Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har hatt en meget kontrollerende og streng barndom. Jeg fikk ikke lov til å ha venner fra klassen. Fikk ikke lov å gå i bursdag, fikk heller ikke lov å trene håndball pga det kræsjet med andre viktigere aktiviteter. Jeg hadde alltid dårlig samvittighet fordi jeg var livredd for å gjøre noe galt (i guds/foreldrene mine sine øyner) jeg var alltid redd og usikker. Jeg var nok et lett bytte for å bli hakket på, på skolen. Dette er noe jeg sliter med den dag i dag. Nå er jeg svært usikker på meg selv. Meget lav selvtillit. Har absolutt ingen tro på meg selv. Jeg har ingen verdi. Jeg føler meg rar og som om jeg er inni en boble på en måte. Jeg er svært trist, men klarer ikke å gråte. Jeg er impulsiv. Jeg tar sjanser seksuelt. Jeg har konstant vondt i magen. Sliter sosialt. Klarer ikke "slå meg løs/være meg selv" sosialt. Jeg aner virkelig ikke hva jeg vil i livet, aner ikke opp og ned på meg selv. Har ingen mål. Livet bare seiler avgårde. Heldigvis fungerer jeg i jobb, det er godt. Bortsett fra det så sliter jeg. Jeg har ikke lyst til noe i livet. Jeg bare puster. Jeg kan bli mye sint. Sint på meg selv. Oppgitt på meg selv. Snakke meg selv ned. Jeg kan gå fra å like en person til plutselig ikke å like den personen pga mine tanker (sier aldri det til personen så klart). Jeg blir irritert over mye. Jeg bare later som om alt er ok, er bedre det. Orker ikke oppmerksomhet om det. Jeg tar raske og dårlige valg. Gjør alt for å ikke miste personer i livet mitt pga er livredd for å stå alene. Uansett hva personer gjør mot meg så holder jeg desperat på de. Men jeg har ingenting annet i livet mitt. (Bortsett fra barna mine) Det er tøft å være mor. Jeg syns det er overveldende å ha så mye ansvar. Jeg er forknytt. Redd. Usikker. Er dette normalt? Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har ikke fått tatt egne valg, er blitt presset hele livet til å ta "riktige" valg. Jeg har aldri fått funnet ut hva jeg ønsker og hva jeg vil. Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Du er jo skadet. Hva sier din behandler? Anonymkode: b2b10...aac
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Du trenger å få bearbeidet barndommen din, har du vurdert å gå i terapi? Anonymkode: c2f2d...c03
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Du er jo skadet. Hva sier din behandler? Anonymkode: b2b10...aac Jeg har ingen behandler 😖 Noe er galt ivertfal Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Du trenger å få bearbeidet barndommen din, har du vurdert å gå i terapi? Anonymkode: c2f2d...c03 Jeg har gått i terapi før, mange ganger. De har aldri spurt om barndommen min. Er først nå jeg forstår mer og kanskje ser sammenhenger 😵💫 men jeg vet ikke. Bare kaos! Angst ! Stress. Før var jeg bare deprimert.. men nå kommer mer og mer frem. Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg har gått i terapi før, mange ganger. De har aldri spurt om barndommen min. Er først nå jeg forstår mer og kanskje ser sammenhenger 😵💫 men jeg vet ikke. Bare kaos! Angst ! Stress. Før var jeg bare deprimert.. men nå kommer mer og mer frem. Anonymkode: 80a64...d40 Det er bra du ser sammenhengene nå - for da kan du endelig få begynt å bearbeide det. Snakk med legen din og be om henvisning til psykolog Anonymkode: 4661b...c1e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #8 Skrevet 10. januar 2023 Kan det være emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: bbf70...749
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Skrevet 10. januar 2023 Jeg tror nok du har først og fremst sår fra barndommen, mange son har hatt det som deg utvikler noe som heter unnvikende personlighetsforstyrrelse, man ønsker å ga folk nær seg men klarer ikke knytte seg, man er livredd for å miste de man er glad i men har ikke gode evner til nye relasjer, man er ekstremt usikker på seg selv, kjenner ikke seg selv, og føler seg som i en boble, ensom. Sekveler blir ofte og depressive synptom, angst. Jeg ville bedt om henvisning til utredning💜 Anonymkode: 37bd1...859
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #10 Skrevet 10. januar 2023 Du er nok skikkelig skadet av den barndommen din. Det hørtes overhodet ikke ut som en trygg og fin barndom. Men dette kan du få hjelp med. Du må komme deg til en psykolog og få bearbeidet alt. Det kan ta tid, men det er veldig bra og du kan få et nytt liv. Ta kontakt med fastlegen imorgen. Anonymkode: f0972...5b4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #11 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kan det være emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: bbf70...749 Ja, kan godt være. Jeg husker noen fortalte at mannen har borderline. Jeg hadde aldri hørt om det, så googlet. Og det var som å lese om meg selv. Er det det samme som emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #12 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tror nok du har først og fremst sår fra barndommen, mange son har hatt det som deg utvikler noe som heter unnvikende personlighetsforstyrrelse, man ønsker å ga folk nær seg men klarer ikke knytte seg, man er livredd for å miste de man er glad i men