Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg blir så oppgitt av mannen. Han blir surere og surere. Hjemme da vel og merke, ute blant venner er han den sjarmbomben. Det verste er at han vet best - også på mine vegne. I dag ville jeg kjøpe noe som kostet 30,- som hadde vært glimrende for meg å bruke. Men han mente den var ikke fin kok, ikke bra nok, teit å ikke kjøpe noe bedre når jeg først skulle kjøpe. Tretti kroner!! Og for meg hadde det vært perfekt. Og han vinner alltid og jeg bare gir meg og sier «Neida det var bare en ide». Jeg fatter ikke at jeg ikke har mer ryggrad i en alder av femti år 😞 Anonymkode: e2dd9...e2c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Er også gift med en sur, gammel gubbe som kverulerer på alt. Han har surna såpass at jeg nå bare tenker å kaste han ut. Gidder ikke bruke resten av livet på å bo sammen med en som skaper dårlig stemning. Anonymkode: 844c6...9a2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg blir så oppgitt av mannen. Han blir surere og surere. Hjemme da vel og merke, ute blant venner er han den sjarmbomben. Det verste er at han vet best - også på mine vegne. I dag ville jeg kjøpe noe som kostet 30,- som hadde vært glimrende for meg å bruke. Men han mente den var ikke fin kok, ikke bra nok, teit å ikke kjøpe noe bedre når jeg først skulle kjøpe. Tretti kroner!! Og for meg hadde det vært perfekt. Og han vinner alltid og jeg bare gir meg og sier «Neida det var bare en ide». Jeg fatter ikke at jeg ikke har mer ryggrad i en alder av femti år 😞 Anonymkode: e2dd9...e2c Jeg har også en sånn en. Men jeg gjør som jeg vil uansett. Om jeg vil kjøpe en ting til 30,- så gjør jeg det. Han kan gjerne komme med innvendinger, men han vet at jeg driter i det. Gud så mye han ikke vet, som jeg bare gjør uten å fortelle han det 😄 Anonymkode: 5b732...b34
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Er også gift med en sur, gammel gubbe som kverulerer på alt. Han har surna såpass at jeg nå bare tenker å kaste han ut. Gidder ikke bruke resten av livet på å bo sammen med en som skaper dårlig stemning. Anonymkode: 844c6...9a2 Mange kvinner som bare kan 'kaste mannen ut". Mange kvinner som har ræva full av penger tydeligvis. Hadde det blitt brudd her er jeg den personen som måtte ha gått. Han har råd til å sitte med huset, det har ikke jeg. Anonymkode: 1e0cf...f3a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mange kvinner som bare kan 'kaste mannen ut". Mange kvinner som har ræva full av penger tydeligvis. Hadde det blitt brudd her er jeg den personen som måtte ha gått. Han har råd til å sitte med huset, det har ikke jeg. Anonymkode: 1e0cf...f3a Huset er vel ikke verdt mer enn at man skal ha det bra? Anonymkode: 2a271...5ae
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Mange kvinner som bare kan 'kaste mannen ut". Mange kvinner som har ræva full av penger tydeligvis. Hadde det blitt brudd her er jeg den personen som måtte ha gått. Han har råd til å sitte med huset, det har ikke jeg. Anonymkode: 1e0cf...f3a Ja, her er det JEG som har råd til å sitte på huset. Jeg tjener det dobbelte av det han gjør. Huset var også mitt i utgangspunktet, og vi har tinglyst at jeg kjøper ut han ved en skilsmisse. Det skal også skjevdeles da det er min arv. Anonymkode: 844c6...9a2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg blir så oppgitt av mannen. Han blir surere og surere. Hjemme da vel og merke, ute blant venner er han den sjarmbomben. Det verste er at han vet best - også på mine vegne. I dag ville jeg kjøpe noe som kostet 30,- som hadde vært glimrende for meg å bruke. Men han mente den var ikke fin kok, ikke bra nok, teit å ikke kjøpe noe bedre når jeg først skulle kjøpe. Tretti kroner!! Og for meg hadde det vært perfekt. Og han vinner alltid og jeg bare gir meg og sier «Neida det var bare en ide». Jeg fatter ikke at jeg ikke har mer ryggrad i en alder av femti år 😞 Anonymkode: e2dd9...e2c Kjenner meg igjen. Han er ikke sur, direkte.. men han skal ha et system for alt. Resultatet er at det blir umulig å huske alle reglene, og han har konstant noe å «minne meg på» Dritt lei av å alltid gjøre noe feil. Og det er virkelig ikke snakk om å velge sine kamper. Alt fra hvordan jeg kutter løk til hvordan jeg legger bestiller i maskinen. Og når han skal «systematisere» drar han innholdet ut fra alle skuffer og skap - MEN så kommer han på at han har noe annet viktig å gjøre. Når jeg 2 dager senere flytter ring tilbake fordi jeg ikke orker rot rundt meg - da er det JEG som ødelegger systemet Hadde egentlig vært skikkelig deilig å ha mitt eget sted å bo Anonymkode: 1d852...ca0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg blir så oppgitt av mannen. Han blir surere og surere. Hjemme da vel og merke, ute blant venner er han den sjarmbomben. Det verste er at han vet best - også på mine vegne. I dag ville jeg kjøpe noe som kostet 30,- som hadde vært glimrende for meg å bruke. Men han mente den var ikke fin kok, ikke bra nok, teit å ikke kjøpe noe bedre når jeg først skulle kjøpe. Tretti kroner!! Og for meg hadde det vært perfekt. Og han vinner alltid og jeg bare gir meg og sier «Neida det var bare en ide». Jeg fatter ikke at jeg ikke har mer ryggrad i en alder av femti år 😞 Anonymkode: e2dd9...e2c Hva var det som kostet 30 kr? Vet jeg det, vet jeg om jeg støtter deg eller mannen. Anonymkode: c2e18...4ab
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, her er det JEG som har råd til å sitte på huset. Jeg tjener det dobbelte av det han gjør. Huset var også mitt i utgangspunktet, og vi har tinglyst at jeg kjøper ut han ved en skilsmisse. Det skal også skjevdeles da det er min arv. Anonymkode: 844c6...9a2 Hvorfor er du sammen med han?? Anonymkode: 6ed79...760
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er du sammen med han?? Anonymkode: 6ed79...760 Fordi jeg ikke orket tanken på å ha barna kun 50 %. Å "miste" hverdagen med ungene mine er det verste jeg kan tenke meg. Da biter jeg heller i meg en del. Vi har vært separerte for flere år siden, men det eneste ungene ønsket, var at vi skulle flytte sammen og at det ble "familie" igjen. Dessuten høres han sur og grinete ut når han snakker til ungene, og jeg fungerer som buffer. Nå er ungene tenåringer og helt innforstått med at "pappa er sur", men de vil IKKE bo halvparten her og halvparten der. Så ungene har det best som vi har det akkurat nå. Men neste år er minste 16, da tenker jeg det er greit å kvitte seg med sur gubbe! Anonymkode: 844c6...9a2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hva var det som kostet 30 kr? Vet jeg det, vet jeg om jeg støtter deg eller mannen. Anonymkode: c2e18...4ab En ny hårbørste. HI Anonymkode: e2dd9...e2c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Mange kvinner som bare kan 'kaste mannen ut". Mange kvinner som har ræva full av penger tydeligvis. Hadde det blitt brudd her er jeg den personen som måtte ha gått. Han har råd til å sitte med huset, det har ikke jeg. Anonymkode: 1e0cf...f3a Men det er jo et valg. Vil man ha et liv med hygge og frihet, men mindre penger? Eller vil man selge humøret sitt og selvfølelsen sin for penger? Anonymkode: 62401...dea
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): En ny hårbørste. HI Anonymkode: e2dd9...e2c Men hvorfor spør du ham om lov til å kjøpe en børste? Er det så knapt hos dere at du må få godkjenning på hvert eneste minikjøp? Anonymkode: 62401...dea
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi jeg ikke orket tanken på å ha barna kun 50 %. Å "miste" hverdagen med ungene mine er det verste jeg kan tenke meg. Da biter jeg heller i meg en del. Vi har vært separerte for flere år siden, men det eneste ungene ønsket, var at vi skulle flytte sammen og at det ble "familie" igjen. Dessuten høres han sur og grinete ut når han snakker til ungene, og jeg fungerer som buffer. Nå er ungene tenåringer og helt innforstått med at "pappa er sur", men de vil IKKE bo halvparten her og halvparten der. Så ungene har det best som vi har det akkurat nå. Men neste år er minste 16, da tenker jeg det er greit å kvitte seg med sur gubbe! Anonymkode: 844c6...9a2 De vil sikkert takke deg for å ha bodd 100% med surpompen... Du vet at det ikke er obligatorisk å ha delt bosted, sant? Anonymkode: 62401...dea
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva var det som kostet 30 kr? Vet jeg det, vet jeg om jeg støtter deg eller mannen. Anonymkode: c2e18...4ab Det spiller da ingen rolle. Et voksent menneske kan ta den avgjørelsen selv uten godkjenning av mannen, enten det dreie seg om 30 eller 300 kr. Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi jeg ikke orket tanken på å ha barna kun 50 %. Å "miste" hverdagen med ungene mine er det verste jeg kan tenke meg. Da biter jeg heller i meg en del. Vi har vært separerte for flere år siden, men det eneste ungene ønsket, var at vi skulle flytte sammen og at det ble "familie" igjen. Dessuten høres han sur og grinete ut når han snakker til ungene, og jeg fungerer som buffer. Nå er ungene tenåringer og helt innforstått med at "pappa er sur", men de vil IKKE bo halvparten her og halvparten der. Så ungene har det best som vi har det akkurat nå. Men neste år er minste 16, da tenker jeg det er greit å kvitte seg med sur gubbe! Anonymkode: 844c6...9a2 Så store barn velger selv hvor de bor, å skylle på at du ikke orker å ha 50/50 er bare en dårlig unnskyldning fra deg. Anonymkode: 5a47b...761
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det spiller da ingen rolle. Et voksent menneske kan ta den avgjørelsen selv uten godkjenning av mannen, enten det dreie seg om 30 eller 300 kr. Så store barn velger selv hvor de bor, å skylle på at du ikke orker å ha 50/50 er bare en dårlig unnskyldning fra deg. Anonymkode: 5a47b...761 Om man har barn under 16, er det tvungen mekling. Anonymkode: 844c6...9a2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Om man har barn under 16, er det tvungen mekling. Anonymkode: 844c6...9a2 Ja? Det betyr ikke at barna må bo 50/50. Anonymkode: a2540...7ea
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Om man har barn under 16, er det tvungen mekling. Anonymkode: 844c6...9a2 Og så? Anonymkode: 5a47b...761
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det spiller da ingen rolle. Et voksent menneske kan ta den avgjørelsen selv uten godkjenning av mannen, enten det dreie seg om 30 eller 300 kr. Så store barn velger selv hvor de bor, å skylle på at du ikke orker å ha 50/50 er bare en dårlig unnskyldning fra deg. Anonymkode: 5a47b...761 Men da må de jo velge mor eller far, det forstår du eller? Anonymkode: 207a0...d75
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Om man har barn under 16, er det tvungen mekling. Anonymkode: 844c6...9a2 Men ingen kan tvinge BARNA til å flytte hver uke 🙄 Anonymkode: 613e6...11d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #21 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men da må de jo velge mor eller far, det forstår du eller? Anonymkode: 207a0...d75 De må velge hva som er fast bosted, ja. Men de blir ikke tvunget til å aldri mer møte den som de ikke har bosted hos. De får såkalt «vanlig samvær» der. Anonymkode: 613e6...11d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #22 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): De må velge hva som er fast bosted, ja. Men de blir ikke tvunget til å aldri mer møte den som de ikke har bosted hos. De får såkalt «vanlig samvær» der. Anonymkode: 613e6...11d Ja, men de ser jo ikke foreldrene, begge to, hver dag. Ingen vil jo det. Anonymkode: 207a0...d75
prekæs Skrevet 10. januar 2023 #23 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Jeg blir så oppgitt av mannen. Han blir surere og surere. Hjemme da vel og merke, ute blant venner er han den sjarmbomben. Det verste er at han vet best - også på mine vegne. I dag ville jeg kjøpe noe som kostet 30,- som hadde vært glimrende for meg å bruke. Men han mente den var ikke fin kok, ikke bra nok, teit å ikke kjøpe noe bedre når jeg først skulle kjøpe. Tretti kroner!! Og for meg hadde det vært perfekt. Og han vinner alltid og jeg bare gir meg og sier «Neida det var bare en ide». Jeg fatter ikke at jeg ikke har mer ryggrad i en alder av femti år 😞 Anonymkode: e2dd9...e2c Jeg tenker at du burde bedt han holde kjeft for lenge siden. Kjære vene. En mann skal ikke diktere ditt valg av hårbørste. Det er noe feil med maktbalansen hvis du godtar slikt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #24 Skrevet 10. januar 2023 Det hadde ikke falt meg inn å diskutere valg av hårbørsten min med mannen. Eller andre tilsvarende småting. Det er jo helt unødvendig at vi vet alt om alt? Om han hadde behov for å styre alle slike detaljer i livet mitt hadde vi ikke hatt noe liv sammen. Jeg stoler på ham og han på meg. Nå sit kjøpte gan ny bil uten at jeg visste hvilken før den var kjøpt. Jeg visste han skulle kjøpe ny men det var en bil han hovedsakelig skulle kjøre og som skulle dekke hans behov så da er det hans valg. Jeg vet jo at han kjøper noe som er passe? Anonymkode: 95b53...23e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #25 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja, men de ser jo ikke foreldrene, begge to, hver dag. Ingen vil jo det. Anonymkode: 207a0...d75 Nei. Hvis vi tar utgangspunkt i hovedinnlegget så vil de slippe å se den sure tyrannen som bestemmer hva hver tikroning i huset skal gå til, i alle fall de fleste av dagene i måneden. At mamma ikke ser dem to helger og fire onsdager er faktisk ikke tortur, altså. Anonymkode: 613e6...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå