Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #51 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Så lite kjøtt dere har i tacoen. Dere som spiser så lite kjøtt i taco; bruker dere skjell eller de store lefsene? Vi er to voksne og to sultne gutter på 12 og 15 år. Vi bruker 2 pakker kjøttdeig (tilsammen 800 gram). Noen ganger rester, andre ganger helt tomt! Anonymkode: de5c0...1bc Vi bruker store lefser. Anonymkode: 19794...344
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #52 Skrevet 8. januar 2023 To voksne og to tenåringer som også trener mye. Går ei pakke på 400g og 12 lefser Anonymkode: 62967...f92
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #53 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Du må liksom forsvare kjøttbruken med at de er veldig aktive innen idrett😅 Anonymkode: 2bb82...c80 Det handler vel mer om at de spiser mer mat generelt når de er veldig aktive. Det sier seg jo egentlig selv. 20-åringen min som trener 1-3 timer hver dag spiser nesten dobbelt så mye som broren på 18 år som nesten ikke trener, bare går litt turer innimellom. Anonymkode: d8dde...7eb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #54 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det handler vel mer om at de spiser mer mat generelt når de er veldig aktive. Det sier seg jo egentlig selv. 20-åringen min som trener 1-3 timer hver dag spiser nesten dobbelt så mye som broren på 18 år som nesten ikke trener, bare går litt turer innimellom. Anonymkode: d8dde...7eb Det er mulig å øke mengden med grønnsaker i stedet for kjøtt Anonymkode: 62967...f92
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #55 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er mulig å øke mengden med grønnsaker i stedet for kjøtt Anonymkode: 62967...f92 Selvfølgelig er det mulig, men om man liket kjøtt så spiser man kjøtt. Anonymkode: 45dca...6c6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #56 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du må liksom forsvare kjøttbruken med at de er veldig aktive innen idrett😅 Anonymkode: 2bb82...c80 Nope. Det var i forhold til HI som måtte bringe inn idretten til ungdommene for å forsvare en enorme mengden kjøttdeig som ble brukt. Derfor. Anonymkode: 0d6b8...64c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #57 Skrevet 8. januar 2023 Vi er 4 stk, 2 voksne og to ungdommer. Spiser disse store tortillalefsene som vi fyller med masse grønt…og svinekjøttdeig. Går alltid 2 pakker, altså à 400 gram. 200 g kjøtt på hver anser jeg som innafor og vi blir gode og mette. Går med masse salat. Anonymkode: de5c0...1bc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #58 Skrevet 8. januar 2023 Bruker 2 pakker a 400gram om kjærsten til eldste er her. Da er det to 18 åringer, en 15 åring, en på 9 og oss voksne. Er vi bare oss 5 holder det med én pakke. Bare 15åringen som er allergisk mot grønnsaker og spiser mye kjøtt Anonymkode: 67bb3...a87
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #59 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Selvfølgelig er det mulig, men om man liket kjøtt så spiser man kjøtt. Anonymkode: 45dca...6c6 Ja, men å spise mer fordi man trener betyr ikke mer kjøtt Anonymkode: 62967...f92
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #60 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det er mulig å øke mengden med grønnsaker i stedet for kjøtt Anonymkode: 62967...f92 Gjør du deg dum nå, eller? Hvis man spiser to lefser så spiser man uansett nødvendigvis mindre kjøtt enn om man spiser fem lefser, f.eks. De tar ikke spesielt mye kjøtt på noen av dem, men den veldig aktive 20-åringen spiser jo likevel det doble enn den mer inaktive broren. Litt kjøtt må jo nesten være på lefsene hvis man skal få tacosmaken. Anonymkode: d8dde...7eb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #61 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Gjør du deg dum nå, eller? Hvis man spiser to lefser så spiser man uansett nødvendigvis mindre kjøtt enn om man spiser fem lefser, f.eks. De tar ikke spesielt mye kjøtt på noen av dem, men den veldig aktive 20-åringen spiser jo likevel det doble enn den mer inaktive broren. Litt kjøtt må jo nesten være på lefsene hvis man skal få tacosmaken. Anonymkode: d8dde...7eb Vi spiser 12 lefser og ei pakke kjøttdeig. Så det er ganske mulig å ikke øke mengden kjøtt, men øke grønnsakene, eller erstatte kjøtt med noe annet. Er ikke rart folk bruker 20 000 i mnd på kjøtt om man bruker 250kr bare på kjøttet til tacoen Anonymkode: 62967...f92
