Gå til innhold

Er det noe poeng å reservere flyseter på charterreiser

Anbefalte innlegg

Nå er det så lenge siden jeg har reist på denne måten at jeg husker ikke hva vi har brukt å gjort. Jeg ønsker ikke å sitte ved nødutgang eller ha ekstra benplass, men jeg ønsker jo at vi alle fire får sitte sammen. Det koster 1460,- kr ekstra å reservere plasser. Hva bruker dere å gjøre?

Anonymkode: cb59d...fe7

Fortsetter under...

Om dere ønsker å sitte sammen må dere det, ellers risikerer du at alle andre har reservert og det er 4 ledige plasser igjen her og der på flyet så dere må sitte hver for dere.

Anonymkode: 23e14...622

Jeg gjør alltid det på reiser, velger plass slik at vi sitter i en behagelig del av flyet i tillegg til å være sikret plass sammen. Uavhengig charter eller rutefly. Nå er vi over snittet i høyden også, jeg reserverer alltid ekstra benplass til han på 195 cm. 

Anonymkode: d4b98...94d

Vi reserverte da vi reiste med barna fordi de er for små til og bli sittende alene så mange timer. De hadde heller ikke vært ombord i fly tidligere, og vi visste heller ikke om noen av dem ville reagere eller bli redde. Når de blir eldre kan det stille seg annerledes, men tenker at de kronene er verdt å bruke ekstra fordi det er hyggelig og være sammen. 

Anonymkode: 987fb...74f

Ja, vi reserverte helt fremst, både til og fra. Godt med ekstra benplass, var mange som spurte om vi kunne bytte, men vi hadde jo betalt for plassene. Vi er 3 i familien, er ganske lave egentlig . 

Anonymkode: 96e6f...043

Annonse

Jeg har aldri opplevd at vi ikke ble plassert sammen, og vi er seks stykker. Men vi har begynt å reservere sete nå hvis eldstemann er med, men det er fordi han er 2 m og må ha plass til beina sine. 

Anonymkode: c77b1...afc

Vi gjør det ikke, men det plager oss ikke å sitte på forskjellige steder. Som regel får minst 2 av 4 sitte sammen, men noen ganger blir vi plassert helt spredt. Hvis du har barn som ikke kan sitte alene må du betale for å sitte samlet.

Anonymkode: a820d...4ef

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det gjør vi aldri, hverken på charter eller på rutefly. Aldri opplevd å ikke få sitte sammen med noen i reisefølge. Og barn blir ikke plassert alene. 

Anonymkode: ca606...c96

Jo, det hender. Sist vi fløy satt det en 6-7-åring aleine på raden ved siden av oss. 

Anonymkode: 116a6...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...