Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #26 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Sunn er han jo overhodet ikke. Utrolig kvalmt at han trykker i seg all den dritten hver dag... Anonymkode: 89ef9...fb5 Han er det motsatte av kvalm, han er skikkelig kjekk faktisk, men du har rett i at han ikke spiser sunt. Men så lenge kroppen er i toppform så fortsetter han jo med det såkalte kostholdet. Anonymkode: 8f516...d6d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #27 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er vitsen med å leve om man ikke kan leve? Godteri er en del av kosen og livet. Hvorfor kutte det ut? Livet skal nytes, ikke bare overleves. Anonymkode: d1ade...7f6 Jeg er så enig med deg! Livet hadde vært så kjedelig om en alltid bare skal spise sunt. Livet har nok av hverdager. Så lørdager så koser vi oss med godteri,potetgull og brus med god samvitighet. Anonymkode: 037f7...5ae
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #28 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Han er det motsatte av kvalm, han er skikkelig kjekk faktisk, men du har rett i at han ikke spiser sunt. Men så lenge kroppen er i toppform så fortsetter han jo med det såkalte kostholdet. Anonymkode: 8f516...d6d Må et hjerteinfarkt, diabetes eller en propp til før han tar seg sammen? Anonymkode: 89ef9...fb5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #29 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Må et hjerteinfarkt, diabetes eller en propp til før han tar seg sammen? Anonymkode: 89ef9...fb5 Har du problemer med leseforståelsen? Helsen hans er helt topp. Han tåler på en eller annen måte dette kostholdet. Anonymkode: 8f516...d6d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #30 Skrevet 8. januar 2023 Hei igjen, HI her.. Har lest igjennom kommentarene, og får jo virkelig se hvor ille gæli mengden jeg trøkker i meg er….. 😭😭 Var ikke så ille før, men ila svangerskapene har det bare ballet på seg. ALLTID spist mye smågodt og sjokolade, mer enn de fleste. Men NÅ - sykt. Når jeg blir kvalm, tar det meg 15 min så kan jeg hive innpå mer 😂🙈 Helt sjukt. Har trent masse hele livet, så alltid vært FIT uavhengig av inntaket. Så det er først nå jeg føler jeg må ta en runde med meg selv.. For stakkars innsiden min. Jeg må jo være helt råtten inni 😭😭 Jeg er 165 og veier 59 kg. Men det hjelper ikke om min innvendige helse er på bånn. Jeg trener 2-4 gn i uka, men det har bare gitt meg ‘god samvittighet’ til å dytte nedpå mer…. Takk for alle innspill, da har jeg litt å innrette meg etter! Dere som bare spiser 8-10 biter smågodt - det kan jeg nok hoppe og drite i 😂 Men typ maks 300 gram får kanskje være målet… Hittil har jeg klart å holde meg unna godteri, sjokolade, kjeks, kaker, potetgull osv hele uka. Stolt av meg selv :))) Anonymkode: 7b575...33f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #31 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hei igjen, HI her.. Har lest igjennom kommentarene, og får jo virkelig se hvor ille gæli mengden jeg trøkker i meg er….. 😭😭 Var ikke så ille før, men ila svangerskapene har det bare ballet på seg. ALLTID spist mye smågodt og sjokolade, mer enn de fleste. Men NÅ - sykt. Når jeg blir kvalm, tar det meg 15 min så kan jeg hive innpå mer 😂🙈 Helt sjukt. Har trent masse hele livet, så alltid vært FIT uavhengig av inntaket. Så det er først nå jeg føler jeg må ta en runde med meg selv.. For stakkars innsiden min. Jeg må jo være helt råtten inni 😭😭 Jeg er 165 og veier 59 kg. Men det hjelper ikke om min innvendige helse er på bånn. Jeg trener 2-4 gn i uka, men det har bare gitt meg ‘god samvittighet’ til å dytte nedpå mer…. Takk for alle innspill, da har jeg litt å innrette meg etter! Dere som bare spiser 8-10 biter smågodt - det kan jeg nok hoppe og drite i 😂 Men typ maks 300 gram får kanskje være målet… Hittil har jeg klart å holde meg unna godteri, sjokolade, kjeks, kaker, potetgull osv hele uka. Stolt av meg selv :))) Anonymkode: 7b575...33f Nå er det veldig moderate mengder de andre her viser til da. Normalen vil jeg tro ligger et sted i mellom de og deg 🙈 De fleste jeg kjenner, kan nok fort spise en stor pose med smågodt eller sjokoladeplate og potetgull i løpet av helga. Men 2 kg smågodt pluss potetgull og sjokoladeplater er nok litt i overkant 😅 Vi kjøper innemellom smågodt, da er det nok mellom 1 kg og 1,5 kg som er til 2 voksne og 2 barn. Da holder det stort sett gjennom helga. Men jeg kan fort smelle i meg en 200 grams sjokoladeplate jeg altså, bare prøver å unngå å gjøre det. Jeg legger fort på meg, og er i overkant fra før 🙈 Anonymkode: fb7b2...d16
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #32 Skrevet 8. januar 2023 Elskar smågodt og av den grunn er det sjelden eg kjøper det, for klarer ikkje å stoppe. Kan heller ikkje ha noko særleg med snop i huset, så vanlegvis kjøper eg kun ein vanleg sjokoladebar, typ Hobby, Troika, Lion osv. Anonymkode: ee5cf...93c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #33 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du problemer med leseforståelsen? Helsen hans er helt topp. Han tåler på en eller annen måte dette kostholdet. Anonymkode: 8f516...d6d Får se hvor lenge det varer Anonymkode: 89ef9...fb5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #34 Skrevet 8. januar 2023 Det du får plass til i et kremmerhus. Det er normal mengde smågodt. Og så kanskje en pose potetgull på deling hvis det er helg. Anonymkode: 3da9f...992
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #35 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du problemer med leseforståelsen? Helsen hans er helt topp. Han tåler på en eller annen måte dette kostholdet. Anonymkode: 8f516...d6d Det er det da ikke mulig å vite. Ingen ser innsiden av sine egne blodårer … Anonymkode: 3da9f...992
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. januar 2023 #36 Skrevet 8. januar 2023 (endret) Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det er det da ikke mulig å vite. Ingen ser innsiden av sine egne blodårer … Anonymkode: 3da9f...992 Blodprøver gir da et veldig godt bilde. Gener har mest å si mht hjerte- karsykdommer. De med rette gener kan ha så usunt kosthold de bare vil, de får ikke disse sykdommene uansett. Jeg vet ikke hvor mye godteri jeg spiser, men det er store mengder. I periodevis en stor sjokoladeplate daglig, og en halv potetgullpose. Endret 8. januar 2023 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #37 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Får se hvor lenge det varer Anonymkode: 89ef9...fb5 Ja, ikke sant? Han kan få en stein i hodet i morgen og dø på flekken. Men han dør neppe av hjerte- karsykdom, der er han godt utredet pga yrket sitt. Noen har bare bedre genetisk materiale enn andre. Håper det irriterer deg grenseløst. Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er det da ikke mulig å vite. Ingen ser innsiden av sine egne blodårer … Anonymkode: 3da9f...992 Muligens legen vet mer om det enn deg? Du vet, de menneskene som har gått mange år på skole og som undersøker og tester hvordan det står til med kroppen? Anonymkode: 8f516...d6d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #38 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Muligens legen vet mer om det enn deg? Du vet, de menneskene som har gått mange år på skole og som undersøker og tester hvordan det står til med kroppen? Anonymkode: 8f516...d6d Du tenker på de som går inn i blodårene med et kamera når folk legges inn på sykehus? Ja, de vet nok dette - hvis han har vært der og fått det kameraet inn! Ellers vet de INGEN ting om blodårenes tilstand - de er flinke, men ikke synske. Anonymkode: 3da9f...992
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #39 Skrevet 8. januar 2023 22 hours ago, Anonym bruker said: Lurer på hva som er normal mengde smågodt og annet i helgen? Tenker da hva dere foreldre koser dere med, ikke barna 🙈 Vi kjøper ENORME mengder snop til oss selv, som vi dytter innpå etter at ungene er lagt. Vi snakker over 2 kg smågodt fordelt på mor og far. Og gjerne flere storplater med sjokolade ila uka. og noen ganger potetgull i tillegg. Nyttårsforsettet er nå at dette må ta en slutt 😂 Så jeg lurer litt på - hvor ligger gjennomsnittet? Hva er normalt å kjøpe inn til helgekosen? Smågodt, sjokoladeplate, potetgull, pops, godt og blandet.. Jeg aner ikke! Men trenger hjelp, er virkelig avhengig av sukker 😭😭 Anonymkode: 7b575...33f har heldigvis ingenting i skuffene uten om helgene/jul/påske Anonymkode: e46fb...751
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #40 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, ikke sant? Han kan få en stein i hodet i morgen og dø på flekken. Men han dør neppe av hjerte- karsykdom, der er han godt utredet pga yrket sitt. Noen har bare bedre genetisk materiale enn andre. Håper det irriterer deg grenseløst. Muligens legen vet mer om det enn deg? Du vet, de menneskene som har gått mange år på skole og som undersøker og tester hvordan det står til med kroppen? Anonymkode: 8f516...d6d Du tror legen analyserer blodprøvene? Anonymkode: 89ef9...fb5
prekæs Skrevet 8. januar 2023 #41 Skrevet 8. januar 2023 (endret) Spiser 200-400 g sjokolade i helgen. Deler alltid med mannen. Normalt for oss. Spiser god mat, tar det heller ut der enn på snacks. 2 kg tenker jeg er ekstremt. Endret 8. januar 2023 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #42 Skrevet 8. januar 2023 Ja, helt inneforstått med at det er ekstremt.. Det har gradvis bare økt og økt, så jeg dunker nedpå den svære posen uten problemer!! Også kjøper vi jo inn både 5 og 10 plater osv når det er 5 for 100kr 😂 klarer ikke ha godis liggende, så det blir fordøyd fortløpende… Sikkert dumt at vi kjøper hver vår pose med egne favoritter også - man blir litt ekstra blind på gram (kilo, i vårt tilfelle..) Nå knasker jeg pærer.. Prøver å døyve suget. Litt usikker på når jeg kan begi meg ut på smågodt og sjokolade igjen, i frykt for å ramle utpå ‘sjoko-kjøret’ 😂🍫❌ Anonymkode: 7b575...33f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #43 Skrevet 8. januar 2023 1 kg høres vanvittig mye ut. Jeg spiser veldig lite godteri, rett og slett fordi jeg ikke er så glad i det. Jeg er svak for brus og middag. Elsker varme middagsretter - der er jeg tilnærmet altetende. Spiser heller chips enn smågodt. En liten skål chips er nok for meg. Tipper en stor pose holder for 4 helger for meg. Jeg spiser nok mindre enn de fleste. Anonymkode: e338a...e0e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #44 Skrevet 8. januar 2023 2kg smågodt høres veldig ekstremt ut. Jeg spiser nesten aldri godteri så vet ikke helt hva som er vanlig. Men jeg har andre laster. Vin og sukkerfri brus heller jeg innpå alt for mye av. Jeg har derfor hvit januar (og inkluderer også brus innenfor dette) og skal også skjerpe meg veldig når januar er over. Merker at jeg hat veldig søtsug nå og det er nok pga kuttet av alkohol og brus. Dere kan jo begynne med å halvere inntaket, det er kanskje lettere enn å kutte ut helt. Men noen laster må man jo få lov til å ha, og sukker er vel uansett hakket bedre enn alkohol eller røyk. Anonymkode: c3b29...c76
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #45 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du tror legen analyserer blodprøvene? Anonymkode: 89ef9...fb5 Nå gjør du deg bare til 😂 Anonymkode: 8f516...d6d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #46 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Har selv merket at hvor mye godteri jeg spiser henger tett sammen med hvor mye/lite væske jeg har fått i meg ila dagen. På dager hvor jeg har drukket for lite går en stor plate melkesjokolade glatt ned, gjerne mer. Men på dager hvor jeg har fått i meg nok væske orker jeg kanskje en eller to remser av en sjokolade, om jeg har lyst på i det hele tatt. Etter jeg ble bevisst på det spiser jeg ikke så mye godteri, kanskje 100g sjokolade ila hele uken og helgen totalt. Anonymkode: b5516...faf Takk for tips! Har aldri tenkt på at det henger sammen, men det skal jeg jammen bli mer bevisst på. Anonymkode: 68a29...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå