har barn! Det er så mye styr med barn! 🙄 Eller hvis jeg gikk tur med hunden min og du sa :" Glad jeg ikke har hund. Er så mye styr. " Jeg hadde tenkt:" Okeeeeey. Hun der har null sosiale antenner. Og null folkeskikk. " Det verste er at jeg ikke hadde kuttet deg ut, for med sånne kommentarer og tanker trenger du nok alle vennene du kan få. Anonymkode: 8a77e...251
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #17 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Dette er i sammenhenger der det sies at jeg burde få meg hund. Og jeg snakker ikke ned hund. Selv kommer jeg aldri inn på temaet hund. Så det er hundeeiere som kommer inn på temaet. Anonymkode: 90d25...07e Da trenger du bare å svare at du ikke ønsker hund. Trenger ikke si noe mer. Anonymkode: 8a77e...251
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #18 Skrevet 10. januar 2023 Jeg elsker hunder og skulle gjerne hatt hund, men vi har ikke kapasitet til det. Med jobb, skole og fritidsaktivitetene til barna å følge opp ville hunden vært alt for mye alene hjemme. Har aldri opplevd at noen har diskutert med meg når jeg har sagt at vi ikke hatt kapasitet. Du trenger ikke å legge ut om hvor fæle du syns hunder er i tillegg. Anonymkode: a8707...2d1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #19 Skrevet 10. januar 2023 Jeg synes ikke hunder er fæle. Slutt å skriv ting jeg ikke mener. Anonymkode: 90d25...07e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #20 Skrevet 10. januar 2023 Hvis noen spør meg, så sier jeg at her i huset må unger og mann velge. meg eller hund. Først og fremst på grunn av min allergi. Men jeg er nok bare for lat til å måtte gå så mye tur. Men jeg kan fint gå tur med den som går tur med hunden, innimellom. Og det er jo bare om noen spør. hvorfor skal jeg ikke være ærlig. jeg er mer kattemenneske, litt redd hunder, for lat til å gå nok tur og allergisk... Men jeg ville ikke hatt større hus heller... spilt fotball eller vært rørlegger...... jeg skulle gjerne vært høyere men det kan man ikke velge. valg i livet må man da kunne snakke om, selv med de som elsker det valget? og jeg må da tåle å høre om noen som ikke liker mine interesser? Anonymkode: a1a15...f48
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #21 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva i huleste får du ut av å si dette til noen? Kommer du til å føle deg bedre, ved å si noe som gjør at motparten blir, tja ikke fornærmet men i dårligere humør. Hva får du ut av det? Hvis jeg hadde hatt ett barn på fanget, og "venninnen" min hadde sagt :"Åh jeg er så glad jeg ikke har barn! Det er så mye styr med barn! 🙄 Eller hvis jeg gikk tur med hunden min og du sa :" Glad jeg ikke har hund. Er så mye styr. " Jeg hadde tenkt:" Okeeeeey. Hun der har null sosiale antenner. Og null folkeskikk. " Det verste er at jeg ikke hadde kuttet deg ut, for med sånne kommentarer og tanker trenger du nok alle vennene du kan få. Anonymkode: 8a77e...251 Lurer på hva du leste i innlegget? Alle ønsker ikke dyr. Og når hundeeiere tar opp at jeg burde ha det forklarer jeg grunnene. Reagerer mer på at de gjør dette. Jeg har nok ansvar med barna mine. Anonymkode: 90d25...07e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå