Gå til innhold

Hva er ‘normal’ mengde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er normal mengde smågodt og annet i helgen? Tenker da hva dere foreldre koser dere med, ikke barna 🙈

Vi kjøper ENORME mengder snop til oss selv, som vi dytter innpå etter at ungene er lagt. Vi snakker over 2 kg smågodt fordelt på mor og far. Og gjerne flere storplater med sjokolade ila uka. og noen ganger potetgull i tillegg. 

Nyttårsforsettet er nå at dette må ta en slutt 😂 Så jeg lurer litt på - hvor ligger gjennomsnittet? Hva er normalt å kjøpe inn til helgekosen?

Smågodt, sjokoladeplate, potetgull, pops, godt og blandet.. Jeg aner ikke! Men trenger hjelp, er virkelig avhengig av sukker 😭😭 

Anonymkode: 7b575...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke vekt, men for meg pleier det å være passelig med 8-10 biter smågodt, med mulig unntak av verste dagen med PMS der det kan gå det dobbelte 😅 Prøver å ikke spise sjokolade ol. på hverdager, og chips har vi sjeldent. Lager heller til litt popkorn hvis jeg er fysen på noe salt, kanskje 4-5 ganger i halvåret, og er glad i frukt/bær med litt vaniljesaus ellers hvis jeg er søtsugen.

Anonymkode: 76498...0c3

Skrevet

Ingenting. Aldri.

Anonymkode: fc3cd...9ca

Skrevet

I dag har jeg vært ordentlig fysen og spist 300 gram smågodt, føler meg helt kvalm, blir ikke noe mer godteri denne uken, det er helt klart!

Anonymkode: ee66f...c1a

Skrevet

Hva som er normalt er litt vanskelig å definere i en verden hvor 60-70 % er overvektig. 

Jeg er muligens så heldig at selvregulering alltid har eksistert i min tid. Kaker treffer ikke min preferanse, potetgull og sjokolade smaker best de tre første bitene. 

Anonymkode: cb892...41c

Skrevet

Er veldig glad i sjokolade og godteri,vil ofte ha det, men blir veldig fort mettet. Klarer aldri å spise mer enn 2-3 biter av en stor melkesjokolade, 4-8 biter smågodt ,kan spise en liten skal med chips, eller en liten skål med is. Men 4 ganger i uka ca,skulle sikkert holdt meg til 1 dag. 

Anonymkode: 343f2...fd3

Skrevet

Spiser rundt 150 gram når jeg skal fråtse. Gjør det ca 1 gang i uka. 2 kilo er helt sinnsykt. Slutt med det. 

Anonymkode: 4f097...d41

Skrevet

Normal mengde for meg er ikke så mye, rundt 200 g omtrent. Jeg klarer ikke å spise mer enn det, blir lett uggen og kvalm om jeg får i meg for mye.

Anonymkode: 0cee6...b2a

Skrevet

Spiser ikke smågodt, men kunne lett ha stappa i meg en 200 grams melkesjokolade og en pose cheeze doodles på en kveld. Flere ganger i uka... Har avvent meg fra det nå. Spiser en bit mørk sjokolade 1 gang i uka kanskje. Av og til en sjokomelk etter trening eller til lunsjen. Kjøper kanskje brus 1 gang i uka hvis vi skal ha pizza eller noe. Ellers drikker jeg isvann.

Anonymkode: 89ef9...fb5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lurer på hva som er normal mengde smågodt og annet i helgen? Tenker da hva dere foreldre koser dere med, ikke barna 🙈

Vi kjøper ENORME mengder snop til oss selv, som vi dytter innpå etter at ungene er lagt. Vi snakker over 2 kg smågodt fordelt på mor og far. Og gjerne flere storplater med sjokolade ila uka. og noen ganger potetgull i tillegg. 

Nyttårsforsettet er nå at dette må ta en slutt 😂 Så jeg lurer litt på - hvor ligger gjennomsnittet? Hva er normalt å kjøpe inn til helgekosen?

Smågodt, sjokoladeplate, potetgull, pops, godt og blandet.. Jeg aner ikke! Men trenger hjelp, er virkelig avhengig av sukker 😭😭 

Anonymkode: 7b575...33f

En kilo smågodt er 3500 kalorier

Anonymkode: ee66f...c1a

Skrevet

Mannen spiser en liten skål nøtter og jeg rundt 10-12 biter smågodt eller tilsvarende. I tillegg  2 glass pepsi-max. Ellers i uken rører jeg ikke snop eller brus. 

Skrevet

Liker veldig godt godteri, men blir fornøyd og "mett" etter 5-8 biter. Sjokolade tar jeg ofte to til seks biter, avhengig pms.. Spiser nok litt godteri hver dag, men da kun noen få biter. Er veldig slank og trener en del, så unner meg kosen. Fråtser aldri, fordi jeg har aldri hatt et slikt behov.

2 kg høres hele sykt mye ut, i min verden 😅 

Anonymkode: f9c90...99d

Skrevet

Deler gjerne en pose potetgull og en pose chilinøtter ila en uke. Kanskje en plate 70% sjokolade også om vi vil ha noe søtt i tillegg.

Anonymkode: e1865...dda

Skrevet

Hm jeg lar meg sjokkere over deres mengde hi, så bra du endelig har innsett det bør reduseres 😬😅 

Jeg spiser også for mye altså, men på langt nær som dere. Jeg kan spise et par ruter sjokolade eller to tre smørbukk til kaffen min på ettermiddagen. Til kvelds synder jeg med salt potetgull og da blir det rett under halve posen for det er det som går i skålen jeg bruker. Dette gjør jeg nesten hver kveld og det plager meg, men klarer heller ikke å la være 🤭

På helg går det ofte mer potetgull. Lørdag blir det to slike skåler. 

Når jeg har en deppedag trenger jeg mer sukker. Da kan jeg klare å lange i meg ti tolv smørbukker eller 6-9 biter sjokolade. Mer enn det gjør meg kvalm så det blir aldri mer enn det. Det er fråtsemengden min. 

Anonymkode: 2c27d...731

Skrevet

Smågodt er jeg litt av. Men hver lørdag så spiser jeg en halv pakke med chips,en stor 200 g sjokolade og en liten cola MED sukker. Har ingen planer om å kutte det ut. Jeg er slank så trenger heller ikke tenke på vekten.

Anonymkode: 037f7...5ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Smågodt er jeg litt av. Men hver lørdag så spiser jeg en halv pakke med chips,en stor 200 g sjokolade og en liten cola MED sukker. Har ingen planer om å kutte det ut. Jeg er slank så trenger heller ikke tenke på vekten.

Er ikke bra for helsa uansett hvor slank du er.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du har virkelig IKKE skjønt det. Selv om du er slank…..noen gang ofret tanken hvordan du ser ut innvendig? Blodårer mm? Du er trolig ung nå…men lykke til med den innstillingen. Er et begrep som heter «innoverfeit». 

Anonymkode: 273a7...60b

Skrevet

Har selv merket at hvor mye godteri jeg spiser henger tett sammen med hvor mye/lite væske jeg har fått i meg ila dagen.

På dager hvor jeg har drukket for lite går en stor plate melkesjokolade glatt ned, gjerne mer. Men på dager hvor jeg har fått i meg nok væske orker jeg kanskje en eller to remser av en sjokolade, om jeg har lyst på i det hele tatt.

Etter jeg ble bevisst på det spiser jeg ikke så mye godteri, kanskje 100g sjokolade ila hele uken og helgen totalt.

Anonymkode: b5516...faf

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du har virkelig IKKE skjønt det. Selv om du er slank…..noen gang ofret tanken hvordan du ser ut innvendig? Blodårer mm? Du er trolig ung nå…men lykke til med den innstillingen. Er et begrep som heter «innoverfeit». 

Hva er vitsen med å leve om man ikke kan leve? Godteri er en del av kosen og livet. Hvorfor kutte det ut? Livet skal nytes, ikke bare overleves. 

Anonymkode: d1ade...7f6

Skrevet

Jeg spiser en troika på fredag og en på lørdag 

Anonymkode: d33cb...bd2

Skrevet

Og noen tåler det irriterende godt. Min mann på 55 år spiser minst 200 g sjokolade, en stor chipspose og halvannen liter brus hver dag. Alle prøver viser at han er i toppform. Kolesterol, hjerte, blodtrykk, blodsukker +++, null problem. Og han er slank og sunn. Nesten litt irriterende for meg som ikke spiser halvparten så usunt, men som er tjukkasen i familien. 

Anonymkode: 8f516...d6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Og noen tåler det irriterende godt. Min mann på 55 år spiser minst 200 g sjokolade, en stor chipspose og halvannen liter brus hver dag. Alle prøver viser at han er i toppform. Kolesterol, hjerte, blodtrykk, blodsukker +++, null problem. Og han er slank og sunn. Nesten litt irriterende for meg som ikke spiser halvparten så usunt, men som er tjukkasen i familien. 

Min mor er 80 år gammel. Hun er i superform og er veldig aktiv. På fredag gikk hun på trening etter å ha måkt snø I 5 timer for eksempel. Hun spiser mellom 100 og 200g sjokolade hver dag.

Anonymkode: 2ff7b...5dd

Skrevet

Vi er glade i godteri og snacks og vi kjøper gjerne inn en stor plate sjokolade og potetgull eller cheezedoodles (ikke stor pose) til helga. Sjelden vi kjøper smågodt, men det hender. Da kjøper vi kanskje 2-300 g. Vi, to voksne, spiser aldri opp en hel pose potetgull eller all sjokoladen eller godteriet på ei helg. Dere må jo bli veldig mette om dere spiser alt det godteriet? Hva med å heller spise seg mett på god mat og så heller ta litt godteri etterpå?

Anonymkode: af28c...716

Skrevet

Sunn er han jo overhodet ikke. Utrolig kvalmt at han trykker i seg all den dritten hver dag... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Joda jeg har skjønt det;men ett liv der en kun skal spise sunt er ikke noe liv for meg. Jeg er vokst opp med godteri,potetgull og brus på lørdager,å det samme får sønnen min. Uten å overhodet ha noe dårlig samvitighet for det. I helgen skal vi kose oss! Her i huset skal det være forskjell på hverdager og en lørdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...