Gå til innhold

Hysterisk eller forståelig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei, faktisk ikke. det er en tid for alt, men jeg og mine helsepersonellvenner utsetter sånne treff som ikke er et must. er det ikke viktig så kan det vente .... jeg har dratt smitte inn på huset hos oss en gang. det får holde..

Anonymkode: be1cd...239

Annonse

Ja, det ville jeg ha gjort. Er tett på flere hundre mennesker daglig, så jeg er garantert ofte i kontakt med mennesker som enten er smittet, bor med noen som er smittet eller er nærkontakt til en smittet. 

Anonymkode: 8d138...9d3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ville møtt henne, korona er som alt annet en sykdom når du først er syk 

Anonymkode: 5a05e...0ea

Den siste delen et helt korrekt.
Korona er som en hvilken som helst annen sykdom, og skal bli behandlet deretter.

Ville du ha møtt en med influensa eller omgangssjuke?

Anonymkode: d505d...d91

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Korona er som en hvilken som helst annen sykdom, og skal bli behandlet deretter.

Hun er jo ikke syk

Anonymkode: 4293c...72d

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hun er jo ikke syk

Dersom hun ikke er syk, hvorfor har hun testet seg?
Hadde jeg visst jeg hadde hatt en annen smittsom som for eksempel influensa eller omgangssjuke ville jeg ikke ha risikert å smitte andre, eller bli smittet av andre uavhengig av hvor syke de føler seg.
Selv om den smittede ikke føler seg så dårlig så sier det ikke noe om hvor dårlig du vil bli dersom du blir smittet.

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dersom hun ikke er syk, hvorfor har hun testet seg?
Hadde jeg visst jeg hadde hatt en annen smittsom som for eksempel influensa eller omgangssjuke ville jeg ikke ha risikert å smitte andre, eller bli smittet av andre uavhengig av hvor syke de føler seg.
Selv om den smittede ikke føler seg så dårlig så sier det ikke noe om hvor dårlig du vil bli dersom du blir smittet.

Står ikke at hun har testet seg. Bare at det er korona på avdelingen hun jobber. 

Anonymkode: 3667b...67d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

En som jobber innen helse har korona på avdelingen sin. Hun er ikke syk. Ville du møtt henne eller lat vær? 

Anonymkode: d2deb...068

Latt vær, selvfølgelig. Vent én uke. Det kan da vel ikke være så vanskelig. Jeg har hatt corona bare én gang, det tålte jeg veldig dårlig. Har blitt lagt inn på sykehus 3 ganger med vanlig influensa. Prøv å stopp smitten. 

Anonymkode: 7a8ce...2c7

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Latt vær, selvfølgelig. Vent én uke. Det kan da vel ikke være så vanskelig. Jeg har hatt corona bare én gang, det tålte jeg veldig dårlig. Har blitt lagt inn på sykehus 3 ganger med vanlig influensa. Prøv å stopp smitten. 

Anonymkode: 7a8ce...2c7

Vi går på jobb som vanlig hvis vi har corona. Det vil si at jeg er på jobb med folk med corona nesten hver dag. Mener du at jeg skal isolere meg fra omverdenen?

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men nå hadde ikke venninnen korona da. Hun var ikke syk, men det var påvist smitte på avdelingen hennes. 

Selv ønsker jeg ikke å treffe folk som ER syke. Men jeg unngår ikke folk som har vært i kontakt med smittede. Da kunne jeg jo knapt omgås noen lenger! Feks har det vært korona i barnehagen mannen jobber i, i klassen til datteren vår på ungdomsskolen og blant personalet på hjemmet der min mor bor. 

Anonymkode: 4566e...4ba

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, men nå er ikke det sammenlignbart, i og med venninnen ikke har korona. 

Jeg kan godt gjøre det sammenlignbart. Ja, jeg ville møtt venninnen min (som jobber i barnehage) selv om det var omgangssyke på avdelingen hun jobber ved. Så lenge hun er frisk. 

Anonymkode: 5a05e...0ea

Jeg har vasset i krorona på jobb i en måned nå, det er ingen som har avlyst avtaler med meg i fritiden av den grunn.

Når det er sagt, flere kollegaer har blitt smittet, og har smittet familiemedlemmer før de begynte å vise symptomer. Er du i en risikogruppe synes jeg du bør vurdere viktigheten av avtaøen mot risiko.

Anonymkode: 30ade...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...