Gå til innhold

Når dere lager taco , hvor mye kjøttdeig eller annet kjøtt bruker dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker de 600 grams pk fra rema å vi er 4 stk. to gutter på 14 og 18 år. Har igjen rester på kjøttdeigen da som regel.

Anonymkode: 11db7...d86

Fortsetter under...

Skrevet

Bruker bare karbonadedeig, 300 gram på to voksene og jente på 16, er alltid litt rester igjen 

Anonymkode: 3d1cb...7ea

Skrevet

Vi pleier ikke bruke kjøttdeig, bruker kyllingfilet. 4 eller 5 stk. To voksne og tre barn. 

Anonymkode: 00767...e0e

Skrevet

2 voksne og 3 barn (11, 14 og 16år) bruker 1 kjøttdeig, altså 400g. Bruker ikke så mye kjøtt i taco, mest grønnsaker😁

Anonymkode: 9de44...744

Skrevet

Vi er to voksne og to store barn. Bruker 800g karbonadedeig - og da blir det litt rester.

Ellers lager jeg pulled pork på 6 nakkekoteletter. Da blir det også litt rester. 

Skrevet

Ca 200 gram på 6 stk. Men det er kun to stk som sitter kjøtt. Vi andre har salat, hjemmelaget "kjøttdeig" (av linser, valnøtter mm). Vi spiser generelt veldig lite kjøtt.

Anonymkode: e8c21...15c

Annonse

Skrevet

2 voksne og 2 barn (9 og 12). Vi bruker 200 g. kjøttdeig, iblandet 1 pk. linser. Blir igjen 1 porsjon som yngste tar til frokost dagen etter.  12-åringen spiser mest grønnsaker. 

Anonymkode: b617e...625

Skrevet

Man må jo bare spør, for all del, men hva er hensikten med tråder som dette? Leser dere gjennom hva alle svarer om hvor mye kjøtt de bruker til taco?? 

Anonymkode: ad159...deb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi er to voksne og to tenåringer på 16 og 18 som alle sammen er khent for å spise ganske mye. Vi bruker 300 g kjøttdeig. Til taco går det mye mer bønner og grønnsaker enn kjøttdeig.

Anonymkode: 19794...344

Veldig lite kjøtt på 2 voksne og to så store tenåringer

Anonymkode: de5c0...1bc

Skrevet

Så lite kjøtt dere har i tacoen. Dere som spiser så lite kjøtt i taco; bruker dere skjell eller de store lefsene?

Vi er to voksne og to sultne gutter på 12 og 15 år. Vi bruker 2 pakker kjøttdeig (tilsammen 800 gram). Noen ganger rester, andre ganger helt tomt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Så lite kjøtt dere har i tacoen. Dere som spiser så lite kjøtt i taco; bruker dere skjell eller de store lefsene?

Vi er to voksne og to sultne gutter på 12 og 15 år. Vi bruker 2 pakker kjøttdeig (tilsammen 800 gram). Noen ganger rester, andre ganger helt tomt!

Enig! Som jeg skrev lenger opp: vi bruker myyyye mer, har masse kjøtt i både lefsene og skjellene.

Anonymkode: 9a1a3...395

Skrevet

Vi er 5 stykker. To voksne, to tenåringer og en på barneskolen. Vi har en pakke kjøttdeig og det holder, hender også vi har rester. Vi har bønner til, masse grønnsaker og ost. Ingen spiser 5 lefser - tror aldri noen av oss har spist mer enn to lefser. 

Hadde vi stekt 3 pakker måtte vi spist taco halve uka - så glad er vi ikke i taco.

Anonymkode: fa6ba...d69

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn/ungdom, bruker 600g kjøttdeig og da er det bittelitt igjen hver gang.

Anonymkode: 43968...bea

Annonse

Skrevet

2 voksne og 4 barn. To av de er tenåringer. Bruker 2 pk kjøttdeig. Det holder akkurat. Bruker 3 pakker hvis gjester.

Anonymkode: df485...8c0

Skrevet

Vi er 5. Av barna er to ungdommer som er svært aktive innen idrett. Vi bruker halvannen til to kjøttdeiger. Aldri mer enn to. Men de spiser veldig mye grønt i så da blir det naturlig nok mindre kjøttdeig. Heldigvis. 

Anonymkode: 0d6b8...64c

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn på 6, 13 og 15 år. Vi bruker 400 gram kjøttdeig og som oftest er det en spiseskje eller to med kjøttdeig igjen. 

Anonymkode: 539ce...bb7

Skrevet

Kan tilføye at den uka jeg er alene så kan jeg steke en pk kjøttdeig (300 eller 400 gram alt etter hva jeg velger der og da), og da spiser jeg taco hver dag etter jobb😆

Noen liker mye kjøtt, andre liker mindre. Jeg trenger bare tacosmaken, og har dessuten ikke plass til mer kjøtt. 

1 stor lompe med salat, agurk, cherrytomater, paprika, Ananas, avokado/guacamole, kjøtt, bønner eller linser, ost, rømme og knuste tortillachips. Den er så overfylt at jeg ser ikke helt hvor jeg skulle putta inn mer kjøtt 🤔 spiser 1-2 lomper per måltid. 

Overdrevent glad i taco😵

Anonymkode: dca5d...ac2

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi er tre, 2 voksne og 14 årungen. Lager alltid 2 pk kjøttdeig, tror vi bruker mye av kjøttet i forhold til mange andre. Syns kjøttdeig med smelta ost og rømme er nyyydelig, bruker ikke sååå mye grønt. Men det er rester til dagen etter da.

Den kaloribomben!!😱

Anonymkode: b8ed9...629

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Den kaloribomben!!😱

Åh iiik altså 😱

Anonymkode: ad159...deb

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

I og med du spør, resten av familien her bruker de store lefsene, jeg foretrekker maislefse, de er ganske små. 

Fyller på med mye annet, lager egen salsa av tomat og den tar mer plass en de man får på glass i butikken, for å ta ett eksempel. Når det ikke står uendelig med kjøtt til lefsene, så fyller en automatisk på med mer annet. Kjøtt er dyrt, helseskadelig i store mengder og smaken blir bedre når den bare krydrer retten i stedet for å være hovedingrediensen. Kunne alltids dratt inn klima og alt det der, men det er jo ett dårlig argument når resten er avocado og mango 😅 Da burde jeg laget kålsalat i stedet, men jeg er for glad i guacomole og mango til det. 

Anonymkode: 7ccd9...a16

Skrevet

I går gikk det faktisk bare én pakke på 400g til to voksne og to tenåringer på 13 og 15 år, vi hadde stekt to så det blir mye rester i dag 😅

Resten av familien spiser de store lefsene og har i ca 2 ss med kjøttdeig, resten er grønnsaker/salat, ost ol. Jeg spiser de runde nacho-chipsene og bruker vel omtrent 3 ss kjøttdeig pr runde, tar litt av alt oppå hver chips. Det gikk 5 lefser i går, så det var jo ikke så mye. Når de eldste er hjemme spiser de mye mer. Eldste på 20 år spiser alene like mye som mannen og de to yngste gjør tilsammen, han på 18 år spiser gjerne 3-4 lefser. De bruker vel 2-3 ss med kjøttdeig, resten er grøntfor og ost ol.

Anonymkode: d8dde...7eb

Skrevet

Vi bruker de store lefsene. Jeg spiser én, men mannen min og tenåringene spiser 2 hver og de er fulle med mye grønnsaker, men med mye kjøtt også sammenlignet med resten her. Vi steker 2 pakker, og innimellom er det helt tomt, andre ganger rester. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den kaloribomben!!😱

Jepp, sååå digg! Bruker få typer salat og grønnsaker på, og ikke guacemole, kun rømme. Det spiser jeg nesten hver fredag! Lørdag sikkert samme kaloriinntak, kanskje mer. Likevel har jeg gått ned 20 kg på under ett år med periodisk faste, 16:8. Jeg fortsetter å gå ned noen gram i måneden nå, selv om jeg har idealvekt, så må justere med å spise lunsj flere dager i uka.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ca 200 gram på 6 stk. Men det er kun to stk som sitter kjøtt. Vi andre har salat, hjemmelaget "kjøttdeig" (av linser, valnøtter mm). Vi spiser generelt veldig lite kjøtt.

Anonymkode: e8c21...15c

Da lager du jo ikke 200 gram til 6 stykker.

Hun spør jo ikke hvor mye kjøtt man lager til vegetarianere ;)

Du lager 200 gram til to stykker som ikke er storspisere av kjøtt....

Anonymkode: 0ec8b...794

Skrevet

Vi er 5. Av barna er to ungdommer som er svært aktive innen idrett. Vi bruker halvannen til to kjøttdeiger. Aldri mer enn to. Men de spiser veldig mye grønt i så da blir det naturlig nok mindre kjøttdeig. Heldigvis. 

Anonymkode: 0d6b8...64c

Du må liksom forsvare kjøttbruken med at de er veldig aktive innen idrett😅

Anonymkode: 2bb82...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...