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #62 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vi spiser 12 lefser og ei pakke kjøttdeig. Så det er ganske mulig å ikke øke mengden kjøtt, men øke grønnsakene, eller erstatte kjøtt med noe annet. Er ikke rart folk bruker 20 000 i mnd på kjøtt om man bruker 250kr bare på kjøttet til tacoen Anonymkode: 62967...f92 Hvis du skal begynne med slike overdrivelser er det faktisk ikke vits å diskutere med deg. 1 pakke til 12 lefser er sikkert nok når man kan blande i bønner el., men de er for lite når dette ikke er et alternativ. Det blir jo knapt noe på hver lefse. Taco skal tross alt smake taco. Ingen av oss bruker mye kjøtt, men alle skal få et par skjeer på hver lefse, uavhengig av om de spiser én eller fem. Mesteparten er uansett grønnsaker/salat. Anonymkode: d8dde...7eb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #63 Skrevet 8. januar 2023 Vi er syv, men bare fem som spiser kjøtt. Til tre tenåringsgutter og to på barneskolen bruker vi å steke én pakke karbonadedeig (400g) eller kyllingstrimler. Hadde taco i går, og siden barna sa de var veldig sultne stekte vi to pakker. Litt under halvparten ble igjen som rester. Til gjengjeld går det mye guacamole,pico de gallo og mais, og relativt mye av andre grønnsaker. Anonymkode: 0fd63...b92
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #64 Skrevet 8. januar 2023 Vi bruker 400 g kjøttdeig til to voksne og en tenåring. Og da har vi gjerne litt igjen også. Anonymkode: 9d1bf...12c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #65 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er mulig å øke mengden med grønnsaker i stedet for kjøtt Anonymkode: 62967...f92 Nei, vettu hva! Det gjør iallefall IKKE jeg 😄! Det skal være rikelig med kjøtt, lager heller for mye sånn at poden kan ha det til frokost dagen etter. Så har vi LITT salat, mais, agurk, og masse rømme og ost. Når vi har taco tenker vi ikke på sparing, verken kroner eller kalorier! Det skal være digg med taco, ikke kjipe-taco. Anonymkode: 9a1a3...395
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #66 Skrevet 8. januar 2023 Bruker en vanlig pakke (4-5 00 gram?) til to voksne og to barn på 6 og 9. Det blir alltid mye kjøtt igjen til dagen etter. Men verken jeg eller barna er sørlig glad i kjøtt. Selv spiser jeg kanskje en spiseskje kjøttdeig, og synes egentlig ost og guacamole er best. Anonymkode: cb2f6...0fd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #67 Skrevet 8. januar 2023 1 voksen og ett barn på snart 10 : vi har stort sett 1 pk med enten biff stimler, kylling i biter eller kyllingkjøttdeig. vi har i tillegg ost, rød løk, tomat, ananas, mais ,agurk og paprika. Jeg spiser alt på ,mens barnet spiser alt uten rød løk. tomat og noen ganger kjøtt,men han tar det stort sett,men ikke alltid. og selvsagt rømme og tacosaus, barnet spiser kun rømme Anonymkode: 5f9f2...445
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #68 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, vettu hva! Det gjør iallefall IKKE jeg 😄! Det skal være rikelig med kjøtt, lager heller for mye sånn at poden kan ha det til frokost dagen etter. Så har vi LITT salat, mais, agurk, og masse rømme og ost. Når vi har taco tenker vi ikke på sparing, verken kroner eller kalorier! Det skal være digg med taco, ikke kjipe-taco. Anonymkode: 9a1a3...395 Sikkert dumt spørsmål, men dere som svarer sånt som dette, syns dere virkelig at kjøttdeig med krydder på smaker skikkelig godt? Sånn virkelig, skikkelig godt sånn at dere ser fram til det? OK, jeg skjønner jo utifra måten dere beskriver det på at dere gjør det, men det er vanskelig å ta innover seg. Vi bruker kylling, ca 100 g per person eller lager vegetar. Anonymkode: fe1fb...0c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #69 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sikkert dumt spørsmål, men dere som svarer sånt som dette, syns dere virkelig at kjøttdeig med krydder på smaker skikkelig godt? Sånn virkelig, skikkelig godt sånn at dere ser fram til det? OK, jeg skjønner jo utifra måten dere beskriver det på at dere gjør det, men det er vanskelig å ta innover seg. Vi bruker kylling, ca 100 g per person eller lager vegetar. Anonymkode: fe1fb...0c7 Hvorfor er det vanskelig å ta innover deg at noen liker noe annet enn deg? Jeg synes og kjøttdeig med krydder er godt. Anonymkode: a7180...fd6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #70 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det vanskelig å ta innover deg at noen liker noe annet enn deg? Jeg synes og kjøttdeig med krydder er godt. Anonymkode: a7180...fd6 Neida, det er jo åpenbart dumt, det er bare så rart å lese innlegg etter innlegg der noen snakker om kjøttdeig som om det skulle være en slags delikatesse. Men klart, folk liker det de liker! Anonymkode: fe1fb...0c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #71 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, vettu hva! Det gjør iallefall IKKE jeg 😄! Det skal være rikelig med kjøtt, lager heller for mye sånn at poden kan ha det til frokost dagen etter. Så har vi LITT salat, mais, agurk, og masse rømme og ost. Når vi har taco tenker vi ikke på sparing, verken kroner eller kalorier! Det skal være digg med taco, ikke kjipe-taco. Anonymkode: 9a1a3...395 Jeg synes taco er digg selv om det er mest grønnsaker. Det er smakene sammen som er digg, ikke overflod av kjøtt Anonymkode: 62967...f92
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #72 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Neida, det er jo åpenbart dumt, det er bare så rart å lese innlegg etter innlegg der noen snakker om kjøttdeig som om det skulle være en slags delikatesse. Men klart, folk liker det de liker! Anonymkode: fe1fb...0c7 Taco med kjøttdeig er på ingen måte noen delikatesse , men det var heller ikke spørsmålet. Liker jeg kjøttdeigen i tacoen? Ja, det gjør jeg. Liker kylling, biff eller fisk i taco også. Ungene elsker dog Taco og selv om jeg for egen del ikke MÅ ha dette en gang i uken så digger ungene at vi har det en gang i uken. Det er ikke noe feil ved det å like taco , med mye eller lite kjøtt eller med mye grønt eller med lite.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #73 Skrevet 8. januar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (32 minutter siden): Taco med kjøttdeig er på ingen måte noen delikatesse , men det var heller ikke spørsmålet. Liker jeg kjøttdeigen i tacoen? Ja, det gjør jeg. Liker kylling, biff eller fisk i taco også. Ungene elsker dog Taco og selv om jeg for egen del ikke MÅ ha dette en gang i uken så digger ungene at vi har det en gang i uken. Det er ikke noe feil ved det å like taco , med mye eller lite kjøtt eller med mye grønt eller med lite. Nei, det syns ikke jeg heller, det var mest påstanden om at taco med kjøttdeig og ost = diggtaco og taco med mye grønnsaker = kjiptaco som irriterte meg. Anonymkode: fe1fb...0c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2023 #74 Skrevet 8. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, det syns ikke jeg heller, det var mest påstanden om at taco med kjøttdeig og ost = diggtaco og taco med mye grønnsaker = kjiptaco som irriterte meg. Anonymkode: fe1fb...0c7 Hvorfor irriterte det deg? Anonymkode: a7180...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå