Gå til innhold

Hvorfor er Oslo-folk så hårsåre?

Anbefalte innlegg

Skrevet
sug lut skrev (5 minutter siden):

Jeg undres hvem dere bøfler omgås. Kun hverandre?

(Og det helt uten at noen begynner med frekke karakteristikker som «du mangler folkeskikk» eller andre personlige fornærmelser.)

Anonymkode: ceb52...306

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

(Og det helt uten at noen begynner med frekke karakteristikker som «du mangler folkeskikk» eller andre personlige fornærmelser.)

Å påpeke at noen mangler folkeskikk er ikke en personlig fornærmelse. Jeg trodde tråden handlet om at man må tåle å høre sannheten? 

Anonymkode: 3533a...c22

Skrevet
sug lut skrev (55 minutter siden):

Jeg undres hvem dere bøfler omgås. Kun hverandre?

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men folkeskikk er nevnt. Å omtale noen som «bøfler» er vel ikke ansett som god folkeskikk er det?

Anonymkode: b193f...bde

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men folkeskikk er nevnt. Å omtale noen som «bøfler» er vel ikke ansett som god folkeskikk er det?

Anonymkode: b193f...bde

Er det noe galt med bøfler også nå?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei? Ingen antydet det heller. Men det er lov å lure på hvorfor nasjon er relevant i en tråd om at folk ikke tåler å høre noe middels til likegyldig om sitt hjemsted uten å ta det personlig. Er det virkelig vanlig at man ikke kan være mellomfornøyd med en eller annen by uten å tråkke beboerne på tærne? Og når du utvider det til å gjelde hele landet: er det virkelig, VIRKELIG vanlig å forvente at alle som kommer innom det landet skal elske det…? Hvis ikke, hvorfor nevner du nasjoner i det hele tatt? 

Jo, du antyder så absolutt det når du spør om jeg virkelig tar det personlig når jeg møter folk som sier at de ikke liker Norge. Jeg har ikke skrevet noe som skulle antyde nettopp det. 

Din påstand var at hjemsted sier lite om identiteten når det er snakk om en millionby. Folk flest vil derimot hevde at hjemsted er en del av folks identitet. Jeg spør deg da om du mener at nasjonalitet heller ikke er av betydning for identitet, ettersom det som oftest er millioner av folk med samme nasjonalitet. Du svarer da med at nasjonalisme er en grunnen til alt grums i verden, så det burde det ikke være. 

Jeg lurer på hva du tenker at identiteten skal få lov til å bestå av? 

Anonymkode: 86902...e9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Å påpeke at noen mangler folkeskikk er ikke en personlig fornærmelse. Jeg trodde tråden handlet om at man må tåle å høre sannheten? 

Nei, den handler ikke om det? 
Og jo, «du har ikke folkeskikk» er da en mye frekkere ting å si til noen enn «denne byen er helt grei». 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg lurer på hva du tenker at identiteten skal få lov til å bestå av? 

Den består av masse ting. Men det betyr ikke at alle elementene må elskes og hylles av alle man møter for at man skal avstå fra å bli furten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Den består av masse ting. Men det betyr ikke at alle elementene må elskes og hylles av alle man møter for at man skal avstå fra å bli furten. 

Jeg kommenterte innledningsvis på, slik jeg skrev i innlegget du siterer over her, din påstand om at hjemsted sier lite om identitet så lenge man kommer fra en millionby. 

Det jeg derimot ikke har sagt et eneste ord om er hvorvidt jeg lar meg fornærme eller hvorvidt jeg går rundt med en oppfatning om at alle elementer ved min eller andres identitet bør hylles. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg kommenterte innledningsvis på, slik jeg skrev i innlegget du siterer over her, din påstand om at hjemsted sier lite om identitet så lenge man kommer fra en millionby. 

Det jeg derimot ikke har sagt et eneste ord om er hvorvidt jeg lar meg fornærme eller hvorvidt jeg går rundt med en oppfatning om at alle elementer ved min eller andres identitet bør hylles. 

Kanskje lese tråden da. Så ser du logikken, og anonymkodene også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...