Gå til innhold

Er danskebåten trygg? Uvær, bølger etc

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det vil jeg påstå, det har vel aldri vært større og alvorlige ulykker med den. Om overfarten blir spesielt behagelig er noe annet. Jeg har tatt den selv i uvær, og man kunne nesten telle på én hånd antall passasjerer som ikke var litt grønnbleke, og veldig mange kastet opp.

Anonymkode: 400c4...2d1

Ja, den er trygg, Har det i det hele tatt skjedd at en danskebåt har gått ned?

Er det vannvittig høye bølger blir overfarten avlyst, det skjer av og til, men de avlyser fordi det blir en ubehagelig reise, ikke fordi de er redd båten skal synke.

Jeg har kjørt over i høye bølger, og da er ikke handling i tax free veldig behalgelig. Rom uten vinduer, vugging, klirring i flasker osv. Men så lenge jeg er i luftigere områder har aldri jeg blitt sjøsyk.

Har sett andre bli sjøsyke da.

Blir det meldt store bølger og båten går kan du ta en reisesyketablett og gå ut på dekk av og til for å få litt frisk luft. Det går bra.

Anonymkode: 011ba...5ee

Annonse

Ja jeg føler meg 110 % trygg. Men sist jeg tok den om sommeren så var det så mye bølger at jeg kastet opp hele tiden,så derfor har jeg tatt skrekken for å ta båten. Alle andre båter var innstillt pga dårlig vær,men våres måtte selvfølgelig gå likevel. Sønnen min var også veldig dårlig å gråt å sa at han ville hjem. 

Anonymkode: 7ec0a...538

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Trygg er den men hadde aldri i verden tatt den i dårlig vær. Skal være en kjekk opplevelse ikke spytur eller skremme vettet av ungene tur. 

Anonymkode: babbf...cf2

Da må man holde seg hjemme da, så lenge det er trygt så er det greit. 

Anonymkode: f9e8c...776

Jada, har ikke følt meg utrygg et sekund der. Har både seilt med så urolig sjø at jeg måtte holde meg fast i reolene på tax-free og med så høye bølger at de slo opp over hele det store vibduet i restauranten. Ble verken dårlig eller nervøs, det var bare en ny måte å reise på.

Anonymkode: 3c313...269

Hadde ikke følt meg utrygg, men vi tok Kielfergen på vinterstid, og det var uvær. Alle måtte gå til lugaren og der lå vi og holdt oss fast i sengene. Alt ble stengt ombord i båten. Var kvalm og svimmel et døgn etterpå.

Så jeg vil ikke kjøre sånn ferge på vinterstid igjen, men det er kun på bakgrunn av forrige erfaring.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge det ikke bryter ut brann bør det gå bra. 

Anonymkode: be79a...978

Eller får strømstans.

https://www.tv2.no/underholdning/pa-innsiden-av-viking-sky-dramaet-du-kan-ikke-fa-det-verre-egentlig/15396646/

Men det er vel de to episodene vi vet om, at Estonia begynte å brenne og denne båten mistet strømmen...? Det skal mye til at det blir farlig på disse store båtene altså.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Eller får strømstans.

https://www.tv2.no/underholdning/pa-innsiden-av-viking-sky-dramaet-du-kan-ikke-fa-det-verre-egentlig/15396646/

Men det er vel de to episodene vi vet om, at Estonia begynte å brenne og denne båten mistet strømmen...? Det skal mye til at det blir farlig på disse store båtene altså.

Estonia sank på grunn av at baugporten ikke var lukket, Scandinavian Star begynte å brenne 

Anonymkode: f5c59...0bd

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Estonia sank på grunn av at baugporten ikke var lukket, Scandinavian Star begynte å brenne 

Anonymkode: f5c59...0bd

Åja, sånn var det ja. Da er det tre episoder vi har hørt om...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kast inn på en postafen før avreise og turen går som smurt 👍 

Her tar både barn (som er gammelt nok) og voksen postafen før båtturer. 

Anonymkode: f64d3...694

Lurt! Mine er gamle nok 👍

Tok båten til København i vinterferien i 2020 og det var 17 meter høye bølger og alle barna spydde. Maten skled ned fra buffeten og flere personer falt da de hentet seg mat. Jeg gjør det ikke igjen. 

Anonymkode: be5c9...05b

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tok båten til København i vinterferien i 2020 og det var 17 meter høye bølger og alle barna spydde. Maten skled ned fra buffeten og flere personer falt da de hentet seg mat. Jeg gjør det ikke igjen. 

Anonymkode: be5c9...05b

17 meter? Men dere overlevde, det er jo det desidert beste svaret jeg kunne fått, for svaret på spørsmålet mitt er at den båten er sinnsykt trygg!!! 😁😁😁

Nei, vil jo ikke på tur om alle skal spy, men er mer redd for å drukne enn å være uggen 🙈

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

17 meter? Men dere overlevde, det er jo det desidert beste svaret jeg kunne fått, for svaret på spørsmålet mitt er at den båten er sinnsykt trygg!!! 😁😁😁

Nei, vil jo ikke på tur om alle skal spy, men er mer redd for å drukne enn å være uggen 🙈

Men igjen, tror du at båten legger ut om det ikke er trygt? Hvor mange forlis med danskebåten har du hørt om?

Anonymkode: 98009...257

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Men igjen, tror du at båten legger ut om det ikke er trygt? Hvor mange forlis med danskebåten har du hørt om?

Klikk deg ut av tråden min er du snill, alle andre greier å svare meg normalt. Jeg tror hva jeg vil, og jeg vet at ulykker kan skje uansett hvor forsiktig folk er. Tror du folk legger ut på helikoptertur om de tror de skal styrte? 🤦‍♀️

Du har spurt 2 ganger, ta hintet når du blir ignorert.

Takk til alle andre for ordentlige svar❤️

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Klikk deg ut av tråden min er du snill, alle andre greier å svare meg normalt. Jeg tror hva jeg vil, og jeg vet at ulykker kan skje uansett hvor forsiktig folk er. Tror du folk legger ut på helikoptertur om de tror de skal styrte? 🤦‍♀️

Du har spurt 2 ganger, ta hintet når du blir ignorert.

Takk til alle andre for ordentlige svar❤️

Men svaret er jo at det er trygt. Ulykker kan skje, men det er nok større fare knyttet til å kjøre til båten. Det er merkelig å spør andre om noe din sunne fornuft burde skjønne selv. 

Og jeg deltar i tråden så lenge jeg holder meg til forumreglene, at du blir sur av å få tilbakemelding på at frykten din er irrasjonell er ikke mitt problem. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men svaret er jo at det er trygt. Ulykker kan skje, men det er nok større fare knyttet til å kjøre til båten. Det er merkelig å spør andre om noe din sunne fornuft burde skjønne selv. 

Og jeg deltar i tråden så lenge jeg holder meg til forumreglene, at du blir sur av å få tilbakemelding på at frykten din er irrasjonell er ikke mitt problem. 

Har ikke nevnt forumregler. Snakker om normal folkeskikk. Hold deg unna er du snill. Din sunne fornuft burde forstå at ingen liker sånne som deg. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke nevnt forumregler. Snakker om normal folkeskikk. Hold deg unna er du snill. Din sunne fornuft burde forstå at ingen liker sånne som deg. 

Ingen liker mennesker med fornuftig syn på livet? Ok. 

Du har fått svar. Danskebåten er trygg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...