har ikke gode evner til nye relasjer, man er ekstremt usikker på seg selv, kjenner ikke seg selv, og føler seg som i en boble, ensom. Sekveler blir ofte og depressive synptom, angst. Jeg ville bedt om henvisning til utredning💜 Anonymkode: 37bd1...859 Ja. Det er akkurat sånn det er. Jeg håper jeg får henvisning. Jeg har prøvd 2 ganger diste 2 årene, har blitt avvist begge gangene Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #13 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du er nok skikkelig skadet av den barndommen din. Det hørtes overhodet ikke ut som en trygg og fin barndom. Men dette kan du få hjelp med. Du må komme deg til en psykolog og få bearbeidet alt. Det kan ta tid, men det er veldig bra og du kan få et nytt liv. Ta kontakt med fastlegen imorgen. Anonymkode: f0972...5b4 Så godt å høre at det er håp. Jeg ble også slått veldig mye. Jeg klarte ikke å sitte på rumpen på flere timer etterpå. Helt forferdelig! Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Så godt å høre at det er håp. Jeg ble også slått veldig mye. Jeg klarte ikke å sitte på rumpen på flere timer etterpå. Helt forferdelig! Anonymkode: 80a64...d40 Forferdelig! Ikke rart du har traumer! Du må fortelle legen om alle dine utfordringer du har i dag og om barndommen. Anonymkode: f0972...5b4
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Ja, kan godt være. Jeg husker noen fortalte at mannen har borderline. Jeg hadde aldri hørt om det, så googlet. Og det var som å lese om meg selv. Er det det samme som emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 80a64...d40 Ja Anonymkode: bbf70...749
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Er det normalt å slite sosialt også med personlighetsforstyrrelse? Jeg klarer liksom ikke å engasjere meg i alt de prater om fordi jeg har ingen mål eller mening med livet og jeg vet ikke hvem jeg er eller hva jeg vil... har ingen interesser for noe som helst.. da blir jeg så sliten av å sitte å "smile og late som" Er det normalt? Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 11.1.2023 den 15.35): Forferdelig! Ikke rart du har traumer! Du må fortelle legen om alle dine utfordringer du har i dag og om barndommen. Anonymkode: f0972...5b4 Ja, må bare prøve å kvinne meg opp Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det normalt å slite sosialt også med personlighetsforstyrrelse? Jeg klarer liksom ikke å engasjere meg i alt de prater om fordi jeg har ingen mål eller mening med livet og jeg vet ikke hvem jeg er eller hva jeg vil... har ingen interesser for noe som helst.. da blir jeg så sliten av å sitte å "smile og late som" Er det normalt? Anonymkode: 80a64...d40 Noen som vet? Hi Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 9.1.2023 den 23.15): Jeg har ingen behandler 😖 Noe er galt ivertfal Anonymkode: 80a64...d40 Da bør du skaffe deg en. Jeg tipper PTSD. Anonymkode: b2b10...aac
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #20 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det normalt å slite sosialt også med personlighetsforstyrrelse? Jeg klarer liksom ikke å engasjere meg i alt de prater om fordi jeg har ingen mål eller mening med livet og jeg vet ikke hvem jeg er eller hva jeg vil... har ingen interesser for noe som helst.. da blir jeg så sliten av å sitte å "smile og late som" Er det normalt? Anonymkode: 80a64...d40 Selvfølgelig ikke. Det trengte du sikkert ikke å spørre om? Anonymkode: b2b10...aac
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #21 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig ikke. Det trengte du sikkert ikke å spørre om? Anonymkode: b2b10...aac Jo. Jeg lurer på om det er noe annet galt med meg. Eller om det skyldes en personlighetsforstyrrelse. Jeg har og ptsd. Men føler at det er noe mer enn det Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #22 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da bør du skaffe deg en. Jeg tipper PTSD. Anonymkode: b2b10...aac Jeg har ptsd. Men føler det er noe mer. Har alt jeg har beskrevet kun tydet på ptsd? Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #23 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo. Jeg lurer på om det er noe annet galt med meg. Eller om det skyldes en personlighetsforstyrrelse. Jeg har og ptsd. Men føler at det er noe mer enn det Anonymkode: 80a64...d40 Men bør ikke en behandler si noe om det? At du føler deg fremmedgjort i sosiale samvær kan dessuten godt være del av PTSD. Anonymkode: b2b10...aac
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2023 #24 Skrevet 15. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men bør ikke en behandler si noe om det? At du føler deg fremmedgjort i sosiale samvær kan dessuten godt være del av PTSD. Anonymkode: b2b10...aac Jo. Må bare finne en behandler. Jeg har blitt avvist 2 ganger hos dps Anonymkode: 80a64...d40
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2023 #25 Skrevet 16. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jo. Må bare finne en behandler. Jeg har blitt avvist 2 ganger hos dps Anonymkode: 80a64...d40 Fastlegen! Start der, få ham til å mase. Anonymkode: b2b10...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå