Gå til innhold

Flere som skal ned i velt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vekta her har bare gått rett opp.

Jeg er nå 45 år, og det å justere venta er noe helt annet i dag enn før. 174 høy, og 87 kg.

Når jeg begynte å forsøke å gå ned i vekt var jeg 74 kg - så det var jo vellykket. Skal i alle fall ned 15 kg - helst  vil jeg se 60-tallet. Var tidligere 67-69 og trivdes veldig godt med det.. 

For lite bevegelse og ustrukturert kosthold er vel det som har skjedd..  Har testet ut ulike metoder, men ingenting funker. Forsøker nå Roede igjen, siden det er det eneste jeg har gått ned med tidligere, men ønsker å holde på periodisk faste. Vet ikke om det lar seg kombinere, eller om jeg burde rendyrke Roede metoden. Har lastet ned appen, og prøver det på egenhendig først.

Noen som vil dele erfaringer? Tips? 

Anonymkode: fb3aa...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velt, faktisk.. regner med at det var forståelig 😄

HI

Anonymkode: fb3aa...96e

Skrevet

Ja, her skal vekta ned før jeg faktisk velter. Veide 73 kilo for halvannet år siden og nå veier jeg 92. Er til å spy av. Lavkarbo er det eneste jeg får til, så har hivd meg på det igjen idag.

Anonymkode: c38a2...60c

Skrevet

Ja, men får det ikke til. Spiser sunt og spiser mindre porsjoner. Går ned 100 gram i uka maks, fordi jeg ikke har helse(eller motivasjon) til å trene. Dvs kan ikke jogge osv, men greier ikke motivere meg til enkle øvelser hjemme fordi det er mer krevende for meg enn å bare komme meg ut døra. Går en liten tur hver dag, men kan neppe kalles trening. 

Går ned, men kommer til å ta 5 år 😂

Er 165 og veier 72 kg. Må ned 9-10 kg. 

Anonymkode: 5eccd...2c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, men får det ikke til. Spiser sunt og spiser mindre porsjoner. Går ned 100 gram i uka maks, fordi jeg ikke har helse(eller motivasjon) til å trene. Dvs kan ikke jogge osv, men greier ikke motivere meg til enkle øvelser hjemme fordi det er mer krevende for meg enn å bare komme meg ut døra. Går en liten tur hver dag, men kan neppe kalles trening. 

Går ned, men kommer til å ta 5 år 😂

Er 165 og veier 72 kg. Må ned 9-10 kg. 

Anonymkode: 5eccd...2c8

Kostholdet er nesten det eneste som betyr noe når du skal ned i vekt. Trening betyr veldig lite.

Anonymkode: 1b869...9ec

Skrevet

Jeg skal ikke ned i vekt for er allerede undervektig. Men skal prøve å kutte ut godteri,brus og sjokolade på hverdager,å være mer aktiv. Har vært sykemeldt lenge pga angst og depresjon så har vært mye inne uten aktivitet. Nå skal jeg prøve å bli mer aktiv og spisere sunnere på hverdager.

Anonymkode: 1acbe...176

Skrevet

174 cm og 93 kg.

Var normalvektig til jeg var 35 år, da fikk jeg yngste barnet og veide 71 kg da jeg kom hjem fra sykehuset. Tenkte jeg skulle ned til 65 som var det jeg veide før jeg ble gravid, men isteden har jeg sakte men sikkert blitt større og større og større.

Til jul i fjor var jeg 99 kg, og 92 før jul i år. Så på et år med en veldig liten innsats har jeg gått ned noen få kilo.

Dette året må innsatsen bli større!

Målet mitt er først å komme ned til normalvektig bmi, det er vel nederst på 70 tallet, også se om jeg orker ta siste innsats og komme ned på 60 tallet. Jeg må se litt på hva som kreves og om det er verdt det.

Jeg har hatt en svulst i underlivet og fjernet rubbel og bit inni der og derfor gått gjennom overgangsalderen. Er derfor ikke på jakt etter mager, men normalt slank.

Må gjøre jobben i år.

Anonymkode: 7b039...f5f

Skrevet

Prøv 16:8! Jeg har gått ned over 20 kg på under 1 år, uten at det føles som om jeg har slanka meg. Spiser fra kl 1600 og til kl 2200, så faster jeg. I spisevinduet spiser jeg ganske fritt, men har bytta ut brød med knekkebrød og unngår bakevarer og godter i ukedagene. Hele helga er alt lov! Jeg trener ingenting. Første uka var litt tøff, så ble det enkelt! Nå har det blitt en livsstil, for selv om jeg "har lov" å spise frokost i helga, blir det ikke til at jeg gjør det. Sånn var jula også. Så etter nyttår var jeg rett tilbake på fasting igjen, gleda meg faktisk da jeg er i mye bedre form på faste. Jeg veier nå det jeg ønsker å veie, så må justere med litt mer mat for ikke å gå ytterligere ned, spiser lunsj noen dager når jeg husker på det. Finnes kun en ting å si: PRØV!!!

Anonymkode: fa125...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...