Gå til innhold

Noen som kan litt om pensjon og aap/ufør?

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet 100% i 10 år, ble syk og er på aap med neste steg ufør. 

Én ting er at ufør ikke er stort å leve på, men hvordan blir det med pensjon? Det blir jo et veldig lavt beløp fra arbeidslivet, og ellers er det minstepensjon jeg må se for meg?

Anonymkode: af729...ba0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har jobbet 100% i 10 år, ble syk og er på aap med neste steg ufør. 

Én ting er at ufør ikke er stort å leve på, men hvordan blir det med pensjon? Det blir jo et veldig lavt beløp fra arbeidslivet, og ellers er det minstepensjon jeg må se for meg?

Du har jobber for koder, blir minstepensjon 

Anonymkode: 3db69...50a

Alderspensjon beregnes ut fra inntekten du har hatt før du går av ja, så om du har vært ufør blir ikke pensjonen mye å skryte av....

Jeg er også ufør, og burde egentlig spare til jeg blir pensjonist, men det er liksom ikke så mye å spare av.

Anonymkode: c834a...f32

Ok, skjønner 😊 Når man er ufør, når går man over til pensjon? De som jobber kan jo velge å jobbe lengre, men jeg kan vel ikke velge å være ufør lengre og forskyve pensjonsalderen? Beklager dumt spm, men jeg vet lite om pensjon.

Skal Google minstepensjon og se om jeg blir klokere på beløpet.

Ser ut som det er litt under 16.000 utbetalt i minstepensjon. 

Hvis man er gjeldsfri til man blir pensjonist vil det være overkommelig. Skulle man derimot betale lån eller leie bolig blir det verre. 

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Screenshot_20230107_160227_com.huawei.browser.jpg

Anonymkode: e08b0...7c8

Takk 😊❤️

Er lenge til, men greit å vite. Leser så mye om uførefella og pensjonsfeller. Får lite som det er, om man ikke i tillegg skal gå i fella å få mindre. Men da går dette automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...