Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #101 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hjemsted som identitet er vel neppe en stor sak dersom hjem"stedet" er en millionby... Anonymkode: f494a...4d3 Så da er ikke det å være nordmann, franskmann, amerikaner eller kineser en del av identiteten heller da? Er tross alt millioner, om ikke milliarder, av dem! Anonymkode: 86902...e9c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #102 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men er det dårlig "folkeskikk" å ikke like et sted? At du blir lei deg er jo ingen målestokk. Anonymkode: f494a...4d3 Det er dårlig folkeskikk å påpeke det. Når noen spør hvordan man liker byen er det fullstendig mangel på sosiale antenner å svare at det er ikke noe spesielt med den, egentlig. Det er ikke ulovlig å si, men det viser mangel på sosial kompetanse. Anonymkode: 3533a...c22
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #103 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er dårlig folkeskikk å påpeke det. Når noen spør hvordan man liker byen er det fullstendig mangel på sosiale antenner å svare at det er ikke noe spesielt med den, egentlig. Det er ikke ulovlig å si, men det viser mangel på sosial kompetanse. Anonymkode: 3533a...c22 Men hvis den sosiale kompetansen er tilstede ellers da? Noen mennesker er elendige løgnere, andre lyver så de tror det selv. Men er det god folkeskikk å bli tydelig fornærmet og påpeke det fordi noen ikke elsker byen du bor i? Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #104 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men hvis den sosiale kompetansen er tilstede ellers da? Noen mennesker er elendige løgnere, andre lyver så de tror det selv. Men er det god folkeskikk å bli tydelig fornærmet og påpeke det fordi noen ikke elsker byen du bor i? Anonymkode: e7f38...29d Om du ikke finner noen mellomting mellom å lyve og å svare som et uoppdratt barn så står påstanden min om sosial inkompetanse seg. Anonymkode: 3533a...c22
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #105 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Om du ikke finner noen mellomting mellom å lyve og å svare som et uoppdratt barn så står påstanden min om sosial inkompetanse seg. Anonymkode: 3533a...c22 Det var jo akkurat det jeg fant. Jeg misliker byen, men jeg sa ikke det. Men jeg løy heller ikke. Byen er jo helt grei. Som mange andre byer. Men er det god folkeskikk å bli tydelig fornærmet og påpeke det fordi noen ikke elsker byen du bor i? Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #106 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det var jo akkurat det jeg fant. Jeg misliker byen, men jeg sa ikke det. Men jeg løy heller ikke. Byen er jo helt grei. Som mange andre byer. Men er det god folkeskikk å bli tydelig fornærmet og påpeke det fordi noen ikke elsker byen du bor i? Anonymkode: e7f38...29d Du gjorde ikke det. Du svarte som et uoppdratt barn. Du skjønner det bare ikke, ergo min påstand står seg fremdeles. Anonymkode: 3533a...c22
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #107 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Du gjorde ikke det. Du svarte som et uoppdratt barn. Du skjønner det bare ikke, ergo min påstand står seg fremdeles. Anonymkode: 3533a...c22 Det er jo bare din mening. Men er det god folkeskikk å bli tydelig fornærmet og påpeke det fordi noen ikke elsker byen du bor i? Anonymkode: e7f38...29d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2023 #108 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo bare din mening. Men er det god folkeskikk å bli tydelig fornærmet og påpeke det fordi noen ikke elsker byen du bor i? Anonymkode: e7f38...29d Det pleier ikke bli noe problem da de fleste utviser god nok folkeskikk til ikke å si noe negativt om stedet noen liker og har valgt å bosette seg på.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #109 Skrevet 11. januar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Det pleier ikke bli noe problem da de fleste utviser god nok folkeskikk til ikke å si noe negativt om stedet noen liker og har valgt å bosette seg på. Jeg sa ikke noe negativt Anonymkode: e7f38...29d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2023 #110 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg sa ikke noe negativt Anonymkode: e7f38...29d Neivel.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #111 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Så da er ikke det å være nordmann, franskmann, amerikaner eller kineser en del av identiteten heller da? Er tross alt millioner, om ikke milliarder, av dem! Anonymkode: 86902...e9c Riktig. Nasjonalisme er noe tillært dritt. Det er den som skaper kriger og diskriminering. Tar du det virkelig personlig hvis du møter folk som ikke trives i Norge? Anonymkode: ceb52...306
ostepop123 Skrevet 11. januar 2023 #112 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det var jo akkurat det jeg fant. Jeg misliker byen, men jeg sa ikke det. Men jeg løy heller ikke. Byen er jo helt grei. Som mange andre byer. Men er det god folkeskikk å bli tydelig fornærmet og påpeke det fordi noen ikke elsker byen du bor i? Anonymkode: e7f38...29d Det er god folkeskikk å stille åpne spørsmål uten å forsøke å fornærme dem du vil ha svar fra. Siden dette muligens er ukjent territorie for deg, kan jeg foreslå følgende spørsmålsformuleringer: "Jeg er ikke så veldig glad i Oslo, men har en bekjent som virker veldig sår når jeg sier det. Har dere samme inntrykk, at det er sårt for folk i Oslo at folk ikke er like glade i byen som de selv?" Eller: "Jeg er ikke så veldig opptatt av om folk liker stedet jeg bor, men opplever at andre er det. Er det bare meg, eller er det vanlig å ha det sånn? Burde man late som man liker et sted, akkurat som når man sier at "det var en fin kjole" selvom man egentlig ikke mener det?" Værsågod.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #113 Skrevet 11. januar 2023 ostepop123 skrev (1 time siden): Det er god folkeskikk å stille åpne spørsmål uten å forsøke å fornærme dem du vil ha svar fra. Siden dette muligens er ukjent territorie for deg, kan jeg foreslå følgende spørsmålsformuleringer: "Jeg er ikke så veldig glad i Oslo, men har en bekjent som virker veldig sår når jeg sier det. Har dere samme inntrykk, at det er sårt for folk i Oslo at folk ikke er like glade i byen som de selv?" Eller: "Jeg er ikke så veldig opptatt av om folk liker stedet jeg bor, men opplever at andre er det. Er det bare meg, eller er det vanlig å ha det sånn? Burde man late som man liker et sted, akkurat som når man sier at "det var en fin kjole" selvom man egentlig ikke mener det?" Værsågod. Så du ble fornærmet av innlegget fra et vilt fremmed menneske? Anonymkode: e7f38...29d
ostepop123 Skrevet 11. januar 2023 #114 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så du ble fornærmet av innlegget fra et vilt fremmed menneske? Anonymkode: e7f38...29d Nei, det hadde jo vært spennende for deg, men jeg skrev at du forsøkte å fornærme. Var det virkelig alt du fikk ut av mitt innlegg?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #115 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Riktig. Nasjonalisme er noe tillært dritt. Det er den som skaper kriger og diskriminering. Tar du det virkelig personlig hvis du møter folk som ikke trives i Norge? Anonymkode: ceb52...306 Det er mitt første bidrag i denne tråden, så du har ikke grunnlag til å komme med antagelser om at jeg "virkelig" tar noe som helst personlig. Anonymkode: 86902...e9c
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #116 Skrevet 11. januar 2023 ostepop123 skrev (4 minutter siden): Nei, det hadde jo vært spennende for deg, men jeg skrev at du forsøkte å fornærme. Var det virkelig alt du fikk ut av mitt innlegg? Jeg forsøkte ikke å fornærme noen Anonymkode: e7f38...29d
ostepop123 Skrevet 11. januar 2023 #117 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Jeg forsøkte ikke å fornærme noen Anonymkode: e7f38...29d Supert! Innlegget ditt opplevdes spissformulert og generaliserende og inviterte ikke til konstruktive tilbakemeldinger. Hvis du virkelig er interessert i opplysende svar, ville jeg vurdert å omformulere hvis jeg var deg - i retning av eksemplene jeg skrev inn over.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #118 Skrevet 11. januar 2023 ostepop123 skrev (18 minutter siden): Supert! Innlegget ditt opplevdes spissformulert og generaliserende og inviterte ikke til konstruktive tilbakemeldinger. Hvis du virkelig er interessert i opplysende svar, ville jeg vurdert å omformulere hvis jeg var deg - i retning av eksemplene jeg skrev inn over. Opplev hva du vil. Jeg kan ikke ta ansvar for dine opplevelser av mine innlegg. Enten går du videre, eller du har kompetanse nok til å svare uten fornærmet undertone. Det er fullt mulig for de aller fleste Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #119 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Opplev hva du vil. Jeg kan ikke ta ansvar for dine opplevelser av mine innlegg. Enten går du videre, eller du har kompetanse nok til å svare uten fornærmet undertone. Det er fullt mulig for de aller fleste Anonymkode: e7f38...29d Huff da 😂😂. Anonymkode: 5a3fd...f6f
ostepop123 Skrevet 11. januar 2023 #120 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Opplev hva du vil. Jeg kan ikke ta ansvar for dine opplevelser av mine innlegg. Enten går du videre, eller du har kompetanse nok til å svare uten fornærmet undertone. Det er fullt mulig for de aller fleste Anonymkode: e7f38...29d Moving on! 😘
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #121 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er dårlig folkeskikk å påpeke det. Når noen spør hvordan man liker byen er det fullstendig mangel på sosiale antenner å svare at det er ikke noe spesielt med den, egentlig. Det er ikke ulovlig å si, men det viser mangel på sosial kompetanse. Anonymkode: 3533a...c22 Det er da en enda større mangel på sosial kompetanse å stille et spørsmål dersom man kun aksepterer ett svar på det… Anonymkode: ceb52...306
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #122 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er mitt første bidrag i denne tråden, så du har ikke grunnlag til å komme med antagelser om at jeg "virkelig" tar noe som helst personlig. Anonymkode: 86902...e9c Nei? Ingen antydet det heller. Men det er lov å lure på hvorfor nasjon er relevant i en tråd om at folk ikke tåler å høre noe middels til likegyldig om sitt hjemsted uten å ta det personlig. Er det virkelig vanlig at man ikke kan være mellomfornøyd med en eller annen by uten å tråkke beboerne på tærne? Og når du utvider det til å gjelde hele landet: er det virkelig, VIRKELIG vanlig å forvente at alle som kommer innom det landet skal elske det…? Hvis ikke, hvorfor nevner du nasjoner i det hele tatt? Anonymkode: ceb52...306
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #123 Skrevet 11. januar 2023 ostepop123 skrev (4 timer siden): Det er god folkeskikk å stille åpne spørsmål uten å forsøke å fornærme dem du vil ha svar fra. Siden dette muligens er ukjent territorie for deg, kan jeg foreslå følgende spørsmålsformuleringer: "Jeg er ikke så veldig glad i Oslo, men har en bekjent som virker veldig sår når jeg sier det. Har dere samme inntrykk, at det er sårt for folk i Oslo at folk ikke er like glade i byen som de selv?" Eller: "Jeg er ikke så veldig opptatt av om folk liker stedet jeg bor, men opplever at andre er det. Er det bare meg, eller er det vanlig å ha det sånn? Burde man late som man liker et sted, akkurat som når man sier at "det var en fin kjole" selvom man egentlig ikke mener det?" Værsågod. Du verden som man skal trippe rundt grøten. Rart, egentlig, at folk står klare med muskedunderen («du mangler folkeskikk!») når HI faktisk forteller at hun trippet rundt grøten som bare fy. Hun svarte «helt grei» om noe hun egentlig ikke likte. Men det var ikke bra nok det heller…. Med andre ord bør man aldri mene noe som helst 🤣 Anonymkode: ceb52...306
sug lut Skrevet 11. januar 2023 #124 Skrevet 11. januar 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Du verden som man skal trippe rundt grøten. Rart, egentlig, at folk står klare med muskedunderen («du mangler folkeskikk!») når HI faktisk forteller at hun trippet rundt grøten som bare fy. Hun svarte «helt grei» om noe hun egentlig ikke likte. Men det var ikke bra nok det heller…. Med andre ord bør man aldri mene noe som helst 🤣 Anonymkode: ceb52...306 Jeg undres hvem dere bøfler omgås. Kun hverandre?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2023 #125 Skrevet 11. januar 2023 sug lut skrev (4 minutter siden): Jeg undres hvem dere bøfler omgås. Kun hverandre? Jeg omgås folk som på direkte spørsmål tåler å høre at ikke alle liker det samme som dem. Anonymkode: ceb52...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå