Gå til innhold

Hvordan reagerte kroppen deres da dere sluttet på prevensjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet på prevensjon nå. Tok min siste p-pille for en uke siden, hatt mensen og begynner ikke igjen til mandag på nytt brett. Gått på prevensjon i 17 år med unntak av et år. Hvordan reagerte kroppen deres når dere sluttet? Kjenner jeg er både spent og redd

Anonymkode: 5dd68...eaf

Fortsetter under...

Kroppen har ikke reagert sånn veldig. Mindre smerter ved menstruasjon faktisk, og mindre kviser ved menstruasjon.

Nå er vel forsåvidt hodet en del av kroppen og der var det mer. Ble mye mer rolig på tenkinga, verre var det for samboeren for hva slags mannfolk jeg likte forandret seg radikalt. Men det er vist veldig vanlig har jeg funnet ut nå i ettertid.

Anonymkode: 70461...23a

De første 6-8 mnd, ikke så bra. Mye akne, vanncyster, smerter, voldsomme blødninger og en IBS som klikka av den nye syklusen. 

Forsøkte uttallige kostholdsråd, om denne traff rette tidspunkt eller fikset det, kommer jeg nok aldri til å vite sikkert. Men tre uker på plantebasert kosthold og plagene forsvant. Nå er jeg totalt sett mye bedre enn noengang, kutter ut melk i perioder med mye stress for å styre unna verste akne, men ellers veldig stabil. Syklusen er normal, hodepinen som fulgte med p pillene er borte og sexlysten er ganske bra i deler av syklusen 🙏🏻

Anonymkode: c2397...cef

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvor fort jeg ble gravid mener du?

Første gangen tok det 3 mnd, andre gangen 3 uker og tredje gangen 4 mnd.

Anonymkode: 16168...aaf

Hvorfor svarer alle på graviditet? Det står ingenting om det i hovedinnlegget 🤔

Anonymkode: c2397...cef

For min del så økte sexlysten, var ikke like slapp, mindre hodepine , mindre kviser, svakere  pms symptomer,mindre vektøkning. Kan ikke bevise det, men var påfallende etter noen måneder uten p piller.

Hormonspiral kunne jeg aldri bruke, forsøkte og forsøkte med det gav meg kun cyster på eggstokkene.

mannen har tatt vasektomi så trenger ikke være veldig redd for å bli gravid😅

Spurte gynekologen om det var noen andre helsefordeler med p piller enn å forhindre graviditet, hun svarte kontant nei. Så klart hvis du har sterke menssmertene eller uvanlige blødninger så hjelper hormon prevensjon 😅men jeg sliter ikke nevneverdig med det og angrer ikke at jeg sluttet.

Igjen nå er ikke graviditet en fare for meg😝

Anonymkode: 1b6f5...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...