Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg tror jeg har blitt lurt på kjøp og salg på Facebook. Skulle kjøpe en brukt mobil. Selger (ikke norsk) virket genuin. Jeg sjekket opp nummeret på Vipps, og det stemte med riktig navn. Bosted stemte også. Vi ble enige om at jeg skulle vippse halve beløpet, noe jeg gjorde. Hun fikk ikke sendt den dagen hun skulle pga syke barn, og sendte bilde av et termometer med 38,5 halv på. Jeg var på jobb da og hadde det travelt, og skrev bare god bedring. Så så jeg nøyere på bildet i dag, og googlet bilde. Da viser det seg at hun har tatt bildet fra nettet. Det var ikke hennes eget bilde. Så nå er jeg vel egentlig overbevist om at jeg et lurt. Hva gjør jeg nå? Prøver å ringe nummeret (det er etter hva jeg har funnet ut registrert på hennes mor)? Skrive til henne at jeg anmelder? Kontakte politiet? Anonymkode: 301f4...0fd
Optatium Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Så kjedelig! Pengene er nok tapt, men Finn vil veldig gjerne vite navn og nummer på den som svindlet deg. De blokkerer dem.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Optatium skrev (14 minutter siden): Så kjedelig! Pengene er nok tapt, men Finn vil veldig gjerne vite navn og nummer på den som svindlet deg. De blokkerer dem. Dette er ikke Finn.no. Det er Facebook kjøp og salg. Jeg har jo et telefonnummer og navn på Vipps. I tillegg så har jeg tydeligvis funnet moren hennes på Facebook. Ikke noe jeg evt kan prøve der? hi Anonymkode: 301f4...0fd
oslofrk Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Ring selger. Ta på deg voksen-hatten og spør om hub har sendt telefonen. Forklar at du anmelder om den ikke er postlagt innen 24timer.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 oslofrk skrev (4 minutter siden): Ring selger. Ta på deg voksen-hatten og spør om hub har sendt telefonen. Forklar at du anmelder om den ikke er postlagt innen 24timer. Prøvde å ringe nå. Hun tok ikke telefonen. Samboer skal prøve å ringe senere. At det går ann å bli så dum🥲 ts Anonymkode: 301f4...0fd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Anmeld til politiet! Anonymkode: 8a425...949
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Var det denne psykologen? Anonymkode: 42f3f...4d0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Var det denne psykologen? Anonymkode: 42f3f...4d0 Nei? Anonymkode: 301f4...0fd
Optatium Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er ikke Finn.no. Det er Facebook kjøp og salg. Jeg har jo et telefonnummer og navn på Vipps. I tillegg så har jeg tydeligvis funnet moren hennes på Facebook. Ikke noe jeg evt kan prøve der? hi Anonymkode: 301f4...0fd Beklager! Leste feil😖 Ville ringt en gang til, så sendt sms om at dersom du ikke får svar anmelder du for svindel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå