Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg er i kontakt med en som trenger dagmamma for en ettåring hver dag i 8 timer. Hun spurte hvilken pris jeg pleier å ta som dagmamma,å jeg svarte 7500 kr som tilsvarer kontantstøtten. Dette synes hun var for dyrt så hun ville finne en annen som var billigere. Er det virkelig mye å ta 7500 kr i måneden når det er snakk om 8 timer per dag? Anonymkode: 89a23...18e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Det kommer litt an på... Hvor mange barn har du? Er det hvitt eller svart? Er det inkludert bleier og mat eller må hun ta med dette? I utgangspunktet er det en helt normal pris for en hvit dagmamma som har 1-3 barn, og foreldrene som har kontantstøtte har gratis barnepass fordi de slipper utgifter til barnehage. Men jeg hadde aldri betalt det til en svart dagmamma som jeg hadde null peil på om drev skikkelig. Anonymkode: 6a252...c60
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Nei, det er ikke dyrt. Jeg betalte 3500 i 2001. Det var kontantstøtte pluss 500. Man skal jo gjerne overleve på disse pengene man får da. Skal du ta 3000 per barn, så må du ha rimelig mange barn for å ha normal lønn. Med 7500 holder det med 3-4 barn Anonymkode: c7c32...2da
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Skal bare passe ett barn Anonymkode: 89a23...18e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Det er 42 kroner timen… Anonymkode: 39a30...bdc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Hvis det er kontantstøtten er det ikke for dyrt Anonymkode: 03911...602
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Det er IKKE dyrt. Hun skal ha barnepass 40 timer i uka og synes månedslønn på 7500,- er mye. Folk er jammen ikke snau. Anonymkode: ba751...15e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Ikke dyrt , dette er penger hun får ekstra for å ikke ha barnehage plass…. Og hun jobber selv fullt utenom. Snakk om asså. Anonymkode: 896f7...9a1
TinaK 1990 Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Hun skal slite med å fonne en som tar mindre…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Det vanlige var kontantstøtte pluss det man må betale for barnehage, men det er noen år siden vi hadde dagmamma, vet ikke hva kontantstøtten er på nå. 7500 er i hvert fall ikke for mye, tror vi betalte omtrent det for 10 år siden. Da delte vi dagmamma med to naboer, hun rullerte på hvor hun passet barna hver uke, fantastisk dame 😊 Anonymkode: e4fb7...8fe
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Det vanlige var kontantstøtte pluss det man må betale for barnehage, men det er noen år siden vi hadde dagmamma, vet ikke hva kontantstøtten er på nå. 7500 er i hvert fall ikke for mye, tror vi betalte omtrent det for 10 år siden. Da delte vi dagmamma med to naboer, hun rullerte på hvor hun passet barna hver uke, fantastisk dame 😊 Anonymkode: e4fb7...8fe Kontantstøtten er på 7500 kr. Anonymkode: 89a23...18e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er i kontakt med en som trenger dagmamma for en ettåring hver dag i 8 timer. Hun spurte hvilken pris jeg pleier å ta som dagmamma,å jeg svarte 7500 kr som tilsvarer kontantstøtten. Dette synes hun var for dyrt så hun ville finne en annen som var billigere. Er det virkelig mye å ta 7500 kr i måneden når det er snakk om 8 timer per dag? Anonymkode: 89a23...18e Nei, det er ikke mye i det hele tatt, 7500 er egentlig latterlig lavt. Den moren ønsker med andre ord å tjene på å ha ungen hos dagmamma i stedet for i barnehage, hun hadde aldri jobbet fulltid for 7500 i måneden selv. Så latterlig å forvente at noen andre skal det. Anonymkode: c5820...009
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Her er det helt normalt å betale kontantstøtten + barnehagesatsen Anonymkode: a2c80...b4a
prebs Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Det er slett ikke dyrt, ganske billig faktisk.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Her jeg bor har kontantstøtte pluss prisen for en barnehageplass vært det vanlige. Usikker på om det pleier å inkludere mat og bleier. Og selvsagt hvitt, ikke svart arbeid. Dagmamma skal også ha mulighet til å være syk uten at man taper penger på det. Kontantstøtta er IKKE dyrt. Hvorfor skal foreldre kunne jobbe fullt, ha full inntekt og ikke ha noen utgifter til barnepass, fordi det dekkes av kontantstøtta? Hadde barnet gått i barnehage hadde foreldrene betalt rundt 3000 kr mnd. Jeg tenker det er fair å betale det samme når en dagmamma tar vare på barnet i opp til 8-9 timer om dagen. Anonymkode: b40d7...75d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 De jeg kjenner som jobber som og er flinke, seriøse dagmammaer som tar jobben alvorlig, tar kontantstøtten pluss det en barnehageplass koster. Så om du bare tar kontantstøtten så er det absolutt ikke dyrt. Anonymkode: da75f...418
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 Har også hørt minimum kontantstøtte + det barnehagen koster. Noe mindre enn det bør du ikke ta, HI! Og for din egen del, pass på at du gjør det hvitt. Og sjekk opp om du må ha forsikring. Anonymkode: 8dae7...268
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Skal bare passe ett barn Anonymkode: 89a23...18e Har du råd til det da? Om du bare skal passe ett barn binder du opp mye tid til kun 7 500,- Det er ikke en månedslønn som strekker seg veldig langt om du har litt utgifter. Hva ville du gjort i stedet? Studert eller funnet deg en annen jobb? Anonymkode: 64c6b...34e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 Det er omlag 340,- kroner dagen. Skitbillig! Skal lete lenge etter barnepass som kun koster 340,- kroner for 7,5 timer Anonymkode: b0f4d...563
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ikke dyrt , dette er penger hun får ekstra for å ikke ha barnehage plass…. Og hun jobber selv fullt utenom. Snakk om asså. Anonymkode: 896f7...9a1 Og dette betaler vi for. Den såkalte «valgfrihet for familiene» som KrF gikk til valg på, for da skulle liksom mødrene (jada, fedrene også - som om noen trodde på det) selv ta seg av sine barn og styrke båndene. Noe de ble forhindret fra hvis ungene kom i barnehage. I stedet kommer ungene til dagmamma… Anonymkode: 41274...4b2
Bergen_by Skrevet 9. januar 2023 #21 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Og dette betaler vi for. Den såkalte «valgfrihet for familiene» som KrF gikk til valg på, for da skulle liksom mødrene (jada, fedrene også - som om noen trodde på det) selv ta seg av sine barn og styrke båndene. Noe de ble forhindret fra hvis ungene kom i barnehage. I stedet kommer ungene til dagmamma… Anonymkode: 41274...4b2 Jeg tenker uansett at de minste barna har det bedre hos en dagmamma der det er stille og rolige dager,enn fullt kjør i en barnehage med masse bråk og mange barn rundt seg hele tiden. Itellegg til mange voksne å forholde seg til,for ikke å snakke om alle de fremmede vikarene som ofte er der.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #22 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Og dette betaler vi for. Den såkalte «valgfrihet for familiene» som KrF gikk til valg på, for da skulle liksom mødrene (jada, fedrene også - som om noen trodde på det) selv ta seg av sine barn og styrke båndene. Noe de ble forhindret fra hvis ungene kom i barnehage. I stedet kommer ungene til dagmamma… Anonymkode: 41274...4b2 Jeg er veldig takknemlig for at kontantstøtten eksisterte da ene vår ble født for tidlig. Premature barn har en del å tjene på et rolig miljø uten så mye smitte de første årene. Oppsparte midler samt tilskuddet på ca 3 000 gjorde slik at vi kunne være hjemme et år ekstra og barnet kunne starte i barnehagen da det var 2 år. Anonymkode: 64c6b...34e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #23 Skrevet 10. januar 2023 Bergen_by skrev (6 timer siden): Jeg tenker uansett at de minste barna har det bedre hos en dagmamma der det er stille og rolige dager,enn fullt kjør i en barnehage med masse bråk og mange barn rundt seg hele tiden. Itellegg til mange voksne å forholde seg til,for ikke å snakke om alle de fremmede vikarene som ofte er der. Der er jeg helt uenig. I barnehagen er det flere voksne og folk som har pedagogisk utdanning. Jeg hadde ikke sendt mitt barn til dagmamma med mindre dagmammaen var en av de jeg kjente aller best i hele verden. Om hun er uegnet er det ingen som kan plukke det opp. Anonymkode: ba751...15e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #24 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg er veldig takknemlig for at kontantstøtten eksisterte da ene vår ble født for tidlig. Premature barn har en del å tjene på et rolig miljø uten så mye smitte de første årene. Oppsparte midler samt tilskuddet på ca 3 000 gjorde slik at vi kunne være hjemme et år ekstra og barnet kunne starte i barnehagen da det var 2 år. Anonymkode: 64c6b...34e tror få er uenig i det. derfor rude kontantstøtten vært forbeholdt de som faktisk velger å vøre hjemme med egne barn - og ikke gå til svart dagmamma. Anonymkode: a2c80...b4a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #25 Skrevet 10. januar 2023 Hun kan jo ikke forvente å sitte igjen med ekstra penger + ha barnepass. Hun bør betale hele kontantstøtten + det bhg koster spør du meg. Anonymkode: 78bad...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå