Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Hvis man sier at man ikke synes Oslo er verden flotteste by? Hvis man er på besøk i Oslo og blir spurt hva man synes om byen, så ikke svar ærlig! Lyv! Lat som du synes byen er fantastisk! Hvis ikke er du dømt til å ha sure folk rundt deg resten av tiden. Ikke svar «helt greit. Som de fleste andre byer. Ikke noe spesielt med Oslo egentlig». For hvis blikk kan drepe, så dør du da! Hvorfor tåler ikke Oslo-folk å høre at ikke alle liker byen de elsker? Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Det gjelder vil uansett hvilken by man besøker, syns ikke Oslo er verre enn andre steder. Heller snarere tvert i mot, syns folk i andre byer virker mye mer stolte av byen sin enn de i Oslo Anonymkode: fc3eb...f48
sug lut Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvis man sier at man ikke synes Oslo er verden flotteste by? Hvis man er på besøk i Oslo og blir spurt hva man synes om byen, så ikke svar ærlig! Lyv! Lat som du synes byen er fantastisk! Hvis ikke er du dømt til å ha sure folk rundt deg resten av tiden. Ikke svar «helt greit. Som de fleste andre byer. Ikke noe spesielt med Oslo egentlig». For hvis blikk kan drepe, så dør du da! Hvorfor tåler ikke Oslo-folk å høre at ikke alle liker byen de elsker? Anonymkode: e7f38...29d Vi liker ikke folk uten oppdragelse. Det er ikke begrenset til Oslofolk, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 sug lut skrev (4 minutter siden): Vi liker ikke folk uten oppdragelse. Det er ikke begrenset til Oslofolk, faktisk. Det er vel der de mest udugelige foreldrene kommer fra... De som ikke setter grenser for barna sine, osv. Anonymkode: b8a1a...ec2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 sug lut skrev (8 minutter siden): Vi liker ikke folk uten oppdragelse. Det er ikke begrenset til Oslofolk, faktisk. Det er ikke uoppdragent å mislike noen bygninger. Anonymkode: ceb52...306
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke uoppdragent å mislike noen bygninger. Anonymkode: ceb52...306 Det er uoppdragent å si til folk at byen deres er stygg Anonymkode: a23ef...6a2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Jeg, som mange andre, er vant til å lese og høre stygge ting om byen min. Virker som det er andre regler når der gjelder Oslo, helt greit å si ganske stygge ting. Ikke like vanlig å snakke slik om Bergen eller Ålesund. Anonymkode: a23ef...6a2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er vel der de mest udugelige foreldrene kommer fra... De som ikke setter grenser for barna sine, osv. Anonymkode: b8a1a...ec2 Hva i alle dager? Anonymkode: a23ef...6a2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hvis man sier at man ikke synes Oslo er verden flotteste by? Hvis man er på besøk i Oslo og blir spurt hva man synes om byen, så ikke svar ærlig! Lyv! Lat som du synes byen er fantastisk! Hvis ikke er du dømt til å ha sure folk rundt deg resten av tiden. Ikke svar «helt greit. Som de fleste andre byer. Ikke noe spesielt med Oslo egentlig». For hvis blikk kan drepe, så dør du da! Hvorfor tåler ikke Oslo-folk å høre at ikke alle liker byen de elsker? Anonymkode: e7f38...29d Tåler det godt. Men en turist vil aldri kunne se og forstå hvorfor vi som bor i Oslo er glad i byen. Turister tråkker løypa Karl Johan - Slottet, og Aker brygge. That’s it. Og de stedene liker jeg ikke selv. Anonymkode: efebf...0e1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 sug lut skrev (31 minutter siden): Vi liker ikke folk uten oppdragelse. Det er ikke begrenset til Oslofolk, faktisk. Når ble det uoppdragent å være ærlig? Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg, som mange andre, er vant til å lese og høre stygge ting om byen min. Virker som det er andre regler når der gjelder Oslo, helt greit å si ganske stygge ting. Ikke like vanlig å snakke slik om Bergen eller Ålesund. Anonymkode: a23ef...6a2 Hørt om Drammen? Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når ble det uoppdragent å være ærlig? Hørt om Drammen? Anonymkode: e7f38...29d Godt poeng. Jeg liker Drammen godt! Anonymkode: a23ef...6a2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 Jeg bor ikke så langt unna Oslo og er der ofte - nærmest daglig i forbindelse med jobb. Synes Oslo er en nydelig by - i likhet med Bergen, Trondheim, Stavanger og andre norske byer jeg har vært i. Hønefoss synes jeg er helt nydelig forresten… Kunne aldri tenkt meg å bo i Oslo, men liker å kunne «bruke» byen mye. Men - jeg har aldri skjønt denne (som jeg har hørt ganske ofte): «Du kan ikke si at du ikke ville bodd Oslo hvis ikke du har bodd der!» Hvis det skal stemme, så må det jo gjelde alle andre steder også. Du kan ikke si at du aldri kunne bodd i Alta, Kautokeino, Otta, Kristiansand eller Bardufoss med mindre du har bodd der. Men det virker som om del folk mener at dette er noe som er spesielt for Oslo. Anonymkode: b6ee8...184
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg bor ikke så langt unna Oslo og er der ofte - nærmest daglig i forbindelse med jobb. Synes Oslo er en nydelig by - i likhet med Bergen, Trondheim, Stavanger og andre norske byer jeg har vært i. Hønefoss synes jeg er helt nydelig forresten… Kunne aldri tenkt meg å bo i Oslo, men liker å kunne «bruke» byen mye. Men - jeg har aldri skjønt denne (som jeg har hørt ganske ofte): «Du kan ikke si at du ikke ville bodd Oslo hvis ikke du har bodd der!» Hvis det skal stemme, så må det jo gjelde alle andre steder også. Du kan ikke si at du aldri kunne bodd i Alta, Kautokeino, Otta, Kristiansand eller Bardufoss med mindre du har bodd der. Men det virker som om del folk mener at dette er noe som er spesielt for Oslo. Anonymkode: b6ee8...184 Jeg ville aldri sagt at jeg aldri ville bodd spesifikt i Alta f.eks. hvis jeg ikke hadde bodd der eller i hvertfall vært der mye. Jeg kunne sagt at jeg ikke ønsker å bo på et lite sted sånn generelt, for det har jeg erfaring med. Derimot er det mange som sier at de aldri ville ha bodd i Oslo til tross for at de knapt har vært der og aldri bodd i en lignende by heller. Det er faktisk ganske snodig. Anonymkode: 9b32c...f94
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Derimot er det mange som sier at de aldri ville ha bodd i Oslo til tross for at de knapt har vært der og aldri bodd i en lignende by heller. Det er faktisk ganske snodig. Anonymkode: 9b32c...f94 Er det det altså? De fleste jeg kjenner som liker å bo i by kunne gjerne tenkt seg å bo i Oslo, eller de bor der allerede. Hvis man ikke liker tanken på å bo i en stor by, så er det jo logisk at man ikke kunne tenke seg å bo i Oslo. Personlig kan jeg liste opp en hel haug av steder jeg aldri kunne tenke meg å bo, selv om jeg aldri har vært der. Er jo ikke noe galt i det? Alle steder er ikke for alle, men det går jo ikke utover de som faktisk trives på stedet der de bor. Anonymkode: b6ee8...184
ostepop123 Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Når ble det uoppdragent å være ærlig? Samtidig som det ble uoppdragent å svare «Helt grei, ikke noe spesielt med den» når venninna di spør om kjolen hun har på seg er fin.
the amazing spidermamma Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 Det er jo ingen by som får så mye dritt som Oslo. Prøv deg på å si noe stygt om f eks Bergen, du, og se hvordan det blir mottatt. Uansett - det er dårlig stil å komme på besøk til noen og klage på hjembyen deres.
sug lut Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 ostepop123 skrev (29 minutter siden): Samtidig som det ble uoppdragent å svare «Helt grei, ikke noe spesielt med den» når venninna di spør om kjolen hun har på seg er fin. Eller at du ikke liker maten når du er på besøk.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 the amazing spidermamma skrev (55 minutter siden): Det er jo ingen by som får så mye dritt som Oslo. Prøv deg på å si noe stygt om f eks Bergen, du, og se hvordan det blir mottatt. Uansett - det er dårlig stil å komme på besøk til noen og klage på hjembyen deres. Bergenserne får langt mer dritt enn byen får I samtaler hvor temaet har kommet opp har jeg sagt det som det er, jeg ser hva mange kan like med Oslo, men at jeg selv ikke trives der og ikke kunne tenkt meg å bo der igjen. Noen år med studier og flere år rett i utkanten av byen var mer enn nok og for mye for min del. Å oppsøke byen kortvarig kan være hyggelig, noe jeg også sier. Har ikke opplevd at noen har tatt det ille opp at jeg sier jeg aldri vil bo der igjen. Anonymkode: d201e...ecd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 ostepop123 skrev (56 minutter siden): Samtidig som det ble uoppdragent å svare «Helt grei, ikke noe spesielt med den» når venninna di spør om kjolen hun har på seg er fin. sug lut skrev (26 minutter siden): Eller at du ikke liker maten når du er på besøk. Å sammenligne Oslo, som er en by, med noe så nært som antrekk og mat bekrefter bare at folk i Oslo tar det personlig at folk ikke elsker byen deres. Anonymkode: e7f38...29d
sug lut Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Å sammenligne Oslo, som er en by, med noe så nært som antrekk og mat bekrefter bare at folk i Oslo tar det personlig at folk ikke elsker byen deres. Anonymkode: e7f38...29d Du er kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #21 Skrevet 8. januar 2023 sug lut skrev (53 minutter siden): Du er kjedelig. Og du bekrefter his poeng. Anonymkode: b6ee8...184
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #22 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er uoppdragent å si til folk at byen deres er stygg Anonymkode: a23ef...6a2 Nei. Den byen er ikke del av kroppen deres. Den er heller ikke barnet deres, eller en prestasjon de har gjort. Ergo har de ingen grunn til å bli furtne over at den ikke er visuelt tiltalende for alle på kloden. Anonymkode: ceb52...306
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #23 Skrevet 9. januar 2023 sug lut skrev (2 timer siden): Du er kjedelig. Nei, hun har rett. Det er mer kjedelig med dem som insisterer på sine feil. Anonymkode: ceb52...306
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #24 Skrevet 9. januar 2023 sug lut skrev (3 timer siden): Eller at du ikke liker maten når du er på besøk. Hvis du personlig har stått og kokt Oslogryta di full av Spikersuppe, så kan jeg skjønne at du blir sur om noen ikke liker den. Men du er jo ikke Oslos grunnlegger. Anonymkode: ceb52...306
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #25 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg, som mange andre, er vant til å lese og høre stygge ting om byen min. Virker som det er andre regler når der gjelder Oslo, helt greit å si ganske stygge ting. Ikke like vanlig å snakke slik om Bergen eller Ålesund. Anonymkode: a23ef...6a2 Ålesund og Bergen har begge noen arkitektoniske kvaliteter som Oslo mangler. Vet ikke om Jugendbyen sier deg noe? Anonymkode: ceb52...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå